קורנדו

סאניונג קורנדו – Korea Can Do


פירוש השם 'קורנדו', הוא חיבור המילים – קוריאה מסוגלת. למעשה, הקוריאנים כבר הוכיחו לעולם שהם בהחלט מסוגלים. אנחנו מכירים בעיקר את קיה ויונדאי, אבל יצרן הרכב הרביעי בגודלו בקוריאה, סאניונג, חלק מתאגיד הודי, לא מוותר או מעוניין להישאר מאחור. הדור הרביעי של קורנדו, רכב המבחן שלנו, כאן כדי לשכנע אותנו.

מדובר על SUV/ קרוסאובר קומפקטי. הדור הראשון, שהושק ב-1982, היה גרסה קוריאנית לג'יפ האמריקאי. הדור השני (1996) כבר קיבל עיצוב מקורי יותר והשתמש במנועי דיזל של מרצדס. אלה היו קורנדו שידעו לנסוע בשטח. בדור השלישי (2010), בהתאם למגמה העולמית, יכולת השטח פחתה לטובת שיפור הנסיעה בכביש והתחרות בקיה ספורטאז' ויונדאי IX35.

עיצוב קורנדו דור שני נראה מוזר וחריג למראה, השלישי התקדם משמעותית, הדור הרביעי כבר מיישר קו עם המקובל בקטגוריה. פרופורציות טובות, פוזה קרבית, קימורים נאים. אפשר להתבלבל בינו לבין לא מעט בקבוצה.

בתא הנוסעים העיצוב ממשיך את דרכו של זה החיצוני. מסך מולטימדיה גדול (8 אינץ'), עיטורי כרום ופאנלים בגימור שחור מרשים. פתחי מיזוג גבוהים מעל מסך המולטימדיה, פיקוד נפרד לבקרת האקלים ואוירה מודרנית עם ניחוח יוקרתי. מאידך, בורר מצבי הילוכים ולוח מחוונים, מיושנים-משהו, שאינם מיישרים קו עם החידושים המקובלים בקטגוריה, כמו גם איכות חומרים שאינה אחידה.

קורנדו

תא הנוסעים מלפנים מרווח ולנהג תנוחת נהיגה גבוהה, המעניקה תצפית על מכסה המנוע הגדול והמרובע.
ההתמצאות והתפעול לנהג טובים, אם כי לא ברמה של היצרנים המובילים בתחום. צלילים שונים ומשונים מתריעים לנהג על פעולות שונות וגם צליל האיתות מקורי. אם נעבור לרגע למושב האחורי, נטול פתחי המיזוג, נגלה כי הוא מרווח מאוד בכל ממד. המרווח הפנימי נגזר מבסיס גלגלים נדיב (2.68 מ') ומידות מרכב (4.45X1.87X1.63 מ') גדולות. את הפרק הזה נסיים עם פתיחת הדלת האחורית, אז מתגלה לו תא מטען ממוצע בגודלו (407 ליטרים) שיכול היה להיות גדול יותר, אם היו מוותרים על גלגל חילופי בגודל מלא.

המושבים הגדולים והמרווחים, הם פן אחד בסעיף הנוחות. קורנדו מתגלה כרכב שיודע לבודד את הנוסעים. הוא אינו מהמצטיינים, אבל בהחלט נעים לנסיעה. שיוט בכביש המהיר מלווה בבידוד רעשים לא רע. נהיגה בעיר מגלה כי הבולמים והקפיצים סופגים את השיבושים, ונכנעים במקרים פחות שגרתיים. צמיגים בעלי חתך 55 תורמים את חלקם לכך. יחד עם זאת, התחושה בקורנדו היא כי הוא אינו מעודן דיו. זה מתחיל בהגה כבד משקל יחסית במהירויות איטיות, ותפעול בורר הילוכים מסורבל.

קורנדו

נהיגה למרחקים ארוכים לא תטריד את נהג ונוסעי הקורנדו. הוא שומר על יציבות כיוונית טובה ונינוח בהתנהלותו. 2400 סל"ד ב-120 קמ"ש שומרים על רוגע ושקט בתא הנוסעים. גם מבחינת רעשי הרוח והצמיגים. נעים כאן.
גם נהיגה נמרצת (תעבירו למצב "ספורט") בכביש מפותל לא שונה מהממוצע הקבוצתי – בטוח, אך מנותק. כמו מרבית מוגבהי הגחון, גם קורנדו לא מתוכנן למשהו ספורטיבי או מרגש מדי. בהאצה חזקה בפניה, הורגשה לא פעם, "לחימת הגה" אגרסיבית. רכב הנעה קדמית, מעביר את כוח המנוע לגלגלים הקדמיים. לאלה, הקדמיים, קשה להשיג אחיזה כשמדובר במנוע רב און. קורנדו מציע בחו"ל גם הנעה כפולה, אצלנו עדיין לא.

קורנדו ה"ישראלי" נמכר בגרסת טורבו – בנזין בנפח 1.5 ליטרים 163 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-28.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד. 12 שניות במאוץ הקלאסי ל-100 ו-193 קמ"ש מרבים, אם זה מעניין אתכם. מה שאולי יעניין אתכם יותר היא צריכת הדלק, שאיננה מהחסכוניות בקבוצה. אמנם נהיגה שפויה תשיג כ-11 ק"מ לליטר, אבל במהלך המבחן, תחת עומס, נרשמה צריכת דלק לא מצטיינת. כן, סעו רגוע. גרסת דיזל בחו"ל וגרסה חשמלית עתידית, ישפרו את הנתונים.

קורנדו

קורנדו דור 4 הוא לא "רכב שטח", בטח לא כמו שני הדורות הראשונים שלו. נהיגת שבילים זהירה, כמו ברוב חבריו לקטגוריה, היא השטח המתאים לו. מרווח גחון לא נדיב במיוחד (18.2 ס"מ) המשולב בהנעה קדמית וצמיגים נמוכי חתך (55) לא יביאו אתכם רחוק בטיול שטח מאתגר. כן, גם אם יש לו "בקרת ירידה במדרון" לשליטה על תנועה מדודה במהלך ירידה איטית.

קורנדו
קורנדו דור 2 – נראה מוזר, אבל בנוי לשטח אמיתי

רמת הגימור היחידה המגיעה ארצה כוללת בלם יד חשמלי, בקרת אקלים, תמיכה באנדרואיד ואפל, בקרת שיוט אך אך לא אדאפטיבית, בסעיף מערכות הבטיחות נכללים: תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, התרעת אי שמירת מרחק, שליטה אוטומטית על האורות. וגם – התרעה על תחילת נסיעה של הרכב שמתחיל לנוע מלפנים, שתגרום לכם להרים את העיניים מהסמארטפון בזמן עמידה ברמזור.

קורנדו החדש מוכיח ש-Korea בהחלט Can do. המבחן הוכיח לנו שהוא מתחרה ראוי בקטגוריה. קורנדו נראה טוב, מבצע טוב, ואפילו עולה על חלק ממתחריו הנחשבים בחלק מהפרמטרים. זו אולי אחת מההזדמנויות הטובות ביותר למותג סאניונג (המיובא ע"י טלקאר), להחיות את המותג ולשפר את מיצובו ותדמיתו. ובכל זאת – מחיר הקורנדו – 145,000 ש"ח, קרוב מידי לדגמים מבוססי התדמית ואת הצרכן הישראלי השמרן קשה להזיז משמרנותו, מבלי לפתות אותו במחיר.




About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

Kia EV9 – השקה בישראל

Tweetחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על תחילת שיווק של ספינת הדגל החשמלית עטורת הפרסים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *