פולקסווגן גולף GTI 'פרפורמנס' – Upgrade


ירידה מתונה מובילה לעיקול חד שמאלה, ומיד אחריו עליה קצרה ותלולה, פסגה, ולאחריה שוב ירידה. הפעם מתעקל האספלט בהגזמה ימינה. לא מדובר במסלול הנורבורגרינג שבגרמניה, אלא בכביש שנמצא אי שם, פה בסביבה, ממש אצלנו. שינויי גובה שכאלה, השזורים בעיקולים חדים, דורשים מהנהג עבודה נכונה עם ההגה וניהול נכון של העברות משקל לפנים-אחור. מדובר בכביש שמאחורי הגה הגולף GTI פרפורמנס, משאיר אצל הנהג, טעם של עוד. רצוי עוד הרבה.

לאמיתו של דבר, קיבלנו למבחן מכונית קומפקטית בעלת חמש דלתות. כזו המסוגלת להוביל אתכם לאותה דודה שלחצה עליכם להגיע אליה לאכול חמין בסופ"ש. כזו שתאפשר לכם להתקע איתה בפקקים, מכונית שתוכלו להעמיס בתא המטען שלה עשרות שקיות מהסופר, עם המון דברים שסתם קניתם ולא ממש הייתם צריכים, אבל בגרסה כזו, שלא תוכלו להשאר אדישים אליה.

מדובר ב-GTI; שילוש אותיות קדוש לכל מי שרכב עבורו הוא לא רק אמצעי תעבורה. כבר יותר מארבעה עשורים שפולקסווגן מספקת לחובבי הנהיגה שאינם יכולים להתפשר על הפרקטיות, מכונית קומפקטית חמה. גולף דור שביעי, שהושק ב-2012, יתחלף אוטוטו בדור השמיני ואיתו גם גרסת ה-GTI. על ה-GTI דור שביעי לאחר מתיחת הפנים, כבר כתבנו כאן בעבר (יחד עם סקירת כל הדורות הקודמים). הפעם, ה-GTI שקיבלנו למבחן היא בגרסת 'פרפורמנס' שהושקה ב-2017 והחליפה את ה-GTI ה'רגילה', עד להופעת המחליפה.

PERFORMANCE

חיצונית, נבדלת ה'פרפורמנס' מה-GTI הרגילה במספר נקודות זניחות: חישוקי 18 אינטש מושחרים עם פס אדום היקפי, פנסי LED קדמיים עם פס אדום הממשיך את הפס האדום המסורתי בשבכה הקדמית, וזהו בערך. בתוך הרכב ריפודי עור שחורים עם תפרים אדומים, לוח מחוונים,שהוא, מסך דיגיטלי מרשים, עם אפשרויות תצוגה משתנות מעט, הכוללות גם מד עצר לימי מסלול ומערכת מולטימדיה נחמדה.

אבל השינוי הגדול הוא בעיקר במה שהופך את הרכב הזה למה שהוא. נכון, ההבדל בביצועי המנוע מינוריים. ה'פרפורמנס' תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-0.2 שניות מהר יותר מאחותה המעט חלשה יותר ותוסיף מעט למהירות המרבית. אם בכל זאת מספרים מעניינים אתכם, אז קבלו:
ל'פרפורמנס'  מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין בהספק 245 כ"ס (15 כ"ס יותר, ביחס לקודמת) ו-37.7 קג"מ (2 קג"מ יותר), המשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד (במקום שישה). הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.2 שניות וצריכת הדלק, אם תסעו כמו בני אדם, תעמוד על כ-12.5 ק"מ לליטר.

אבל איך אפשר לנהוג כמו בנאדם, עם רכב כזה?
אמנם, הסאונד הבוקע מהמפלטים מתון יחסית למכוניות שריריות, אבל התאוצה הליניארית, שמפיק המנוע הזה, מעוררת אליו הערצה. שבעה יחסי העברה יודעים לשמור על זמינות כח רציפה ובמיוחד שגם בסיבובי מנוע נמוכים וגם אי שם באזורים הגבוהים של מד הסל"ד, המנוע חי, נושם, אם כי לא בועט בעצמה.

GTI

אנחנו מתקרבים במהירות לעיקול החד ובעיטה חזקה על דוושת הבלם, צובטת בעזרת הקליפרים (הצבועים באדום) את ארבעת הדיסקים הגדולים ומאיטה אותנו מידית. בגרסה זו הוגדלו קטרי הבלמים (340 במקום 312 מ"מ) ומאחור (310 מאווררים במקום 300 מ"מ), והתחושה מהם מצוינת ועצמתית.

2.1 סיבובי הגה מנעילה לנעילה, מפנים את הגלגלים הקדמיים בחדות (הגה בעל יחס העברה משתנה) ונועצים את חרטום המכונית לתוך העיקול. אמנם, ההיגוי המדויק והזריז לא מצטיין בהיזון חוזר לידי הנהג, אבל מאידך, המתלים המוקשחים, הדיפרנציאל המכאני מוגבל ההחלקה והמבוקר אלקטרונית הם השינויים העיקריים והם אלה המשפרים ומלטשים את יכולות  ה'פרפורמנס', ביחס ל-GTI היוצאת.

אז נכון שה'פרפורמנס' קשיחה יותר ביחס ל-GTI ההיא. כן, וגם לעלות איתה על כביש רעוע או פסי האטה מוגבהים, זה פחות משובב נפש. אבל אם נוחות היא בראש מעינכם, אז לרשותכם גרסאות מתונות יותר של גולף ומה אתם בעצם עושים כאן? המכונית הזו לא מושלמת – העיצוב קצת התיישן, שמרני ודורש ריענון, אבל שנים של בניית מכונות משפחתיות מהירות, נתנו למהנדסי פולקסווגן את היכולת לתכנן ולבנות רכב מאוזן ומלוטש שכזה.

אוטוטו היא מוחלפת, אבל היא עדיין חיה ונושמת. 'פרפורמאנס' מחליפה את ה-GTI שייצורה הופסק ומביאה איתה שיפורים דינאמיים בדיוק במקום שאותם הייתה צריכה. במחיר 225,000 ש"ח היא אפילו אטרקטיבית עם תמורה טובה למחיר.

GTI


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 208 GT מתגעגעת ל-GTI האגדית

Tweetלא סתם GTI, אלא זו עם מנוע 1.9 ליטרים, שהאפילה אף על אחותה ה-1.6."הוט – …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *