אייגו X

טויוטה אייגו X – מיני על עקבים


החוויה הזו לא הייתה צפויה, היא הגיעה בירוק-שחור, מוגבהת, לא בולטת במיוחד, אבל הנוכחות מורגשת, המוניטין דיבר בעדה. אייגו X.
טויוטה אייגו X.

המזגן עבד כשנכנסתי אליה, בבוקר חם שכזה, הירוק-שחור שעטתה היה יכול להיות קולטן חום, אבל זה לא הורגש, על-אף שפתחי המיזוג המרכזיים ממוקמים בחלקו העליון של הדש-בורד. מסך המולטימדיה הגדול מוקף בטבעת אליפטית גדולה ומול עיני הנהג ישנו לוח מחוונים דיגיטלי בחלקו ועשיר במידע.

'בוקר טוב, Ready? אנחנו צריכים לצאת מזרחה' הוא אמר. 'ימינה וימינה נשתלב עם איילון ומשם לירושלים׳ עניתי.
התחלנו. מעכשיו, ההגה כבר לא בידיים שלי.
לא ממש הסתרתי את ההתרגשות, התאהבתי מיד, ריח של חדש באויר, מרגיש לי נכון, נכון באופן כזה שהולם עבורי.
הגובה מושלם, עם גובה שכזה לא משנה באיזו דרך נעבור, ה-X גבוהה יותר מאייגו רגילה ב-6.5 ס״מ ותנוחת הנהיגה גבוהה ב-5.5 ס״מ, משדרת ביטחון, כמו על עקבים – רואים יותר ממך ואת רואה מעבר.
הטיפוס אל השפלה הגבוהה לא הורגשה כלל, הכבישים פנויים בשעת בוקר השבת, מאפשרים תחושת חופש ומרחב, נינוחות, ממש כמו המושב הנוח שלי.

אייגו X

המושבים מלפנים מרווחים, הכניסה והיציאה נוחים. את זה לא ניתן לומר על המושב המצומצם מאחור – תחושה קלאסטרופובית ודלת צרה שמקשה מאוד על כניסה ויציאה. ואיך תא המטען? עם נפח של 231 ליטרים, הוא בהחלט סביר.

'שנעצור לקפה?' הוא שואל ואני משיבה: 'ומאפה'.

נכנסנו לאיזור ההר, העליות משפיעות על הלחץ באוזניים ודוושת הגז נעוצה עד הריצפה, סוחטת את המנוע מביאה אותו לשיא אונו ומקצינה את שאונו לדציבלים מוגזמים.

לאייגו X מנוע קטן – 1,000 סמ"ק, 72 כ"ס ושיא מומנט ( 9.5 קג״מ ) המגיע רק ב-4400 סל״ד גבוהים – משולב עם תיבה רציפה מהירת תגובה (14.8 שניות ל-100 קמ"ש). ה-X זריזה בעיר אך גונחת בקולי קולות כשדורשים ממנה להאיץ בחזקה. מאידך-שיוט נינוח בכביש המהיר יפחית את סיבובי המנוע ואת שאונו. צריכת דלק בנהיגה מעורבת תניב כאן כ-17-18 ק״מ לליטר.

מאידך – בעליות, כבר תאלצו להגביר את עצמת מערכת השמע החביבה כדי להתגבר על רעש המנוע.

הכביש מתחיל להתפתל ואני תרה אחרי ידית האחיזה. זו שבדלת לצידי, אך עד שאמצא אותה, אני אוחזת בתקרה בלית ברירה. לא הייתי מוכנה, הסיבוב הטה אותי והשיב חזרה לאותה הנקודה.
אייגו X מתבססת על פלטפורמת היאריס. האחיזה גבוהה, יכולת שינוי הכיוון טובה לצד איזון וכיול מתלים המשלבים נוחות טובה לצד התנהגות כביש חביבה.

זה רגע מכונן, על טלטלה ויציבות, אחיזה חזקה, תחושת בטחון. כמו החלטה קשה, שלבסוף מביאה אותך לקרקע יציבה. אולי זה גם תודות למפרט אביזרי הבטיחות הנדיב הכולל 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, מערכת לשמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות, מערכת זיהוי תמרורים והתרעה על שכחת ילדים מאחור. מבחן ריסוק עדיין לא נערך לדגם.

אייגו X

גרסת הבסיס של אייגו תעלה לכם 94,000 ש״ח במפרט הכולל מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "8 וקישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל, מצלמת רוורס וצמד חלונות חשמל. הגרסה היקרה יותר מוסיפה למפרט גם חישוקים קלים, פנסי ערפל קדמיים, צביעה דו-גונית, מנופי שליטה מההגה על תיבת ההילוכים וריפודים בשילוב צבע הרכב.ומחירה כבר 99,000 ש״ח.

בחיפוש אחר מכונית מיני קטנה, נשארו איתנו בעיקר האסייתיות. יונדאי i10 או קיה פיקנטו למשל שיהיו מרווחות יותר אך עם תיבה רובוטית חד-מצמדית לא רהוטה בפעולתה, או איגניס של סוזוקי, שהיא גם על עקבים כמו האייגו X שלנו.

ואם זו האחרונה היא מכונית טובה וחביבה נראית לכם קצת יקרה מדי, כי היא קרובה במחירה למכוניות סופר מיני כדוגמת הסיאט איביזה למשל, אתם כנראה לא טועים.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

רכבי שטח – ה"כלבים" של עולם הרכב

Tweetאם נחשוב על זה, רכבי השטח דומים קצת לכלבים: פעם, בעבר המאד רחוק, הם נאלצו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *