טויוטה קאמרי Hybrid – יפנית עם מבטא אמריקאי


מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בארה"ב, ב-20 שנה האחרונות, היא המשפחתית הגדולה של טויוטה – הקאמרי. 
אצלנו, הקאמרי הרבה פחות נפוצה. בעזרת דגם חדש שהושק ב-2017 ומיובא רק בגרסה ההיברידית, תנסה יוניון מוטורס – יבואנית טויוטה לישראל, להתחרות בלהיט מכירות המאופיין בתכונות כמעט זהות לאלו של הקאמרי – הנעה היברידית וממדים נדיבים. 

יונדאי סונטה היא משפחתית גדולה המכונה בפי העם כ"מכונית מנהלים". היא והסקודה סופרב שולטות ללא עוררין בקטגוריה הנ"ל.
הנעה היברידית משלבת בין מנוע בעירה פנימית ומנוע חשמלי. בקטגוריה הנ"ל תמצאו רק שלושה שחקנים במגרש ההיברידי – הטויוטה קאמרי, היונדאי סונטה והקיה אופטימה.

קאמרי דור שמיני הוצגה בתחילת 2017 והיבוא הסדיר שלו החל רק לאחרונה. מדובר בדגם חדש בעל פלטפורמה מודולרית־גלובלית חדשה TNGA המשרתת גם את טויוטה פריוס וטויוטה C-HR ועוד דגמים חדשים שהוצגו לאחרונה. הדגם החדש בעל ממדים גדולים יותר,  עיצוב עכשווי ברוח דגמי המותג החדשים,  מנועים משופרים ואבזור בטיחות עדכני.

קאמרי מיובאת לארץ אך ורק בגרסה היברידית המשלבת מנוע בנזין 2.5 ליטרים (178 כוחות סוס) עם מנוע חשמלי (118 כ"ס) המספקים יחדיו הספק משולב של 208 כוחות סוס. התפוקה הזו מועברת לגלגלים הקידמים דרך תיבה חשמלית רציפה בעלת 6 הילוכים מתוכנתים, ומזניקה (ע"פ היצרן) את המשפחתית הגדולה, תוך 8.2 שניות ממצב עמידה ל-100 קמ"ש .

היא מיובאת בשתי רמות גימור. LE הבסיסית יותר ו-XLE המאובזרת יותר. היקרה יותר – מכונית המבחן שקיבלנו, מחירה 195,000 ש"ח והיא מוסיפה, על גרסת הבסיס (20,000 ש"ח פחות) , ברשימת האבזור – מושבים קדמיים חשמלים, הגה ומושבי עור, חלון שמש חשמלי מערכת שמע משודרגת, פנסי LED, פתחי מיזוג מאחור ועוד מספר פריטים.
אך עיון בנתונים מגלה כי, דווקא הקאמרי הזולה והבסיסית יותר, מקבלת את המצברים המתקדמים יותר – ליטיום יון, לעומת ניקל מטאל בגרסת ה-XLE. נתוני צריכת הדלק ע"פ היצרן, נוטים לטובת הקאמרי הזולה יותר –  22.2 ק"מ לליטר לעומת 19.6 ק"מ לליטר בגרסה היקרה…
אנחנו, בתנאי נהיגה מעורבים, שכללו שיוט מהיר בכביש 6 לצפון הארץ, טיפוס לירושלים ונהיגה בתנועה עירונית וצפופה, השגנו צריכת דלק של כ-15 ק"מ לליטר. די מרשים.

בתנאי נהיגת המבחן – 14.7 ק"מ לליטר וטווח משוער של כ-750 ק"מ למיכל דלק בנפח 49 ליטר.

הקאמרי החדשה היא מכונית נאה. חרטום נמוך ובעל סנטר מחודד, בליטות על מכסה המנוע, חישוקים מוגדלים, וקו גג המשתפל לאחור, מעניקים למשפחתית המסורתית, עיצוב קצת יותר נועז. גם פנים הרכב לא מבשר מהפך;  הוא נאה בזכות קווים היוצרים אזורים מופרדים, מסביבת הנהג, העוברים דרך הקונסולה המרכזית ועד לאזור מול הנוסע. גם ריפודי העור הבהירים בעלי התפרים בצבע חום יוצרים אווירה סאלונית נעימה.

