RS

סקודה אוקטביה RS – משרד הבטחון


לא מבין מה כולכם מרגישים בטוחים יותר לשבת ב-SUV המוגבה שלכם, קחו סיבוב על גרסת RS של סקודה אוקטביה – משפחתית מהזן הנמוך – ולא תחושו ברגשי נחיתות. נהפוך הוא.
ירדנו איתה עד למקום הנמוך בעולם, כדי לרדת לעומקה של המשפחתית הספורטיבית והעלינו חיוך על השפתיים.

ים המלח הולך ונעלם. לפני כחמש עשרה שנה עוד היינו נוהגים כאן, בכביש המתפתל, שמרון, יואב ואני – עורכים מבחן השוואתי למכוניות נחשקות. המבט היה הרחק לפנים, לעבר העיקול המתקרב – הכרחי במיוחד בנהיגה מהירה. על-אף המבט הממוקד, אי אפשר היה להתעלם מהנוף עוצר הנשימה שמסביב. ים המוות עוד היה בחיים.

עברו שנים. ים המלח כבר לא אותו ים אבל הכביש עדיין מתפתל כנחש ורק ליד עין גדי יש מעקף, בגלל בולענים. גם על הכביש עצמו הנוף השתנה: סביבנו יותר ויותר מכוניות מוגבהות גג וגחון, שלא לדבר על חשמל וסוללות. מבחן נהיגה על משפחתית בגובה הנכון ועוד כזו עם מנוע אמיתי בעל עדר סוסים מכובד, מרומם את רוחו של כל חובב נהיגה. וכן – אנחנו כאלה.

RS היא גרסתה החמה של הסקודה אוקטביה – המשפחתית הקומפקטית המאוד מוצלחת. זו מהדורת הדור הרביעי של האוקטביה שעליה תוכלו לקרוא כאן, אבל הרי לא סחבנו אתכם עד ים המלח בכדי לדבר רק על יתרונותיה הפרקטיים של המכונית הזו.

כן, לאר-אס יש את מה שיש לכל אוקטביה. ארבע דלתות פלוס דלת תא מטען ענקית – תכנון מבריק. מרווח פנימי נדיב, הנדסת אנוש חכמה, איכות בניה והרכבה משובחים – כל מה שמשפחה אוהבת וצריכה.
אבל יש גם כאן, ל – RS הזו, מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר, המייצר 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ, כמו לפולקסווגן GTI. יאמי.

RS

עוד בארסנל – תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, הנעה קדמית, היגוי מהיר יותר (2.13 סיבובים מנעילה לנעילה), וגם דיפרנציאל מוגבל-החלקה; מתלה רב-חיבורי מחליף את קורת המתח והבולמים נשלטים אלקטרונית. הצמיגים נמוכים 225/35-19, וגם המרכב הונמך ב-1.5 ס"מ. נמוך, כבר אמרנו?

זה קצת חוסר התחשבות לתת לנו למבחן אוקטביה עם חישוקים יפים כל כך, מפלטים בולטים, קאליפרים צבועים באדום ועוד פרטי עיצוב ייעודים לגרסה, וכל זאת בצבע אדום בוהק. אנחנו לא רוצים לבלוט כל כך. נכון, הצללית היא של משפחתית/ מונית משהו תמים, אבל ה-RS האדומה הזו לא שקופה על הכביש.

בפנים – זו עדיין אותה אוקטביה, בתוספת ריפוד אלקנטרה ותפרים אדומים המכסים מושבי ספורט, לוח מחוונים דיגיטלי, תצוגה עילית על השמשה הקדמית וכיוון מושבים חשמלי. תנוחת הנהיגה מצוינת.
פחות אופייני לסקודה להעביר את השליטה על מיזוג האוויר, למשל, אך ורק דרך הצג. זה דורש תשומת לב מרובה מידי, אפילו מעצבן.

RS

אר-אס היא מכונית בטוחה: בלימה אוטונומית גם בתמרון לאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטחים מתים, זיהוי מכשולים וכד' – הן לא הסיבות היחידות. תאוצות ביניים חזקות, למשל, יהפכו עקיפת מזדחלים מעצבנים בכביש דו סטרי, לקצרות ובטוחות יותר. כאן, בכביש 90, זה לפעמים מתבקש, עת נתקלים בנהגים שלא מבינים כי הזדחלות נמוכה-משמעותית מהמהירות המרבית המותרת, היא לעיתים מתכון לאסון. התנהגות נהגים חסרי סבלנות מובילה לא פעם לתאונה קטלנית. כתבנו על זה כאן וכדאי לקרוא.

בינתיים, 6.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש הופכים את המשפחתית שלנו למהירה. וזו בהחלט מהירה, גם בעיקולים, שם כיול הבולמים, חידוד תגובות המנוע והגיר והקשחת ההיגוי, במצב הדינאמי תורמים לתחושת הביטחון של הנהג, אך לא בהכרח לזו של נוסעיו.
זו אינה הוט האץ' ספורטיבית שובבה, אלא יותר קטר צ'כי המרותך למסילה. אר אס מדויקת ומאוזנת, ותודות לדיפרנציאל מוגבל ההחלקה האלקטרוני, גם העליות התלולות למצוקי דרגות, לא מעיבות על החגיגה, כמו גם חוסר דעיכת יעילות הבלמים בכיוון ההפוך למטה.
תוסיפו לזה גם סאונד (מלאכותי) מעורר חשק וזהו הערך המוסף של הגרסה הזו.
זה לא בא על חשבון נוחות הנסיעה המפתיעה לטובה. למרות ההנמכה וחתך הצמיגים הנמוך, אר אס היא משפחתית ספורטיבית שלא שוברת את העצמות.

RS

את הגרסה הספורטיבית של האוקטביה תוכלו לרכוש תמורת 215,000 ש"ח.
זהו מחיר הוגן בהחלט לחבילה הזו המבוססת על אחת מהמשפחתיות הטובות שבנמצא,
וכאן – גם מתובלת בריגוש.
מחפשים פחות פרקטיות ועוד יותר ריגוש?
לא בטוח שתמצאו אותה דווקא בבת הדודה GTI, ממליצים שתזמינו נהיגת מבחן על הקופרה ליאון.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

סקודה קודיאק – דור שני לדוב החום

Tweetנתחיל מהסוף – זאת אומרת משורת המושבים השלישית. אם אין לכם צורך במושבים מס' 6 …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *