סובארו XV – את לא כמו כולן


סובארו XV היא מכונית ההנעה הכפולה הנמכרת ביותר בישראל. היא גם להיט המכירות של סובארו. כעת מדובר בדור השני לרכב הפנאי המוגבה המבוסס על האימפרזה. בסביבת רכבי הקרוסאובר הרכים, כדוגמת יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' הפופולריים, ה-XV נחשבת כראש לשועלים בכל מה שמדובר ביכולת נסיעה בשטח.

איך לא, בעצם, עם הסטוריה מפוארת שכזו המלווה את היצרן המקורי והעקשן, שבניגוד להרבה יצרנים אחרים, לא מוותר על הנעה כפולה מתוחכמת ומנוע אופקי (בוקסר), כבר שנים רבות.

ב-XV היוצאת, נקודות התורפה העיקריות היו בעיקר סביבת הנהג המיושנת ומנועים נטולי טורבו, שכוחם לא עמד להם בתחרות מול המתחרים בכל מה שקשור בביצועים וצריכת דלק.

כעת, מדובר בדגם חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמה חדשה. ל-XV החדשה, גידול של שני ס"מ לרוחב ותוספת שלושה ס"מ לבסיס הגלגלים (266.5 ס"מ), יוצרים מרווח רגליים ורוחב תא נוסעים משופר. מאידך – נפח תא המטען קטן משמעותית מהמתחרים. (310 ליטר)

חיצונית, יטעו לא מעט ויחשבו שמדובר במתיחת פנים קוסמטית קלה. XV החדשה, מאוד דומה לזו היוצאת. יחידות תאורה, פגושים וחישוקים שונים, הן ההבדל שמצעיר את הדגם החדש. אבל תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי יותר –  שיפור באיכות החומרים ובין היתר גם (בגרסת  היקרה) דיפוני עור על הקונסולה, גימורי 'כמו אלומיניום' וגם נגיעות דמויי קרבון.

זוג צגי נתונים צבעוניים מציגים מידע רב שלעיתים אף רב מדי  ובגרסה היקרה גם מסך מגע ("8)  וארבעה שקעי USB.

האבזור בגרסת הבסיס כולל מסך מגע בגודל "6.5 עם צימוד Apple CarPlay, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט, חישוקי "17, שבע כריות אוויר ומערכת התראה של מובילאיי. ביקרה יותר  תקבלו כאמור גם מסך מגע בגודל "8, בקרת אקלים מפוצלת (מלפנים), מפתח חכם וחישוקי "18 במנוע הגדול. הגרסה היקרה כוללת את מערכת הבטיחות האקטיבית של סובארו – Eyesight ׁהכוללת בלימה אוטונומית במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית, התראה על סטייה מנתיב ושטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור).

ל-XV החדשה מנועי 1.6 ליטר ו-2 ליטר (מכונית המבחן שסופקה לנו). הזרקת דלק ישירה העלתה את ההספק במנוע 2 הליטרים ב-6 כ"ס ל-156 סוסים. הסוסים הללו הרתומים לתיבת הילוכים רציפה (עם מנופי שליטה על ההגה בגרסה הבכירה, המאפשרים שבעה יחסי העברה מלאכותיים), מדהירים את הסובארו דרך ההנעה הכפולה ועד ל-100 קמ"ש, תוך 10.4 שניות. לא מדובר בביצועים עוצרי נשימה (ב-1.6 זה יקח לכם עוד 3.5 שניות), ובפרק הזה ובפרק צריכת הדלק (כ-12 ק"מ לליטר במבחן)  ה-XV עדיין לא הפכה להיות מכונית נמרצת, מהנה או חסכונית במיוחד.

אבל בפרק הנוחות וההתנהגות, זה שמבוסס על פלטפורמה מוצלחת, הכוללת מערכת מתלים יעילה ומכוילת נכון, XV החדשה, שיפרה אף את יכולתה הגבוהה של קודמתה.

נוחות הנסיעה טובה מאוד. יכולת ספיגת המהמורות ובמיוחד בשבילים רוויי בורות, מרשימה ביותר. XV יודעת לגהץ. היא לא רכה ורופסת. ריסון המרכב טוב מאוד גם בנהיגת כביש מהירה בכביש מפותל.

יכולתה של הסובארו הזו, בכל הנוגע להיגוי, לאחיזה ולבלימה שופרו לעומת הדגם היוצא. גם בשטח.

יכולת השטח גבוהה בעיקר בזכות מערכת הנעה כפולה מתוחכמת ומרווח גחון מרשים של 22 ס"מ.
ל-דגם החדש התווספה כציוד תקני מערכת  X-Mode המתאימה את מערכת ההנעה הכפולה לנסיעת שטח (20% יותר חיכוך בין הדסקיות בדיפרנציאל המרכזי), מפחיתה את חדות תגובת המצערת ומגבירה את רגישות בקרת המשיכה.

בעיית הבעיות בצליחת שטח שאינו מישורי – הצלבת גלגלים, מטופלת בעזרת האלקטרוניקה הזו בצורה מרשימה ומחפה על מהלך המתלים הקצר. גם בקרת הירידה במדרון מותירה לנהג רק לכוון נכון את גלגלי הרכב, ללא צורך בשימוש בבלמים.

רק סרח העודף מלפנים, עדיין מהווה את נקודת התורפה, בדיוק כמו בדגם היוצא. זווית גישה קטנה מדי, עלולה להביא, לפגיעה בפלסטיקה תחת ידיו של נהג לא זהיר.

ללא ספק XV החדש, שמחירו בגרסה הבכירה 156,000 ש"ח (139,000 בגרסה הבסיסית) שיפר כמעט את רוב נקודות התורפה של הדגם היוצא – תא נוסעים וסביבת נהג , לצד איכות נסיעה בכביש ובשטח. היא לא עוד מכונית פנאי/ קרוסאובר שמעדיפה להשאר רק על האספלט. היא תיקח אתכם לשבילים, תעלה עליות ותחצה מכשולים שקרוב לוודאי יפתיעו אתכם. וכל זאת, מבלי להעניש אתכם בנסיעה לא נעימה בכביש. אבל אם על ביצועי המנוע התפשרתם בהחלטה לקנות לכם אחת כזו, על מערכת הבטיחות Eyesight אל תוותרו.

 

 


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מותג הונגצ'י סדרה 7 סדאן ו-SUV – השקה בישראל

Tweet סמלת, יבואנית רכבי השטח והיוקרה, מרחיבה את פורטפוליו דגמי מותג רכבי הפאר הסיניים ומשיקה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/drivetimeco/public_html/wp-includes/functions.php on line 4757