אם עדיין לא ידעתם, אז סיטרואן C5 Aircross עברה מתיחת פנים בינואר 2022. אז מה זה אומר? שה-SUV הקומפקטי והמוצלח של אגף סיטרואן ב-PSA השייכת לקונצרן Stelantis, התחדש כנהוג, לאחר כחמש שנים מאז שהושק. ומה השינויים שנעשו?
נו…זו הסיבה שאנחנו כאן.
חמש שנים מאז השקתה זה אומר, ש-C5 איירקרוס ה-SUV הקומפקטי של סיטרואן הושקה ב-2017. כבר כשהושקה התבלטה בעיצוב נאה, שימושיות ובמיוחד בנוחות נסיעה גבוהה במיוחד.
את דגם 2023 קיבלנו למבחן בגרסת מנוע בנזין 1.6 טורבו בהספק של 180 כוחות סוס. רמת הגימור כאן היא הגבוהה – Shine Pack ומחירה המעודכן הוא 195,990 ש"ח.
.
האם אתם אוהבים את השינויים הקוסמטיים שנעשו בדגם המחודש, במיוחד מלפנים? לטעמי, המראה מודרני יותר, מתוחכם יותר, אבל גם לאיירקרוס לפני מתיחת הפנים, לא חסר כלום. עדיין נראית מצוין. נוספו גם עיצובים חדשים לפנסים מאחור (לד) וחתימת תאורה חדשה ואיך לא – עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים.
אז עיצוב הוא עניין של טעם, תשפטו בעצמכם.

את ידית בורר ההילוכים כבר לא תמצאו בדגם המחודש. זו פינתה את מקומה למעין מתג שקוע ע"פ צו האופנה, וכעת, התחושה מרווחת יותר. גם מרכז הדשבורד שינה את פניו וזכה לעיצוב מחדש – מכיל כעת את מערכת המולטימדיה החדשה בסגנון צף בגודל של "10 ברמת הגימור הגבוהה. מסך המולטימדיה עלה מעט בגובה והוא ניצב כעת מעל פתחי המיזוג שעדיין ממוקמים בגובה סביר. לוח המחוונים נשאר בגודל "12.3 ושינה מעט את עיצובו.
ל-C5 תאי אחסון רבים ובמיוחד אהוב התא המרכזי הענק בין המושבים – מואר ומקורר. תחושת האיכות נשארה, חומרי הדיפון ברובם נעימים למגע ותא הנוסעים נשאר מרווח יחסית וורסטילי – מושבים אחוריים נפרדים וניתנים להזזה נפרדת.

אם מסיטרואן C5 איירקרוס תתרשמו רק באולם התצוגה, או גרוע מכך – כמו שרבים רוכשים כיום מכוניות, רק מבעד לתמונות ברשת, תגרמו עוול למהנדסיה. את ה-C5 רצוי וכדאי לקחת לנהיגת מבחן.
נכון, בנהיגת המבחן שביצענו בה, מצאנו גם חסרונות: מנוע ה-1.6 מפיק שאון מוחשי כשמביאים אותו לקצה – סיבובי מנוע גבוהים. זה בולט במיוחד לאור העובדה ששבוע קודם לכן נהגנו על פולקסווגן ID4 החשמלית, שהאיצה חרישית וללא סימני מאמץ, ובכלל – ביחס לחרישיות שהחשמליות מציעות.
אבל בעולם חשמלי שתאוצות הפכו לחוויה משמיטה לסתות, גרסת ה-1.6 הזו לא פראיירית. התאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש מעמידה עורכת 8.2 שניות בלבד וזה מהיר יותר מהחשמלית (ID4 ) שהזכרנו כאן קודם. ואם מהירות מרבית מעניינת אתכם, אז – 219 קמ"ש. סתם שתדעו. מה לגבי צריכת הדלק? בנהיגה מאומצת יחסית, נרשמה צריכה של כ-11 ק"מ לליטר.
האיירקרוס היא לא מכונית עם תכונות ספורטיבית. בנהיגה תובענית בכביש מפותל, אתם עלולים להתאכזב אם הגעתם אליה אחרי נהיגה באחותה מבית – הפיג'ו 3008. שלא תטעו – האחיזה גבוהה מאוד, היכולת הדינמית מצוינת ואת רוב הנהגים היא תספק ומעבר לכך. אבל הקסם האמיתי של C5 איירקרוס הוא היכולת הגבוהה שלה לבודד את נוסעיה ממחדלי תחזוקת הכבישים הנפוצה במקומותינו, כאילו מדובר במכונית סאלון יקרה.
בולמי PHC עם מעצורים הידראולים לבולמים, יודעים לבודד היטב את המרכב מכל מה שמתרחש מתחת לגלגלים. הנסיעה כאן נעימה באופן מהותי בהשוואה למתחרות. הוסיפו את המושבים בעלי שלוש שכבות ריפוד, וגם חלונות כפולים מלפנים ברמת הגימור הבכירה פלוס הבידוד ששופר עוד יותר במעמד מתיחת הפנים, ותקבלו מכונית סופר – נעימה ברמת מחיר שכזו.

סיטרואן C5 איירקרוס המחודשת לא מגיעה עם שינויים מהותיים. המקור – SUV קומפקטי בעל פרופורציות נכונות, מראה נאה, מרווח פנימי ובמיוחד נוחות ברמה גבוהה, לא דרש ממהנדסי החברה להתאמץ ולשנות. לגבי השינוי הקוסמטי – אתם תחליטו בעצמכם.