הדלת החמישית נפתחת ותא מטען ארוך ויעיל נפער ומשתרע לפניכם. הסובארו הזו היא סטיישן – סטיישן מעוצבת שכזו, לבושה בטרנינג.
מבט לעבר חלקה הקדמי של ה-LEVORG חושף חזית קדמית קרבית – כונס ענק בסגנון רפליקת הראלי האגדית. כשפרצוף כזה מופיע לך במראת התשקיף הפנימית, אתה מיד מפנה את הנתיב.
סובארו לבורג היא עוף קצת מוזר. למרות ההנעה הכפולה שלא תעזו לרדת איתה לשטח! החזית בסגנון ה-STI חורכת האספלט, אבל ההמשך מצהיר – משפחה, ציוד , פרקטיות. המנוע, כמו תמיד אצל סובארו, הוא לא מנוע כמו של כולם ותיבת ההילוכים… גם היא קצת מיוחדת.
אבל, זה מה שאנחנו אוהבים אצלם, אצל סובארו. הם לא נוסעים בתלם. אותם לא מעניין מה כולם עושים. סובארו היתה פעם שם נרדף בעיקר לאמינות בזול. סובארו היום היא – מקוריות.
נתחיל בשורה התחתונה: אם אתם זקוקים למכונית סטיישן, עם ביצועים לא רעים, מראה מעניין, שתוכל לשאת אתכם עד לחרמון, גם כשהכביש מושלג, הלבורג היא הפתרון. בטווח המחיר שלה – 180,000 ש"ח, לסובארו בסה"כ שלוש מתחרות: אופל אינסיגיה סטיישן ( הדגם הוחלף זה מכבר ), פיג'ו 508 (גם היא ותיקה ) ומאזדה 6. לאף אחת מהן אין הנעה כפולה. הכוונה בארץ. סתם, שתדעו.
הלבורג מבוססת על שילדת האימפרזה היוצאת. (האימפרזה החדשה בנויה על פלטפורמה מודולארית חדשה של היצרן). החידוש כאן הוא המנוע. מנוע חדש בנפח 1.6 ליטרים מוגדש טורבו ומפיק 170 כ"ס. בתצורת בוקסר כמובן, מה חשבתם? ההתרשמות מצוינת -זמינות הכוח טובה (25.5 קג"מ החל מ-1,800 סל"ד) ובשידוך עם תיבה הילוכים אוטומטית רציפה, התוצאה בהחלט משביעת רצון. לבורג תעיף אתכם ל-100 קמ"ש בפחות מ-9 שניות. נכון – לא העברות הילוכים חדות ומהירות כברק, אבל ניצול טוב של תפוקת המנוע. התיבה הזו, מחולקת באופן מלאכותי ל-6 יחסי העברה והתחושה כמעט כמו של תיבה "נורמאלית".
אז ביצועים נחמדים יש לה ללבורג (צריכת הדלק אגב, לא מבריקה – כמעט 12 ק"מ לליטר בממוצע ), והאמת -היא גם יודעת לפנות לא רע. אבל אל תטעו. הלבורג היא לא STI ולא חדה כגרזן. היא פשוט נדבקת לכביש ויודעת לנסוע מהר גם בעיקולים.
הנסיעה בלבורג תהיה נוחה, כל עוד האספלט עליו אתם נוסעים סביר. עברתם לכביש שאינו סלול כראוי, נקלעתם לשיבושים או פסי האטה? הלבורג תתקשה לבודד ולנתק אתכם מהמציאות הקופצנית. כן, דווקא סובארו שמצטיינת בכיול המתלים בדורות האחרונים ( XV, פורסטר או B4 הן דוגמא לכך ), קצת אכזבה כאן. כיול המתלים פשוט נוקשה. על נהיגת שבילים מהירה, אין מה לדבר עם מרווח גחון מינימלי של כ-13 ס"מ, הרי כבר אמרנו שזו לא סובארו לשטח, לא?!
אז נכון שלא דיברנו על מסך המגע 7" ועל כך שהנדסת האנוש טובה ושעיצוב הפנים קצת משעמם. נאמר גם שתא המטען אינו מהענקים שבקטגוריה (אך נוח להעמסה).
חשוב לציין גם שמערכת ה-AWD תורמת לבטיחות ובמיוחד בכבישים חלקים. מאידך, מספקים לנו יבואני סובארו מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, במקום מערכת בטיחות קיימת מתקדמת ומקורית של סובארו בחו"ל היודעת גם להתערב ולא רק להתריע.
בעצם יש ללבורג הזו אלטרנטיבות פרקטיות טובות מאוד כגון סקודה אוקטביה ספייס שגם זולה יותר או מאזדה 6. אבל, כשחושבים על כך, האם לא יעדיפו ההמונים לשבת גבוה ב-SUV אופנתי?
אבל חכו רגע. רגע לפני שמספידים אותה, חייבים לומר שללבורג יש את הקסם שלה. במחיר תחרותי יותר, הסובארו הזו, עם האופי המיוחד שלה עם הטכנולוגיה הייחודית, היכולת הדינאמית והמראה הבלתי שגרתי, מממ….בהחלט בחירה מעניינת.