יונדאי פאליסייד

יונדאי פאליסייד – ענק מקוריאה


עם אורך של כחמישה מטרים ורוחב של כשני מטר, אני מתקשה למצוא ליונדאי הזו מקום חניה. כאן זו לא אמריקה. צפוף אצלנו. מאידך – בתוך יונדאי פאליסייד יש המון מרחב. אפילו לשמונה נוסעים. זה הסיפור של קטגוריית E-SUV.

יונדאי פאליסייד, רכב קוריאני המיועד לשוק הצפון-אמריקאי, מאפשר בחירה בין 7 או 8 מושבים, בחירה בין גרסת הנעה קדמית ו-4X4, והוא מגיע לארץ בתקינה אמריקאית, בשלוש רמות גימור Premium, Luxury ו-Limited.

המרחב הפנימי נדיב למדי – אורך – 4,980 מ"מ, רוחב – 1,980 מ"מ, גובה – 1,750 מ"מ ומרווח הסרנים שברכב משתרע על גבי 2900 מ"מ. מרווח גחון של 203 מ"מ מאפשר גם ירידה לשביל ונפח תא מטען בן 311 ליטר או 704 ליטר, כשמסתפקים בארבעה/חמישה נוסעים, הופך את ה-SUV המגודל הזה לפרקטי מאוד.

ככה זה, האמריקאים אוהבים את הרכב שלהם כשהוא גדול. תראו את טויוטה היילנדר, סובארו אבולטיס, שברולט טראוורס או פורד אקספלורר.

יונדאי פאליסייד גדול גם במנוע. 3.8 ליטר 6V המספק 291 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד, ומומנט של 36.2 קג"מ ב-5200 סל"ד מחובר לתיבת הילוכים בעלת שמונה מהירויות מזניק את הג'מוס הזה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות בגרסת ההנעה הקדמית, ו-7.8 שניות בגרסת ה-4X4. אני נהנה כאן מחלקות פעולת המנוע, מתיבת הילוכים רהוטה, גם אם לא תמיד זריזה בהורדת הילוכים, ומשיוט נינוח לצד תאוצות טובות. צריכת הדלק תנוע בין כ-11 ק"מ לליטר בשיוט נינוח, לכ-7 ק"מ לליטר עם רגל ימין מתלהבת.

יונדאי פאליסייד
כמעט חמישה מטרים

לאמיתו של דבר, נינוחות היא המילה המתאימה יותר לפאלסייד. כיול המתלים רך, בידוד הרעשים ברובו טוב ולמרות הכיול האמריקאי, היונדאי הגדולה משרה בטחון גם בנהיגה מהירה, ואפילו בעיקולים. לא חד וספורטיבי אלא בטוח ומהיר.

חבילת Hyundai SmartSense שמכילה שורה ארוכה של מערכות ואמצעי עזר לטובת בטיחות, מתווספת ל-7 כריות אוויר, מערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים , ומערכת בקרת יציבות אלקטרונית.
חישוקי סגסוגת 20 אינץ', מערכת מולטימדיה מקורית בשילוב גישה ל-Apple CarPlay ול-Android Auto באמצעות מסך מגע צבעוני שגודלו 8 אינץ', דיבורית Bluetooth, התנעה מרוחקת, גג נפתח, מערכת בקרה לאיכות האוויר, מערכת מפוצלת לבקרת אקלים, מערכת מיזוג אוויר לשורה השנייה והשלישית, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, בלם יד חשמלי, פנסים LED ראשיים, תאורת יום DRL מסוג LED, נעילה מרכזית, בורר מצבי נהיגת כביש – Eco, Comfort, Sport, Smart ונהיגת שטח – חול, בוץ ושלג, מנגנון One-Touch Walk-In המאפשר קיפול חשמלי של מושבי השורה השנייה למתן כניסה נוחה לשורה השלישית, קיפול מושבי שורה שלישית לרצפת הרכב, כוונון חשמלי למושב נהג ולמושב הנוסע שלצידו, חימום למושבים הקדמיים ולמושבי השורה השנייה, שמשות כהות ווילון אינטגרלי בדלתות האחוריות, ריפוד עור למושבים, חיישן אורות וכן הלאה. אלה יקבלו את פניכם בגרסת 'לימיטד' הבכירה.

פאליסייד הוא רכב נאה ומרשים. העיצוב החיצוני בעל פרופורציות טובות, השכבה הקדמית גדולה ובעלת נוכחות ותשומת הלב לפרטים ניכרת. גם פנים הרכב משאיר את הרושם הטוב ובמיוחד לאור העובדה שאיכות החומרים, ההרכבה והגימור ברמה גבוהה.

מערכת הינע מסוג HTRAC לכל הגלגלים מבצעת חלוקה אוטומטית של המומנט בין הסרן הקדמי לסרן האחורי, וזאת, בהתאם לתנאי הנסיעה ולבחירת מצב הנסיעה על ידי הנהג. בורר מצבי השטח, אמנם, נותן את הרושם שמדובר ברכב שטח, אבל לאמיתו של דבר, אין מדובר במתחרה ללנד רובר דיפנדר/ דיסקאברי או לנד קרוזר של טויוטה מבחינת יכולות השטח.

יונדאי פאלסייד, שמחירו בגרסה הבכירה – 350,000 ש"ח, הוא היונדאי היקר ביותר שנמכר בארץ. הוא משובח, מרווח ויענה על צרכי משפחה גדולה הזקוקה לרכב שכזה, ויכולה, כמובן, גם להרשות אותו לעצמה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

יונדאי I20N – דעת מומחים

Tweetהם כבר בשנות החמישים של חייהם, נהגו כמעט בכל רכב אפשרי. תנו להם כביש מפותל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *