די אס 3 קרוסבק

DS3 CROSBACK – לשבור שגרה


הנהיגה דרומה נמשכת כמעט ארבע שעות והיא משעממת אותי – כבישים ישרים, מחלפים, מהירות קבועה. פיהוק. בכביש הערבה – עוד יותר משעמם לי.
זה לא קורה כשמסתכלים על די אס 3 קרוסבק. היא דווקא מעניינת.

תסתכלו עליה בעצמכם. העיצוב שלה לא שגרתי – הקימורים, הפרטים, הבליטה המוזרה בקורה B. משעממת – היא לא, וזה עוד לפני שנפתחת הדלת. וכשנכנסים – תענוג. לא עוד משהו שראיתם, אלא עיצוב עם אמירה, עם תעוזה. לאוהבי התכשיטים.

לגבי העיצוב, תחליטו בעצמכם. אני בטוח שחלקכם יסתייג מהמוזרות, מהיצירתיות. חלקכם מעדיף את המוכר, הבטוח, השמרני – כן, המשעמם. חלק גדול מכם גם מעדיף להגיע לאילת דרך כביש הערבה ולא דרך מצפה רמון.

הרבה מיצרני הרכב פשוט מפחדים להרגיז את הקהל, אבל לא הצרפתים. אלה, תמיד דאגו ללכת בדרכם שלהם, לתכנן בצורה שונה, להציג גישות שונות, לשחות נגד הזרם. זה לא תמיד עבד, במיוחד כשמדובר במותגי יוקרה, שם שמרנות עיצובית, בד"כ, שולטת.

די אס 3 קרוסבק

DS הוא מותג נפרד בקונצרן PSA אבל שורשיו נעוצים עוד בסיטרואן, יצרן שבלא מעט מהדגמים שייצר, לא דפק חשבון לדעת הקהל הרחב. צריך רק להזכר בדה-שבו, ב-DS המופלאה, ב-SM המיוחדת והרשימה עוד ארוכה.

מותג היוקרה של הקונצרן מנסה לבנות את המוניטין שלו (איך לא?) בעזרת עיצוב מקורי, תשומת לב לפרטים וטכנולוגיה מתקדמת. כמותג שנפרד לאחרונה מהשם סיטרואן, ה-DS3 קרוסבק הינו הדגם השני המוצג על ידו, אחרי ה-DS7 קרוסבק שנבחנה כאן לא מזמן.

כן, גם ברכב עם עיצוב מקורי כל כך, הנסיעה בככיש הערבה משעממת למוות. אז מה אם יש כאן הספק זמין של 155 כוחות סוס המופקים מגרסת הפיורטק 1.2 החזקה ביותר? סקודה סופרב של משטרת התנועה, מזכירה שכדאי שאשאיר את רוב הסוסים לנוח באורווה ולא אתן דרור לתשוקותיי. אני מתביית לי על הרכב מלפנים בעזרת בקרת השיוט האדאפטיבית ונאלץ להפיג את השעמום בעזרת מערכת השמע מבית FOCAL, בעלת תריסר הרמקולים.

די אס 3 קרוסבק

הנסיעה נוחה, נעימה, די שקטה. תנוחת הנהיגה הלא-ממש-גבוהה טובה. DS3 קרוסבק היא מכונית מוגבהת, אבל לא מידי. מלפנים היא מרווחת, מאחור די בסדר. מרווח לראש יש, לברכיים פחות.
אבל מה הפלא? מדובר במכונית שמידותיה קטנות יחסית והיא בעצם סופר-מיני מוגבהת. עם בסיס גלגלים של 2.56 ס"מ מרווח המושב האחורי סביר. כך גם נפח תא המטען בן 350 הליטרים.

הדרך הארוכה ממשיכה וממשיכה, מאפשרת לי להתרשם ממושבי העור המעוצבים והנעימים, מהאבזור העשיר ומהנהיגה הסמי-אוטונומית. הגרסה כאן היא הגרנד-שיק הבכירה המיובאת לישראל. הגרסה השנייה, שתוכלו לרכוש בארץ, היא (סו -שיק) בעלת מנוע המפיק הספק נמוך יותר (130 כ"ס) ותאיץ ל-100 קמ"ש תוך 9.3 שניות לעומת 7.8 שניות, בגרסה שבה אני נוהג.

האיכות ורמת החומרים גבוהה. למעט הפלסטיק בחלק התחתון, פלסטיק נוקשה שבולט בחריגותו באווירה היוקרתית שברכב. הרושם הוא של רכב שמורכב היטב. העיצוב, החומרים, האבזור ותשומת הלב לפרטים, מגדירים את הרכב הזה כ'פרימיום'.

לוח המחוונים, גם הוא ייחודי אך לא הכי נוח לצפייה. אמנם קיימת כאן גם תצוגה עילית הנשלפת בלחיצת כפתור, אבל הפתרון הזה לא תמיד לטעמי. כן, DS3 יכולה קצת לעצבן. אתם מחפשים את מתגי החלונות על הדלתות, אבל הם ממוקמים בין המושבים. מבקשים לבטל את הדממת המנוע בעצירה – כנסו לתפריט הראשי ותתחילו לחפש.

די אס 3 קרוסבק

הגעתי ליעד. הסתובבתי. בחורף מחשיך מוקדם, אבל זה לא מעניין אותי. ל-DS3 בגרסתה הזו תאורת מטריקס לד מתוחכמת, היודעת לשלוט לא רק באלומת האור גבוה/נמוך, אלא גם ליצור "החשכה" של נקודות ספציפיות. זה מאפשר לי לנסוע בעיקולי המדבר החשוך עם תאורת אור גבוה, גם כשרכב מגיח מולי.

כן, אמרתי עיקולים. נראה לכם שחזרתי מכביש הערבה המשעמם?

הדרך המדברית למצפה רמון בלילה, מעולם לא נראתה מוארת כל כך. זה מאפשר לי לנהוג כמו שאני אוהב. לא, די אס 3 קרוסבק אינה מכונית ספורטיבית חדה ומתקשרת. אבל הפלטפורמה החדשה של היצרן, זו שתפגשו אותה בדגמים קטנים של הקונצרן (פיג'ו 208/2008 אופל קורסה ועוד) מפתיעה לטובה. פלטפורמה, אגב, שמתוכננת לשאת מנועי בעירה פנימית, כמו גם הנעה חשמלית טהורה.

עיקול רודף עיקול והנהיגה המהירה נוסכת בטחון. המנוע ותיבת ההילוכים מייצרים את הדחף הראוי. די אס 3 קרוסבק היא סופר-מיני מוגבהת ודינאמית למדי.

לגרסה הבכירה שנבחנה – מסך מולטימדיה 10.3 אינץ' (7 בגרסה הזולה יותר), מושב נהג חשמלי מעסה ומערכת סאונד משודרגת. די אס 3 קרוסבק קיבלה ציון מירבי של 5 כוכבים במבחן הריסוק הרשמי ורשימת עזרי הבטיחות האקטיביים בה כוללת, בנוסף לבקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת (שמירת מיקום בנתיב וזחילה בפקקים), גם מערכות בלימת חירום, מניעת סטיה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת וזיהוי תמרורים.

205,000 ש"ח (179,000 ש"ח) בגרסה היקרה יותר, מציבים את די אס 3 קרוסבק זו מול אאודי Q2, מיני קאנטרימן ודומותיהן, במשבצת הקרוסאוברים הקטנים פרימיום. אמנם המותג DS חסר, בינתיים, את ההילה של מותגים גרמניים מתחרים, אבל בעזרת שבירת מוסכמות עיצוביות ואנינות טעם צרפתית, יש סיכוי לא רע לתכשיט הקטן הזה, לכבוש את ליבם של רוכשים פוטנציאליים.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

One comment

  1. המחיר מוגזם ממש. פאר אבל מחיר קצת מוגזם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *