נכנס לאולם התצוגה שברחוב יגאל אלון בת"א, בעוד דקות מעטות נקבל את מפתחות המכונית. יש מכוניות שאתה לא יודע מה לצפות מהן, וזה מסקרן. שמה של מכונית המבחן שלנו נשמע כמו התעטשות, היא מקטגוריה יוקרתית, גדולה כמו משאית ונוסעת על בטריות.
EHS9 של הונגצ'י – שיהיה לנו לבריאות.
הונגצ'י פירושו בסינית – דגל אדום. זהו מותג יוקרה השייך לקונצרן FAW וקיים משנת 1959. אה… כן, והוא מיובא לארץ ע"י סמל"ת.
מדובר ברכב מגודל: 5,20 מ' על 2,01 מ' בגובה של 1,71 מ'. המשקל העצמי שלו עומד על 2.6 טון. בסיס הגלגלים משתרע על 3.11 מ' וקוטר חישוקי הגלגלים – 21 אינטש. נהגתי על סילברדו, משאיות, אוטובוס ואפילו על דחפור D9. אז נעבור גם את זה. לא מפחד.
.
בתכנית – נסיעה הכוללת קטע אורבני, נהיגה בכבישים המהירים, כביש מפותל והררי וחוות דעת אובייקטיבית של חיילת קרבית שרגילה להאמר צבאי. או במילים אחרות – צריך להקפיץ את נעה, הבת שלי, לירושלים.
הבשורה כי הרכב טעון רק ב-65% קצת מטרידה אותי. אני מכיר כבר את חרדות הטווח ברכב חשמלי, את העמדות התפוסות / לא תקינות / לא בשימוש. אבל אין מה לדאוג – מד הטווח מבטיח 260 ק"מ ולנהיגה מת"א לירושלים וחזרה למרכז – זה בהחלט אמור להספיק.

הונגצ'י הזו היא מכונית ענקית אבל לא מסורבלת. זוג מנועים חשמליים בהספק כולל של 551 כוחות סוס ומומנט של משאית חלוקה מבטיחים שלא נעכב את התנועה…
איזה נעכב?
הגודזילה הזו מאיצה ומשפילה מכוניות ספורטיביות קלילות עם נתון תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות. אבל עכשיו נוסעים לירושלים ואבא חייב לנהוג באחריות ומתינות כדי לחסוך בסוללה הלא מלאה, פן ניתקע לצד שלדות המשוריינים בשער הגיא.
טווח הסוללה יורד לו בקצב מפחיד.
"תבררי איפה החברים נמצאים? בסטף העליון או התחתון?" אבא לא יכול להרשות לעצמו לטעות בניווט, נלחץ האבא – נהג.
ובינתיים, בכדי לשמור על מורל גבוה, אנחנו מפעילים את מערכת העיסוי במושבים, מפטפטים עם מערכת הפקודות הקוליות ומנסים לחבר את הסמארטפון כדי לשמוע מוסיקה. הסינית המפוארת סובלת מהנדסת אנוש עמוסה ומסורבלת. לא רצוי ללמוד את הדברים תוך כדי תנועה. אפילו פעולת כיוון מראות-הצד דרשה תהליך מסובך, וכך גם שיטוט בין המסכים שמלפנים.
נוט טו מי סלף – זוהי אחת מנקודות התורפה של הרכב הזה.

השיוט בכבישים המהירים נינוח מאוד, שקט, מלכותי משהו. מכסה המנוע העצום המשתרע מלפנים מעיד כי אנחנו נוסעים ברכב שאי אפשר להתעלם ממנו. המבטים, האצבעות המופנות ושליפת הטלפונים לצילום הונגצ'י ליוו אותנו לכל אורכו של המבחן. כך, כנראה, מרגיש נשיא ארה"ב כשהוא מובל ברכב השרד הממוגן שלו ועובר ברחובות הערים.
את העיצוב של הרכב הזה אפשר לאהוב או לשנוא. זה גם תלוי בנקודת המבט. מלפנים זה נראה קצת וולגארי, מין פירוש סיני מצועצע לרולס רויס המלכותית. מהצד ומאחור – זה הרבה יותר טוב. אפקט ההגעה מרשים. גם פנים הרכב מרשים. המושבים מלפנים טובים, המרווח הכללי מצוין, האיכות הכללית אינה ברמת התוצרת הגרמנית או היפאנית, אבל בהחלט סבירה.
מפרט האבזור עשיר וכולל מושבי אלקנטרה, בקרת אקלים עם 4 איזורי טמפרטורה, דלת תא מטען חשמלית, גלגל הגה מתכוונן חשמלית עם זכרונות וחימום, כוונון חשמלי, חימום וזכרונות למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, קיפול חשמלי למושבי השורה השלישית, שקע 220 וולט, תאורת לד, גג שמש פנוראמי, טעינה אלחוטית ושלושה מסכים, וכל זה – עוד בגרסת 'פרימיום' הבסיסית.
תאורת מטריקס לד, תאורת אווירה צבעונית ובקרת אקלים עם 6 איזורי טמ"פ.יתווספו ברמת ה'לאקצ'רי' , ובזו של רכב המבחן 'אקסלוסיב' בעלת 6 המושבים גם גילינו מסך מולטימדיה רביעי במספר מול מושב הנוסע, מושבי קפטן בשורה השנייה עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור, מתלי אוויר אדפטיביים, ריפוד עור נאפה ועיסוי ואוורור במושבים הקדמיים. הדגם הנ"ל, אמנם, לא נבחן במבחן ריסוק מערבי, אך רשימת אבזור הבטיחות כאן ארוכה ומקיפה.

לדגם ששת המושבים מרווח עצום לנוסעים, במיוחד מלפנים ובשורה השנייה שהיא כאמור בעלת מושבי קפטן נפרדים. אלה נוחים לישיבה ולגישה, ומתקנים את הרושם של גרסאות שבעת המושבים בהן השורה השנייה – ספסל לשלושה נוסעים, לא הרשימה אותנו כלל לטובה.
השורה השלישית פחות מרווחת למבוגרים והגישה אליה דרך המרווח בין מושבי השורה השנייה, נוחה יחסית. גם שם, מאחור, יהנו הנוסעים מפתחי מיזוג, שקעי טעינה תאי אחסון ותאורה. את הכבודה של אותם נוסעים, תאלצו לאחסן בתא מטען, קטן יחסית, שנותר מאחור.
העליות לעיר הבירה לא מורגשות תחת דוושת החשמל של הסינית הענקית. היא אמנם ענקית וכבדה, אבל לרשות אבא-הנהג, עומדים 551 כוחות סוס בגרסה הזו לצד מומנט של 76.5 קג"מ. זה אומר שהגיע הזמן (חס וחלילה – אנחנו נגד) בעידן החשמל, שמשטרת התנועה תציב מכמונות מהירות גם בעליות התלולות. אני מעביר למצב 'ECO' ונזהר שלא לשתות את המיץ שנשאר בסוללות עד תום. בירידות, הבלימה הרגנרטיבית, שאמורה להטעין את הסוללות תודות לאנרגיית ההאטה, לא ניתנת כאן לויסות והיא איננה יעילה כל כך.
מהירות ההתקדמות לעבר החברים של נעה שמחכים במעיין, גבוהה יחסית וגם בעיקולים, הונגצ'י הענקית מוכיחה יכולות. האחיזה גבוהה תודות לצמיגי הענק, מרכז הכובד הנמוך וההנעה הכפולה. זה לא נותן לנהג אומץ להגזים בכניסה לפניות, כי עם משקל שכזה וחוסר בהיזון חוזר ותחושות מההגה והשלדה, רצוי לא להגיע למגבלות. מצב ספורט שומר על רכינת מרכב סבירה בסיבובים ועם נהיגה במהירות סבירה פלוס לרכב הזה אין בעיה להתמודד.

הגענו ליעד. אבא גם מצא ברגע האחרון מטען ציבורי וחרדת הטווח נדחתה עד לפעם הבאה.
סוף השבוע בחברת מכונית הונגצ'י זו הוכיחה כי דעות קדומות, לפעמים, עלולות להטעות. אמנם מדובר ברכב חריג במראהו, בגודלו, בצורת הנעתו ובמיוחד בשמו הלא מוכר, אבל ההונגצ'י הזה יכול להתאים ללקוחות שלא חוששים. החסרונות העיקריים כאן הם הנדסת אנוש שהיא לא תמיד מוצלחת, טווח נסיעה מוגבל יחסית למצופה, גודל פיזי המקשה על נהיגה אורבנית ואיכות לא מושלמת.
אותם אלה שלא חוששים להניח על השולחן כחצי מיליון ש"ח (הגרסה הבכירה שנבחנה) על רכב מיצרן שלא מוכר בישראל. ירכשו מותג לא מוכר אך מרווח, בעל ביצועים מעולים, אבזור נדיב ועיצוב ש… אתם תחליטו.