פולקסווגן אמארוק – הפעם עם מנוע שישה צילנדרים


פולקסווגן אמארוק 2018 מציע את יחידת ההנעה החזקה בסגמנט. מדובר במנוע 3.0 טורבו דיזל TDI V6 המפיק 224 כ"ס בטווח של 3,000-4,500 סל"ד ומומנט של 56 קג"מ בטווח של 1,400-2,750 סל"ד. תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה, מאיצה את הפיטבול הזה עד ל- 100 קמ"ש תוך 8.2 שניות.



אמארוק הוא לא פיטבול; אמארוק הוא "זאב" באסקימוסית. הוא הושק כבר בשנת 2010 הגיע לאחר מספר שנים  לישראל בגרסת 2.0 ליטרים ולאחרונה הגיע אלינו בגרסה 3.0 ליטרים, כאמור – יחידת ההנעה החזקה בסגמנט.

מדובר בטנדר מרשים בעל בסיס גלגלים של 3.1 מ' – רוב מידותיו גדולות יותר מהטנדרים היפאנים ועיצובו המרובע מקנה לו מראה חסון שרירי ומוצק.

הנדסת האנוש היא למופת. הקבינה רחבה ומרווחת ביחס לכל טנדר מקביל אחר. מידותיו הגדולות יותר של האמארוק מנוצלות לקבינה מרווחת מאד ובין היתר גם איכותית יותר. אמארוק יכול להוות תחליף גם ל-SUV קשוח. שמונת ההילוכים שלו, מתחלפים במהירות ודוחפים אותו קדימה. הסיטו את ידית ההילוכים למצב "ספורט" והטנדר הזה ישאיר מאחוריו נהגי משפחתיות פעורי פה. בכביש המהיר מומלץ להעיף מבט במד המהירות מדי פעם, שכן מהירויות תלת ספרתיות מרגישות כאן כשיוט נינוח ואיטי ורישיון הנהיגה בסכנה.

ניכר שבגרסה החדשה שופרה נוחות הנסיעה ואמארוק הנוכחי כבר פחות "בועט" בנוסעיו כשמדובר באיכות כביש גרועה או נסיעה בשטח, למרות סרן חי וקפיצי עלים מאחור שתכליתם – יכולת נשיאת משקל רב. על מצע איכותי אמארוק מציע נסיעה חלקה שקטה ומבודדת.

אמרוק מצויד בארבע כריות אוויר בלבד. מאידך, קיים אבזור רב – תצוגת נתונים עשירה בלוח המחוונים, חלונות חשמל אוטומטיים חיישני חניה מלפנים ומאחור, שלושה שקעי 12V (ועוד אחד בארגז המטען). מסך מגע  ("6.3 )  הכולל צימוד דרך Apple CarPlay ו-Android Auto ועוד.

חסרון בטיחותי נוסף – אמארוק, גם בגרסתו החדשה מסתפק עדיין בהתקנה מקומית של מובילאיי ולא, כמו מתחרהו החדש למשל – הניסאן נאוורה המצויד במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.

בשטח, חסר האמארוק את האופציה להילוכי LOW, אך הילוך 1 קצר מאוד משמש תחליף סביר למקרים בהם נדרש כוח רב וזחילה איטית. תודות למומנט מרשים ביותר, רק במקרים קיצוניים ישנה עדיפות לאופציית ה-LOW הקיימת במתחרים. מרווח הגחון אינו מהגבוהים בקטגוריה אך מיגון מקורי מעניק שקט נפשי גם באזור סלעי ומאיים.

לאמארוק הנעה כפולה קבועה המשתמשת בשלושה דיפרציאלים ומעניקה יתרון בנהיגת כביש, ובמיוחד כביש חלקלק. תודות לבקרות המשיכה, בקרת ירידה במדרון ואופציית נעילת הדיפרנציאל מאחור, יכולתו של האמארוק לקחת אתכם לעומק השטח, גבוהה.

לאמארוק הארגז הרחב בקבוצתו ומאפשר טעינה של משטח  סטנדרטית ברוחב 1,22 מ'. הוא מורשה ל-690 ק"ג שמותר לקחת בארגז או 3,000 ק"ג גרירה. הדלת האחורית, אגב, תתמוך במשקל של 200 ק"ג.

אמארוק  גדול ממתחריו הישירים.  לא רק גדול מהם, אלא גם חזק יותר. צריכת הדלק שנרשמה במהלך המבחן הייתה כ-9.5 ק"מ לליטר סולר.

מול מתחרים כמו ניסאן נווארה וטיוטה היילקס, האמארוק, מהבחינה הפרקטית, נחות  בגין כושר העמסה נמוך יותר יכולת שטח פחותה לצד מפרט בטיחות צנוע יחסית.

מאידך, תודות למנוע המעולה, לאיכות הנסיעה, מרווח הפנים לאיכות הכוללת, ולתג מחיר של 250,000 ש"ח הוא מציע אלטרנטיבה מסוימת לרכבי פנאי שטח יקרים יותר כגון הטויוטה לנדקרוזר.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

רכבי שטח צבאיים – הגלגלים שהניעו את ההיסטוריה המודרנית

Tweetמאז המצאת הגלגל, חיפש האדם דרכים שתאפשרנה לו לנוע מהר יותר, רחוק יותר ובתנאים קשים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *