הדבר הגדול והאדום לבן הזה שחונה על המדרכה, ממול סוכנות 'הונדה אופנועים' בתל אביב הוא הונדה CRF1000L. אופנוע אדוונצ'ר המסוגל לשעוט למרחקים גם אם הדרך תחתיו מצופה באספלט וגם אם לאוו. בעוד מספר דקות, ארכב עליו לעבר האופק, בתנאי כמובן, שאצליח קודם להניף את הרגל גבוה מעל המושב ולהתיישב עליו…
אפריקה טווין הוא אופנוע גבוה. גם במצבו הנמוך ביותר של המושב המתכוונן, עדיין יפרידו 85 ס"מ בין הישבן שלי לקרקע הבטוחה. בינתיים, עלי לעמוד על קצות אצבעות הרגליים בכדי להגיע לאותה קרקע בטוחה. ואני אגב, לא בחור נמוך.
אפריקה טווין הוא אופנוע אדוונצ'ר. תנוחת הרכיבה זקופה ומאוד נוחה, ובשילוב עם המושב הנוח אפשר לשהות שעות רבות על גבי האוכף. גם הנוסע/ת במושב האחורי לא ממש יתלוננו. הכידון רחב ומציב את הידיים פרושות לפנים. מגן הרוח (על אף שאינו מתכוונן ) עושה את העבודה גם במהירויות גבוהות, אפילו תלת ספרתיות . בקיצור – מדובר באופנוע המתאים גם לנסיעות למרחקים ארוכים.
למרות גודלו, גם יכולותיו העירוניות של האפריקה טווין טובות. המנוע גמיש ונעים לשימוש, ובשילוב עם קלאץ' ידידותי כושר התמרון בעיר טוב. הביקורת כאן היא בעיקר עלי – הרוכב. אני נמנע מהשתחלות בין כלי רכב המתנהלים לאיטם בכרך.
ובכבישים הפתוחים – דווקא שם הביטחון חוזר אלי. 'אפריקה טווין' יציב, מאפשר לדהור עליו ללא חשש. אפשר לרכוב עליו בנינוחות ולשייט ברוגע ואפשר להאיץ בו בנחישות קדימה. האופנוע הזה מגלה אדישות ובמיוחד לרוכב כמוני שלא מעז לאתגר אותו יתר על המידה, מתכנן לחזור הביתה בשלום. 'אפריקה טווין' יודע לגהץ את מהמורות הכביש תודות לחישוק גדול מלפנים שמגמד אותן, תודות ליכולת המתלים. כל זאת ללא נדנודים מיותרים, ובאופן מרוסן. אציין בנוסף כי ברכיבת השבילים הקצרה שבה הסתפקתי, התגלה ה'אפריקה', הבנוי כמו אופנוע שטח, כבן לוויה אמיתי גם מחוץ לכביש הסלול.
94 כ"ס ב-7,500 סל"ד לא מחשיבים את המנוע לחזק, אבל 10 קג"מ ב-6,000 סל"ד ובמשקל שכזה, המנוע גמיש ומאיץ קדימה בכל הילוך, זאת בתנאי שמד הטורים נמצא מעל 2,500 סל"ד. תיבת ההילוכים מרגישה מדויקת ויחסי ההעברה ארוכים למדי. בכדי לשייט ב-100 קמ"ש נדרשים 3,500 סל"ד בהילוך הגבוה.
אופנועי האדוונצ'ר הופכים ליותר ויותר פופולארים. זה החל עם ב.מ.וו ועבר ליצרנים נוספים. תודות לישיבה גבוהה וממדים מאסיביים, יכולת השיוט למרחקים היא יתרונם הגדול. גם אם פה ושם נפגעת יכולת הכביש שלהם, יכולת רכיבה בשטח מפצה על החסרון היחסי בכביש. זה מזכיר קצת את הקרוסאוברים (ג'יפונים) בעולם המכוניות שהפכו פופולאריים ואף משתלטים אט אט, על טעם הקהל.
הונדה אפריקה טווין הוא כלי מרשים שניתן לרוכשו גם עם תיבת DCT (רובוטית כפולת מצמד בת שישה הילוכים).
ממרומי המושב הגבוה שלו, הצלחתי – אפילו אני – להתרשם ממנו לטובה ובמיוחד להחזיר אותנו – אותו ואותי – לסוכנות הונדה בתל אביב, בריאים ושלמים.
בכדי לשמור על עצמכם בעולם הדו – גלגלי הפגיע, גם בחודשי הקיץ, אנו מפרסמים כאן, את המלצותיו של משה פרחי – מאמן רכיבה ותיק ומוערך – טיפים בנושא 'ציוד רכיבה בטיחותי בימים חמים'.
תודה לדן בירון על ציוד הרכיבה.