קרוס קאנטרי

וולבו V60CC – קרוס קאנטרי


אני לא יודע מה אתכם, אבל אני מאוד אוהב את המראה שלה. היא לא התאמצה למצוא חן בעיני, ולא יצאה מגדרה להיראות אפנתית בפני אף אחד. קרוס קאנטרי היא מכונית אלגנטית ושימושית בעלת פרופורציות מצוינות. מכונית פרימיום בתצורת סטיישן? ועוד איך!

V60 היא סטיישן יפיפיה. עם אורך כללי של 4.78 מ' ובסיס גלגלים של 2.87 מ' אין לה כמעט "סרחי עודף" במרכב. לסבתא שלה – סדרת ה-240 סטיישן שיוצרה מ-1974 עד 1993 היה בסיס גלגלים של 2.65 מ' על אורך של 4.84 מ'. תעשו את החשבון בעצמכם.

זהו לא ההבדל היחידי בין הוולבו סטיישן של אז, לזו החדשה – V60 דור שני שהושקה ב-2018. זו האחרונה הרבה פחות מגושמת למראה, טכנולוגית ולאמיתו של דבר – הרבה הרבה יותר בטוחה.

ועוד דבר: הוולבו ההיא שנראית מגושמת וענקית, שקלה כ-1.3 טון. זו החדשה והסקסית, כבדה ממנה בכחצי טון וכבר נושקת ל-1800 קילוגרמים.

בישראל 2020, יש אינספור רכבי קרוסאובר מוגבהים, אותם אלה המכונים SUV. מאידך – לא תמצאו כאן כמעט מכוניות בתצורת סטיישן. הרשימה מצטמצת מאוד כשמדובר בסטיישן בעלות הנעה כפולה. אם נוריד מהרשימה את הפורשה פאנמרה ואאודי RS6 הקיצוניות, נשאר רק עם סובארו אאוטבק ומכונית המבחן שלנו – וולבו V60.

קרוס קאנטרי

סטיישן זה פרקטי. חלל תא הנוסעים גדול יותר, מפתח דלת תא המטען רחב ויש יכולת להוביל ברכב חפצים ארוכים, כמו אופניים, למשל.
בסטיישן לא תשבו גבוה כמו ב"כאילו ג'יפ" של השכן. רק כדאי לדעת שלמרכב נמוך יש גם יתרונות. דינאמיים, למשל.
אבל שלא תטעו: גרסת הקרוס קאנטרי הזו גבוהה ב-7 ס"מ לעומת אחותה –V60 T8 ההיברידית. זה מקנה לה מרווח גחון של 21 ס"מ מכובדים בהחלט. לעומתה, ה-XC60 החולקת את אותה פלטפורמה, גבוהה ממנה ב-16 ס"מ ומוסיפה סנטימטר בודד למרווח הגחון.

העיצוב המאוד נאה לא מסתיים בחוץ. כניסה לתא הנוסעים הבהיר והמואר (גם תודות לגג הזכוכית הענק) מגלה ניקיון עיצובי מרשים. דיפוני עור בהירים, משטחי עץ ואווירה יוקרתית מקבלים את פני הנוסעים והנהג. מסך מולטימדיה "9 אנכי ופתחי מיזוג יעילים, לצד לוח שעונים וירטואלי, מאשרים סופית שמחלקת העיצוב לא עשתה כאן כמעט טעויות בחלק שקשור לאסתטיקה. מאידך – בחלק הפרקטי נציין כי:
1. לא היינו מתנגדים למקומות אחסון חפצים גדולים יותר.
2. את התפעול הידני של ידית ההילוכים (הסטה לימין ולשמאל…) היינו ממירים לידיות מאחורי ההגה.
3. תפעול הפונקציות, דרך המסך העמוס בתפריטים רבים כל כך, דורש לא מעט הסתגלות.

