החיים פעם היו פשוטים יותר. אמנם, נעשינו מפונקים ועצלים יותר, אבל המבחר הפך לעשיר יותר, התחרות – לגדולה יותר וההבדלים קטנים יותר. פעם, הייתי מזהה את יצרני הרכב, הדגמים ואפילו הגרסאות בקלות, היום זה כבר מאתגר הרבה יותר. מהו הקו העובר בין ג'ילי, וולבו, זיקר, ולינק אנד קו? הפעם זו לינק אנד קו 02 שאיתנו כאן במבחן.
.
ב-2023 השיקה לינק אנד קו בישראל , באמצעות 'מאיר – חברה למכוניות' את דגם 01 ההיברידי -נטען. לאחרונה הושק דגם נוסף שהינו ה-02, פנאי קומפקטי (SUV-C) חשמלי לחלוטין. 02 חולק את פלטפורמת SEA ומכלולים נוספים עם ארבעה דגמים נוספים הנמכרים בארץ: וולוו EX30, זיקר X, סמארט #1 ו-#3.
.
לדגם 02 מנוע יחיד המייצר 272 כ"ס ו-35 קג"מ וההנעה היא אחורית. הוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.5 שניות והמהירות המרבית היא 180 קמ"ש. בסיס גלגלים שאורכו 275 ס"מ נושא מרכב שאורכו 446 ס"מ, ורוחבו 184 ס"מ ומתנשא לגובה 157 ס"מ. נפח תא המטען 440 ליטרים והמשקל העצמי 1820 ק"ג.
.
לרכב סוללה של 69 קוט"ש המאפשרת טווח מוצהר של 465 ק"מ ברמת האבזור הגבוהה יותר, כשהספק הטעינה המהירה הוא 150 קילוואט. רמת הגימור הגבוהה 'האלו' תעלה לכם 177,000 ש"ח ואותה קיבלנו למבחן.

.
אני אוהב את העיצוב של ה-02. הוא זורם, משדר דינמיות, לא מצועצע והמשטחים החלקים שלו גם מסגירים מבנה אירודינמי המשיג מקדם גרר מרשים של 0.25 CD. לא צריך להסחף – זו לא מכונית קופה איטלקית משנות השבעים, זו לא מכונית שנוער שוחר מכוניות יתלה כפוסטר בחדר השינה שלו, אבל ה-02 בהחלט נאה. הניקיון העיצובי (השפעה שבדית?) ממשיך גם לתא הנוסעים. אמנם מסכים נפרדים מרשימים פחות ממסך מחוונים-מולטימדיה אחוד וארוך (רצוי עם קימור לכיוון הנהג) , אבל ההשקעה בפרטים הקטנים, יצירתיות המעצבים בשילוב חומרים איכותיים, עושים כאן את העבודה.
אני כבר מאחורי ההגה ומתרשם כי מושב הנהג טוב אך איננו מושלם – הוא רך מדי וחסרה כאן תמיכה בגב התחתון. תנוחת הנהיגה טובה אך שדה הראיה לאחור מוגבל אפילו מאוד.
המרווח והמושב מאחור ראויים לישבני אדם עם מרווח רגליים טוב וישיבה נמוכה מעט. מתברר כי תופסני חגורת הבטיחות שוקעים להם בבסיס המושב ומקשים על החגירה לעיתים, כדאי לטפל בכך.
ומה לגבי הכבודה שלכם?
זו תמצא לעצמה מקום בתא מטען סביר בינוני בגודלו וגבוה מעט להעמסה נוחה.
ה-02 מתגלה לי כמכונית נעימה ונוחה לנסיעה ושהייה.
.

.
הנוחות בנסיעה והניהוג לא נבדקים באולם התצוגה או בחניה.
יצאנו עם הלינק לנהיגת התרשמות ארוכה: כיול המתלים נמצא על הצד הרך יחסית, אם כי, מהמורות מוגזמות כגון פסי האטה יגרמו לנדנוד מיותר ופחות נעים. גם הבידוד מרעשי רוח וכביש יכול היה להיות טוב יותר.
מדובר במכונית זריזה כצפוי מרכב חשמלי, והניהוג, למרות האופי הרך, טוב ביחס למתחרות חשמליות תודות להיגוי מדויק יחסית ודוושת בלימה בעלת היזון חוזר ראוי. ההנעה האחורית כאן תבוא לידי ביטוי בהפרדת רשויות בין הנעה והיגוי ומניעת לחימת הגה בהאצה ולאו דווקא בהחלקות כח פוטוגניות.
בלינק אנד קו 02 מוצאים אלמנטים מקוריים ונחמדים, כמו דלתות נטולות מסגרת, או תאורת סביבת נהג המשמשת גם לחיווי האיתותים באופן מקורי. מאידך, למרות שאין לנו טענות לכך שכיוון המראות הוא רגיל ולא דרך המסך (תודה לאל) לא תמיד הסתדרנו עם בחירת רמת הבלימה הרגנטיבית, רמת קשיחות ההגה ואפילו עם כיוון כיוון פתחי זרימת האויר הממוזג דרך המסך.
התמצאות ותפעול בעידן המסכים עלולים להיות מתסכלים לפעמים. גם גג חלון לאורך תא הנוסעים, שאולי נראה מגניב ובעל סינון קרינה, לא מבטל את הצורך בכיסוי אטום. זה קיים בצורת כיסוי מתקפל הנמצא בתא המטען – הייתי מעדיף וילון חשמלי נגלל.
.

.
החיים פעם היו פשוטים יותר. היו הרבה פחות אפשרויות בחירה, היה קל יותר להתמצא בהיצע, היה פחות מבלבל. מרוב השתדלות לרצות ולעשות לנו טוב, לפעמים, דווקא מפספסים. לינק אנד קו 02 היא מכונית שלרוב עשויה היטב: היא מעוצבת בטעם טוב, מרגישה איכותית, נוסעת היטב, ובסה"כ, היא בולטת לטובה ביחס לרוב מתחרותיה.
.
בשורה התחתונה – האבזור רב, הביצועים מצוינים, ולמרות מספר חסרונות בהנדסת האנוש ופעולת המתלים שאינה רהוטה, עם תג מחיר של 177,000 שקלים, יש לה בהחלט מה להציע מול המתחרות.