המרחב לפנים עצום. מאחור קצת פחות. אם נשווה את מרחב הספסל האחורי בין הטויוטה ליונדאי סונטה, הקאמרי תפסיד. קצת פחות מקום לראש ולרגליים. גם לכפות הרגליים. זה לא שצפוף שם, אבל קצת פחות מרווח. גם תא המטען שמאכסן בתוכו גלגל חלופי , מסתפק ב-427 ליטרים צנועים יחסית.

ממכונית "מנהלים", הצפיה שלנו לאיכות חומרים והרכבה  בתא הנוסעים, גבוהות. הקאמרי אמנם לא מאכזבת, ואולי הציפיה מטויוטה גבוהה מראש? לדוגמא: משענת היד לנוסעים בספסל האחורי אינה מקובעת, פלסטיקה דקה באזורים מסוימים ותפעול אביזרים אחדים מרגישים מעט זולים למכונית ברמת מחיר כזו.

תרשים זרימת האנרגיה

משפחתית גדולה ברמת מחיר שכזו, חייבת להיות מכונית נוחה. מתלי הקאמרי מכוילים על הצד הרך. זה אומר שהיא מכונית נוחה, מגהצת, נעה על מתליה בתחושת ריחוף. כשהכביש משובח זה מעולה, כשהכביש סלול גרוע, קצת פחות. אבל קצת. היא עדיין בכל זאת די נוחה. נוחות היא גם בידוד מרעשים. בד"כ די שקט בה, אבל במהירויות גבוהות נשמעו קצת רעשי רוח, רעשי דרך. זו עדיין לא לקסוס. נסיעה שקטה במיוחד תתרחש כשקאמרי תשייט בעזרת המנוע החשמלי בלבד. זה יקרה אך ורק במהירויות עירוניות. זה יארך למספק קילומטרים מוגבל, עד שהסוללות יתרוקנו. אם תבקשו האצה נחושה, יצטרף גם מנוע הבנזין לחגיגה. קאמרי היא לא היברידית שתשנע אתכם על מצברים בלבד כדוגמת מכוניות פלאג – אין ( ראו מבחן למיצובישי אאוטלנדר, אאודי A3 )
נוחות נסיעה היא גם מושבים טובים. המושבים של  קאמרי רחבים ונוחים. מותאמים בעיקר לגבר האמריקאי רחב הממדים. לנו, רזים וחטובים, הייתה חסרה קצת תמיכה לצדדים. טובים, אבל לא מושלמים.

מתלים רכים, אגב, יענישו כשההגה יופנה לכבישים מפותלים ודוושת הגז תלחץ לעבר השטיח. או אז, המכונית תרכון על מתליה בחוסר חשק ולא ממש תשתף פעולה במשחק האינפנטילי. אז נכון, הקאמרי ההיברידית לא פונה לקהל נלהב שמחפש ריגושים מהסוג הזה, אך למרות זאת, אין ספק שזו החדשה טובה מהדורות הקודמים ומספקת אחיזה גבוהה ודיוק משופר משמעותית.

קאמרי בעיקר תספק בטיחות. יש לה מערכות בטיחות חכמות וגם, בין היתר, 10 כריות אויר. מאידך אין בנמצא פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד.  לקאמרי, ע"פ ניקוד משרד התחבורה – רמת בטיחות 7.

טויוטה קאמרי היא אלטרנטיבה ראויה ליונדאי סונטה. היא יקרה ממנה, פחות מאובזרת ומרווחת מאחור, אך בעלת ביצועים טובים יותר ומוניטין רב ומרשים. המערכת ההיברידית שבה, מייעלת את  יחידת ההנעה, מפחיתה צריכת דלק וזיהום אויר אך נסיעה חשמלית  טהורה מוגבלת בקאמרי לטווח קצר יחסית ולמהירויות עירוניות בלבד.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

ג'אקו J7 – עדר כנגדו

Tweetפעם, כשהיו רוצים להעליב את הצרכן הישראלי, כשקנה רכב מסוים במאסות, היו אומרים עליו שהוא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *