וולבו XC60 T8 – הצעה מפתה


מספר עובדות על XC60:
הדגם הקודם החזיק שנים בתואר "רכב הפנאי-שטח יוקרתי בגודל בינוני הנמכר ביותר באירופה".
XC60 החדש הושק רשמית בתערוכת ז'נבה במרץ 2017, פותח על פלטפורמת ה- SPA החדשה של וולוו, ומציע מידות גדולות יותר מהדור היוצא. 
ארגון הבטיחות האירופאי Euro-Ncap הכתיר את וולוו XC60 הנוכחית כמכונית הכי בטיחותית ל-2017.

ל-T8, שהיא הגרסה ההיברידית והיקרה אין מנוע בעל שמונה צילנדרים.  למרות השם, המנוע שנלקח מגרסת ה-T6 והוא בעל  ארבעה צילנדרים בלבד אבל לא פראייר, בכלל.
מגדש טורבו ומגדש סופרצ'ארג'ר שנקראים לדגל, מנפקים מנפח ה-2 ליטרים של המנוע – 320 כ"ס. תוסיפו לזה 87 כ"ס (ו-26 קג"מ) מהמנוע החשמלי שנמצא מאחור והרי לכם 407 כ"ס בסה"כ.

זה החשמלי פועל על הגלגלים האחוריים ואילו מנוע הבנזין על הקדמיים. כשה-T8 מתנהלת לה באופן חשמלי טהור, הרי זו הנעה אחורית, כששני המנועים בפעולה מקבלים הנעה כפולה. על המהירויות מופקדת תיבה אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה. אגב, את הסעיף הזה, תוכלו לקרוא גם בכתבה על ה-XC90 T8 שבחנו כאן בעבר. יחידת ההנעה של האחיות ההיברידיות לבית וולבו, זהה.

מדובר ביחידת כח חזקה, חלקה ושקטה מאוד. היא מאפשרת נסיעה סביב ה-30 ק"מ על חשמל בלבד. יחד עם זאת, מדובר בביצועים ספורטיביים המאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות, מומנט אדיר וזמין וכל זאת עם משקל עצמי של 2.1 טון.
די ברור שעם משקל שכזה, מיותר לצפות ליכולת ספורטיבית מהנה, אך בסעיף אחיזת הכביש והבטיחות האקטיבית, התחושה מרשימה בהחלט.

תודות למתלי אויר, הוולבו הזו גם יודעת להיות רכה או קשוחה בהתאם למוד הנהיגה הנבחר. נוחות הנסיעה גבוהה ובידוד הרעשים מרשים. אגב, בשטח, על-אף יכולת הגבהת המרכב והגחון מפני הקרקע, לא תוכלו לטייל במקומות שנסענו במבחן הג'יפים הגדול שערכנו כאן בעבר.

את שפת העיצוב הנוכחית של החברה, ניתן לראות במבט חטוף אחד על ה-XC60 שדומה עד מאוד לאחותה הגדולה ה-90. גם תא הנוסעים מציע, כמו באחות הגדולה, סביבת נהג  מודרנית, איכותית  ונעימה לעין. תמצאו בה בין השאר לוח שעונים דיגיטלי "12.3, דיפון עץ בקונסולה, מסך תפעול מרכזי אנכי "9, עיצוב מתגים מקורי וריפודי עור איכותיים.

רשימת האבזור שודרגה גם היא  בדור החדש וכוללת בין היתר כסטנדרט גג זכוכית פנוראמי חשמלי, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, חלונות אחוריים כהים, תאורת LED קדמית ואחורית, חישוקי "18 קלים, מצלמת רוורס ומערכת שמע פרימיום מתוצרת Bowers&Wilkins הכוללת 15 רמקולים, סאב ואיכות שמע יוצאת דופן.

הודות להקלות במיסוי לרכבים היברידיים פלאג-אין, מציעה ה-XC60 T8 תמורה מצוינת למחיר (370,000 ש"ח). העיצוב מרשים, הביצועים מצוינים, הבטיחות ברמה הגבוהה ביותר, האבזור עשיר וצריכת הדלק בתנאי נהיגה מסוימים – מרשימה ביותר. במידה ואופי הנסיעות שלכם הוא בעיקר נסיעה עירונית עם אפשרות לטעינות חשמליות בבית או בעבודה, צריכת הדלק עשויה להגיע גם ל-38 ק"מ לליטר דלק!

 


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

Lynk & Co 02 – השקה בישראל

Tweetמאיר, חברה למכוניות ומשאיות, משיקה היום בישראל את Lynk & Co 02, הדגם השני של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *