מרצדס E300e – בטריות פרימיום


מחוג מד סיבובי המנוע מורה על הסיפרה -0 בעוד אני משייט במהירות החוקית על כביש 6. כפות רגליי מונחות על השטיח ורק אצבע ידי השמאלית מזיזה את ידית האיתות. המכונית סוטה קלות ועוברת לנתיב הסמוך, לבדה. היא לא צריכה אותי. אני ספון במושב מכונית הסאלון שכנראה נחשבת לטובה מכולן – מרצדס E. היא מונעת בעזרת שני מנועים, היא עטופה במיטב הטכנולוגיה והיא נראית מיליון דולר. 

נראית מיליון דולר, אבל עולה הרבה פחות. לא ש-469 אלף ש"ח זה זול, אבל בהתחשב ברמת הביצועים והאבזור, המרצדס הזו פחות יקרה משניתן לשער. מדובר בסאלון היברידית הניתנת להטענה. היברידי פלאג-אין. ככזו, היא מזהמת הרבה פחות. ככזו, היא מקבלת הטבה מהמדינה – מיסוי מופחת. ההטבה הזו, זמנה קצוב. בקרוב היא תלך ותפחת. בינתיים, קבלו את מרצדס E300e.

עד היום הייתה זו ה-E350e. ה-300 היא הדור החדש של דגם ה-PHEV בסידרת E, אבל אל תתנו למספר הקטן יותר להטעות אתכם: קיבולת הסוללה עלתה, המנוע החשמלי התחזק, וטווח הנסיעה על חשמל בלבד התארך. ב-300 הזו גם תמצאו את מערכות הבטיחות של האחות הבכירה, ה-S קלאס.

תביטו על ה-E ותראו את ה-S. למעט הממדים ניתן לטעות שמדובר במכונית הפאר ועל הדרך גם להרשים את השכנים בוילה שממול. E בהחלט נראית טוב. כנסו לתא הנוסעים והרושם החיצוני לא יפוג. עדיין מדובר ברכב מרשים מאוד, עדיין מזכיר את האחות הבכירה. לוח שעונים דיגיטלי, מסך מרכזי "12.3, המנוהל ע"י פיקוד משוכלל וממספר מקומות, ריפודי עור יוקרתיים למושבים, לדיפוני הדלתות וללוח השעונים, גימור עץ בהיר ויוקרתי ושעון זמן האנלוגי המעטר את הקונסולה המרכזית.

נשאר רק לכוון את המושב וההגה החשמליים ואם תרצו, גם תוכלו לכוון את מושב הנוסע לידכם בעזרת המתגים שלצידכם. תאורת אווירה בעלת 64 גוונים, תאפשר לכם להאיר את הסאלון במגוון צבעים שונים. או לחמם/למזג אותו ע"י תכנות מראש, לפני הגעתכם לרכב.

ל-300 פלאג -אין מנוע טורי ארבעה צילנדרים בנפח 2 ליטרים המספק 211 כ"ס ומשולב יחדיו עם מנוע חשמלי בהספק 122 כ"ס .יחידת הכוח הזו מנפיקה הספק משולב של 320 כוחות סוס ו-700 ניוטון מטר של מומנט ועוברת דרך תיבת תשעה הילוכים אל הגלגלים האחוריים.
עם קיבולת סוללה של 13.5 קילו וואט -שעה, טוען היצרן לטווח נסיעה חשמלי – עצמאי של כ-50 ק"מ. עם משקל עצמי של 1985 ק"ג מצליחה, נושאת הסוללות הזו, להאיץ ממצב נייח ל-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 250 קמ"ש.

