סופרב של סקודה היא המשפחתית הגדולה הנמכרת ביותר בישראל, מקדימה את היונדאי סונטה ההיברידית. היא הושקה ב-2015 ובגרסת הספורטליין היא קוראת תיגר על מותגים נוצצים יותר כמרצדס, אאודי, ב.מ.וו יגואר לקסוס ועוד. אמנם הסופרב היא מכונית המשרתת את נבחרי העם, אבל האם העובדה שתדמיתה של סקודה היא של מכונית עממית יעילה ואפורה, פוגע בסיכויה להתחרות במורמות מהעם?
קיבלנו 'ספורטליין' שחורה. בגרסה זו חישוקי "19 ספורטיביים בעיצוב בולט לעין, עיטורים ספורטיביים, גג שמש פנורמי כהה לכל אורך הגג וזוג מפלטים אובליים גלויים. הסופרב השחורה מרשימה בגודלה ומסובבת ראשים.
בתא הנוסעים, עיצוב אלגנטי עם שדרוג ריפורי עור יוקרתיים להגה ולידית ההילוכים. פסי קרבון משתרעים לרוחב הקונסולה המרכזית, גימורי אלומיניום מוברש בדלתות ובדשבורד, דוושות במראה אלומיניום, הגה ספורטיבי קטום, תאורת LED אווירה ב- 10 צבעים וגימור של אלקנטרה בשילוב עור מלאכותי למושבים ולדלתות.
בספורטליין אבזור עשיר הכולל מושב חשמלי לנהג, גג שמש פנוראמי חשמלי עם זכוכית כהה, מפתח חכם, מערכת סיוע חנייה במקביל ובניצב למדרכה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת 3 אזורים, חיישן לפתיחת תא מטען באמצעות רגל מתחת לפגוש אחורי, ומערכת שמע Canton הכוללת 12 רמקולים וסאבוופר 200W בתא המטען. ובנוסף – מערכת לזיהוי שטח מת במראות, מצלמת רוורס מקורית, התראה ותיקון סטייה מנתיב, מערכת בקרת עייפות, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת Front Assist – ניטור מרחק מלפנים הכולל בלימת חירום אוטומטית, מערכת לזיהוי שטח מת ו-7 כריות אוויר.
סופרב היא קודם כל מכונית מרווחת. מרחב הפנים ובמיוחד במושב האחורי, לא יביישו גם לימוזינה ממוצעת. המושבים הקדמיים ,הייחודים לגרסה זו – סגנון ספורטיבי, טובים ותומכים, אם כי לא מושלמים. בסופרב שפע של תאי אחסון ופתרונות יצירתיים לצד הנדסת אנוש מוצלחת ,כמקובל אצל היצרן, המאפשרת הסתגלות מהירה למערכות השונות ברכב.
תא המטען עצום בגודלו – נפח של 584 ליטרים,וניתן להגדלה משמעותית עם קיפול הספסל האחורי. המבנה הייחודי של הסופרב גם מאפשר העמסה נוחה ביותר עת נפתחת הדלת הענקית מאחור, שאגב, נפתחת חשמלית עם פתיחה בהנפת רגל.
ספורטליין היא גרסה ספורטיבית. אתם יכולים לרכוש אותה בגרסה הזולה בעלת ההנעה הקדמית ו-220 כוחות סוס, או בגרסה שכאן בעלת ההנעה הכפולה הקבועה בעלת מנוע בנפח של 2.0 ליטר טורבו, 280 כוח סוס ומומנט של 35.7 קג"מ הזמין כבר ב-1,700 סל"ד.
בדרך לארבעת הגלגלים עוברת העצמה הזו דרך תיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים זריזה ויעילה. זה מאפשר לסופרב להאיץ משקל של מעל 1.5 טון למהירות של 100 קמ"ש תוך פחות מ-6 שניות. 5.8 שניות אם תתעקשו לדייק.
.
לרשות הנהג גם עומדת פונקציית 'בקרת שיגור' המשגרת את ה'ספורטליין' מהמקום. כל מה שצריך הנהג הוא ללחוץ על מספר כפתורים, ללחוץ עם רגל שמאל על דוושת הבלם ובמקביל על דוושת התאוצה ולשחרר…
'ספורטליין' לא ממש ספורטיבית במובן הטהור של המושג. אין כאן הנעה אחורית פראית, אלא אחיזה של קטר על הפסים. אין כאן שובבות, אלא נהיגה מהירה ובמיוחד בעקומות מתונות וארוכות. יש כאן ריגושים של האצה ומהירות שיוט גבוהה. יש כאן ריגושים של לחפש את מכמונת המהירות/ מצלמת מהירות/ שוטר.
כדי לעמוד בכוחות הפועלים, הגרסה הזו מונמכת ומוקשחת לעומת סופרב 'רגילה'. זה לא הופך את המכונית לקשיחה ובלתי נעימה לנסיעה. הבולמים האדפטיביים, מאפשרים בחירה בין מספר מצבים. במצב 'קומפורט' תקבלו נידנוד קל של המרכב ותחושת ריחוף במצב הסטנדרטי הפשרה בין נוחות להתנהגות טובה. תבחרו במצב הספורטיבי ויוקשחו הבולמים, ההגה ותגובות המנוע-גיר יהפכו לחדות יותר.
למרות עצמת המנוע, הגרסה הספורטיבית לא תעניש אתכם ממש בצריכת הדלק. אמנם נהיגה אגרסיבית תגבה את מיסיה בתחנת הדלק, אך נהיגה שפויה תשיג גם תוצאה של כ-11.5 ק"מ לליטר סבירים לרכב שכזה.
'סופרב' היא מכונית מוצלחת מאוד. בגרסת ה'ספורטליין' היא מנסה להביא מימד נוסף לתכונות הטובות של הדגם. קיימת גרסת ה'לורן קלמנט' המקבילה וזהה כמעט לחלוטין ל'ספורטליין', אך מכוונת יותר לפאר ולפינוק וכאן המטרה היא לקרוץ יותר לאותם אלה המחפשים 'מנהלים ספורטיבית' כדוגמת ב.מ.וו סידרה 3, אלפא ג'וליה או אאודי A4. במחיר 264,990 הסקודה אמנם לא מציעה בחזיתה סמל נחשק, אך בהחלט מציעה יכולות ויתרונות מרשימים.