כל זאת נשכח במהרה, עם הפעלתה של מערכת השמע האיכותית של Harman Kardon. תענוג אמיתי.
לקרוס קאנטרי טעינה אלחוטית למכשיר הסלולארי, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, מראות צד ופנים נגד סנוור, בלם יד חשמלי, תאורת לד מלאה, מושבים חשמליים וארסנל מערכות בטיחות מלא.

קרוס קאנטרי

מנוע ארבעה צילנדרים בנפח 2 ליטרים טורבו מעביר הספק של 250 כוחות סוס ומומנט של 35.7 קג"מ לכיוונה של מערכת הנעה כפולה. הכח וההספק מתועלים דרך תמסורת אוטומטית בעלת שמונה מהירויות שלפעמים קצת איטית בפעולתה. במערכת ההנעה הזו משולבת מערכת מיקרו – היברידית הכוללת מנוע חשמלי עם 13 כ"ס. זו האחרונה, מאפשרת לדומם את מנוע הבעירה בשעת שיוט מתון ולייעל את מערכת ה"עצור וסע" הפחות מורגשת בפעולתה.

אין כאן את התאוצות שתחוו בגרסת ההיבריד T8, אבל 6.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית (מוגבלת) של 180 קמ"ש, יספיקו לרובנו בהחלט. יחד עם זאת, אל תצפו לצריכת דלק מרשימה במיוחד. 12 ק"מ לליטר תהיה צריכה ריאלית, בתנאי שתנהגו במתינות בוולבו הזו.

הסטישן הזו נועדה, קודם כל, להיות יעילה. היא מציעה מושבים נהדרים מלפנים ומאחור, ומרווח פנימי מעולה. תא המטען שלה יכיל בין 529 ליטרים ועד 1441 ליטרים עם קיפול המושבים.
ברגע שהיא מתחילה לנוע היא מצטיינת בבידוד הנוסעים שבה מהעולם החיצוני. זה מתבטא בבידוד רעשים טוב (Active Noise Control) ונוחות נסיעה מצוינת. אתם לא תרגישו, כמעט, שהגומי המפריד בינכם לבין הכביש הוא בחתך של 45.

זו כנראה תוצאה של כיול נכון, שכן הקרוס קאנטרי המוגבהת לא רוכנת על מתליה כשהנהג מתעלל בה בכביש המפותל. כמובן שלא מדובר במכונית ספורטיבית ומושחזת, אבל כשמשקללים את נוחות נסיעה, התנהגות הכביש ובנוסף גם את יכולת הנסיעה בשטח, הציון כאן בהחלט גבוה.

לקרוס קאנטרי כאמור, ערך מוסף. היא נועדה גם לנהיגת שבילים משופרת, לעומת אחותה נחותת מרווח הגחון. אל תכנסו איתה לשטח שורץ אבנים מושחזות, בטח לא עם צמיגי החתך הנמוך. אבל בנהיגת שבילים/ בוץ/ שלג, קרוס קאנטרי תפתיע אתכם. לחצו על כפתור בתא המטען ומאחור יישלף לו וו גרירה. הוולבו שלנו מורשית לגרור גרור (עם בלמים) במשקל של 1.8 טון.

קרוס קאנטרי

גרסת קרוס קאנטרי היא הפתעה לטובה. לא שלא ציפינו לזה מחברת וולבו, שבאמת עושה עבודה טובה מאוד לאחרונה, אבל הסטיישן המוגבהת הזו, שגם מתומחרת במחיר סביר ביחס לתמורה (270,000 ש"ח), הרשימה אותנו. אפילו מאוד.
מדובר, אמנם, במרכב סטיישן שפחות אהוד על הישראלים, אבל המכונית הזו מאוזנת כמעט מכל הבחינות. היא מעוצבת בטעם, איכותית, נוחה מאוד, בטוחה, שימושית בהחלט, דינאמית ואפילו תוכלו לרדת איתה לשטח. כל זה, כבונוס, עטוף בניחוח פרימיום.
מי צריך יותר מזה?


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

Lynk & Co 02 – השקה בישראל

Tweetמאיר, חברה למכוניות ומשאיות, משיקה היום בישראל את Lynk & Co 02, הדגם השני של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *