מסתכלים עלינו. הצהובה מושכת מבטים. מסתכלים עלינו בתמיהה – מה פשר הנסיעה במהירות החוקית עם מכונה כזו? זו גרסת AMG של מרצדס CLA למען השם! אמנם בגרסת 35 לא הכי חזקה, אבל בכל זאת. פאדיחה. כרגע, אפילו עקפה אותנו רנו קנגו…
גמלה בליבי ההחלטה, שלמרות הפיתוי העצום, אני אסע כמו בן אדם. אפילו שיש לי 306 כוחות סוס הנעה כפולה וגיר 7G-DCT שמסוגל לירות צרורות.
ובכן, CLA – סדאן קופה, היא קודם כל מכונית משפחתית. 4.7 מ' אורך ו-2.7 מ בסיס גלגלים. אפילו תא המטען שלה מסוגל להכיל 460 ליטרים. יש כאן כוונון מושב נהג חשמלי, מסך ענק למערכת ה-MBUX, מערכת שמע מוגברת ועוד… המושב האחורי סביר, אבל לא מיועד לגבוהים במיוחד, עיצוב הגג המשתפל לאחור,גובה את המחיר. וכמו כל מכונית משפחתית ראויה, גם ה-CLA מאובזרת בבלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת עירנות נהג ושטחים מתים, כולל התראה על פתיחת דלת כשסכנה מגיחה מאחור.
אז אנחנו ב-CLA ונוסעים על-פי החוק.
ל-AMG הזו יש לוק שמסגיר. חישוקי 18, אגזוז כפול מאחור, ספויילר ודיפיוזר מאחור וקאליפרים כסופים עם כיתוב AMG. אי אפשר לטעות, זו לא CLA סטנדרטית.
בפנים, מושבי ספורט מרשימים, הגה ספורט קטום, וגם לוח השעונים בעיצוב ייחודי. למטה מבחינים בדוושות ספורט בגימור אלומיניום וגם על ספי הדלתות הקדמיות לא שכחו לציין "AMG".
ואף על-פי כן, אני נוהג במהירות המותרת. משייט על 100 קמ"ש בהילוך השביעי, כשמד הסל"ד מיוצב על הספרות – 1700. די שקט ורגוע כאן למעט רעשי רוח מסוימים ובטח גם צריכת הדלק תהיה לגמרי סבירה. כמכונית משפחתית, ה-AMG הזו נוקשה מכדי לספק נינוחות סאלונית. בכדי להפיג קצת את השעמום אני מפעיל את המושב הדינמי – ניתן לו לנוע קצת, שיזרים את הדם.

כעת כבר לילה. שוכב במיטה, מהרהר על הצהובה שחונה לה בחניה – כמה שהיא חתיכה. לאט לאט נרדם, העיניים נעצמות.
ואז, מגיעים להם החלומות – חלומות אסורים.
שם, בחלום, מתעוררת לה הצהובה בלחיצת כפתור, משמיעה רעם אגזוזים שרירי, שרק לא תעיר את השכנים. הפעם, אני מרשה לעצמי להזיז את כפתור בורר מצבי הנהיגה. COMFORT מפנה את עצמו למשהו אחר. יש כאן חמישה מצבים. על "כביש חלק" – נוותר, בחירה אינדבידואלית המאפשרת כיול נפרד להגה, מתלים, מנוע, גיר נשאיר להמשך ומצב SPORT. אבל רגע, יש כאן עוד אפשרות – כזו המתאימה בול לחלומות – מצב SPORT פלוס.
בכל מצב מופיעה על מסך תמונה של המכונית עם רקע תואם. בפלוס הרקע הוא אדום, פראי.
מצב 'ספורט' מחדד את ה-CLA. זה אומר שהסל"ד עולה כי ההילוך ירד, התגובות חדות יותר, הסאונד מהאגזוזים רועם יותר וקשיחות המתלים האדאפטיבים עולה, יחד עם משקל ההגה. במצב 'ספורט פלוס' כל זה יוקצן עוד יותר. הפעם, רעם האגזוזים ילווה בפיצוצי הצתה מגניבים – מומלץ במנהרות…

AMG 35 משגרת את עצמה (יש בקרת שיגור…) מעמידה למהירות 100 קמ"ש תוך 4.9 שניות. מנוע 2.0 ליטרים מוגדש, מטפס ומעביר את כוחו בצורה ליניארית דרך תיבה כפולת-מצמד מוצלחת מאוד. הביצועים מרשימים, אבל כדאי לזכור שה-35 היא בסה"כ קדימון ל-45 המקזזת כמעט שניה במיאוץ ל-100 קמ"ש ומוסיפה 30 קמ"ש למהירות המרבית. ה-45 הזו מנפיקה ממנועה 115 כוחות סוס נוספים, ומעבירה אותם דרך תיבה עם יחס העברה נוסף (8 הילוכים). ואם SPORT פלוס לא מספיקים לכם, קבלו מצב נוסף באחות ה"משוגעת" – RACE…
אבל לא שחסר כאן , ב-35, הרבה. זו מכונת נהיגה שתאפשר לכל נהג להיות מהיר, גם בכביש המפותל. היא מדויקת, מגבלות האחיזה גבוהות, ורוב הנהגים כלל לא יאתגרו את המכונית, בוודאי לא בכביש הציבורי. את כל הכבודה הזו, 1590 ק"ג, אחראים לבלום ארבעה דיסקים גדולים ומחוררים הפועלים באופן מצוין. אני בועט בחזקה על הבלמים ומתעורר שטוף זיעה.

החלום הזה יכול להיות מציאותי אם יש לכם 470,000 ש"ח. נכון, ה-35 היא לא "הדבר האמיתי" שנקרא 45, ועולה עוד 100,000 ש"ח נוספים. החלום הזה הוא לאותם אלה שלא מחפשים את הקיצוני ביותר ועדיין אוהבים מכוניות מהירות, ספורטיביות ומיוחדות שאפשר לחיות איתם, עם מס נוקשות וצריכת דלק ביחס ל-CLA250 למשל. ה-35 לא תהיה התמורה הטובה ביותר לכסף במדד שקל – הנאה, אבל היא בהחלט הגשמת חלום למי שיכול לא רק לחלום, אלא גם לשלם.