הביצועים, אכן, מרשימים אבל אל תצפו כאן לריגושים. הסאלון יודעת לבודד אתכם ולהנעים לכם את הזמן. היא מרווחת מאוד, נוחה, ואלופה בשיוט נינוח ושקט. במיוחד כשהיא מחושמלת. בורר מצבי הנהיגה מפתה אותי להעבירו למצב "ספורט" ואפילו ל"ספורט+". זה מקשיח את מה שצריך ומעורר את מה שנדרש, אבל זו לא מכונית ספורטיבית. לא. היא בטוחה מאוד בסיבובים, אבל רוכנת על מתליה. המשקל העודף ביחס לגרסאות הרגילות, משמעותי ועומד על תוספת של קרוב ל-300 ק"ג . זה מקשה על שינויי הכיוון המהירים ומייעד אותה בעיקר לשיוטי אוטובאן תלת ספרתיים בטוחים.

E300e תהיה יעילה במיוחד בטווחי נסיעה קצרים ולא בגמיאת מרחקים גדולים. ראשית, ל-E300e תא מטען בנפח 370 ליטר בלבד. גדול במעט מזה הקיים בסיאט איביזה. מזוודות ענקיות תתקשו להשחיל לתוכו. שנית – צריכת הדלק מושפעת מאוד מהשימוש ברכב. נסיעות בטווח קצר יחסית יכולות להסתייע באנרגיות הסוללה בעיקר והטענות תכופות, ואלה ירחיקו אתכם מתחנות הדלק, גם נהיגה במצב היברידי ולא רק על מצב חשמל טהור, תשפר את הצריכה. במהלך המבחן, שכלל לא מעט נסיעות בינעירוניות מהירות ושלל האצות, נרשמה צריכת דלק של כ-10.5 ק"מ לליטר. דוושת האצה חדישה שנקראת Pedal Haptic המציעה 2 טווחי פעולה: לחיצה קלה ונוסעים רק על חשמל, לחיצה בריאה יותר ומפעילים את מנוע הבנזין, עשויה לסייע למי שמתרגל אליה, להשיג צריכת דלק מרשימה הרבה יותר מתוצאת המבחן.

300e היא מכונית מאוד בטוחה. לצד שמירה על מרחק עם בלימה אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית להתחמקות ממכשול, מערכת להתראה על עייפות נהג ומערכת PRE-SAFE שמכינה את הרכב למצב של תאונה, כוללת המכונית עוד מפרט שלם של מערכות המקלות ושומרות על הנהג והנוסעים. אפילו בתמרוני חניה, משדרות מצלמות היקפיות למסך מול הנהג, שלל התראות וצילומים למניעת נזק. אך יחד עם זאת, נשאלת השאלה אם ברכב עם כל כך הרבה כפתורים על גבי ההגה ובסביבת הנהג, מולטימדיה ומערכות עזר הכוללות כל כך הרבה תפריטים ותתי-תפריטים, ניתן להתגבר על הסחת הדעת של הנהג מהנעשה לפניו בכביש?

E קלאס היא מכונית הנושאת את דגל הקדמה האוטונומית. זו פעם ראשונה שחוויתי שינוי נתיב אוטונומי. רק להפעיל את ידית האיתות והיא תדע מתי השטח פנוי וניתן להחליף נתיב. האם זה חוקי לעזוב את גלגל ההגה ולתת למכונית לפלס את דרכה בעצמה? כמובן שלא. אולי בעתיד. בינתיים, זה מרשים, אבל פחות פרקטי.

E350e הייתה לדגם ה-E קלאס הנמכר ביותר כאן בישראל. ה-300 מחליפה אותה ומציעה אפילו יותר. היא מתחרה בב.מ.וו 530 פלאג-אין ובוולוו S90 T8 ודומותיהן. אין ספק שמדובר במכונית מצוינת שבזכות הטבת המס גם נותנת תמורה טובה למחירה. ההטבה הזו תפחת בקרוב והעתיד כנראה יעבור אט אט למכוניות חשמליות טהורות.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

דאסטר עם הנעה היברידית – השקה בישראל

Tweetfreesbe יבואנית דאצ׳יה מכריזה על השקת הדאסטר החדש בישראל המשלב עיצוב מודרני, מנועים חדשים וביצועים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *