את אודי, ב.מ.וו ומרצדס אין צורך להכיר לכם, גם אם אתם מנותקים מעולם הרכב. על GENESIS (לא הלהקה) קרוב לוודאי שלא ממש שמעתם. כמו לקסוס עבור טויוטה, אינפינטי של ניסאן או DS – חטיבת היוקרה של סיטרואן, כך ג'נסיס – לא תאמינו שזו אחותה של היונדאי שלכם.
המותג הדרום קוריאני הנפרד נולד בעצם ב-2015, ומציע מספר דגמי סדאן מפוארים המסומנים באות G. אם תתקלו בצמד האותיות GV, דעו לכם שאתם חוזים בג'נסיס בעלת מרכב קרוסאובר, ממש כמו רכב המבחן שלנו.
GV70 הוא קרוסאובר בינוני ׁׁ(סגמנט Dׂ), שבבסיסו חולק פלטפורמה עם G70, קרי – הנעה אחורית, אך כאן תמצאו הנעה כפולה, כיאה לרכב "שטח". לא מדובר ברכב צנוע בממדיו, נהפוכו – בסיס הגלגלים של 287.5 ס"מ, אורך 471.5 ס"מ, ורוחב 191 ס"מ, הם ממדים בהחלט נדיבים בקטגוריה. מנוע טורבו-בנזין 2.5 ליטרים בהספק של 304 כ"ס גם מקנה לו יתרון על רוב מתחריו הישירים בסעיף יחידת ההנעה.
אבל, יוקרה נמדדת ,קודם כל, בעין. כמו שאר דגמי המותג העולה, הג'נסיס הזו לא תשאיר אתכם אדישים. תעמידו אותה ליד כל רכב פרימיום וה-GV70 לא תשפיל מבט. הכנסו לתא הנוסעים ולא תרגישו שחסכו כאן מאמצים. לא המעצבים ולא מהנדסי בקרת האיכות. לא בחומרים ולא במעוף. אני אוהב את הניקיון העצובי כאן. פרימיום אמיתי.

רמת ה'לקשרי' שקיבלנו למבחן, ממוקמת בין ה'אלגנט' ל'ספורט' ומתומחרת ב-379,000 ש"ח. תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מושבים קדמיים משופרים הכוללים גם אוורור ועיסוי, מולטימדיה עם צג "14.5, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית, מצלמות היקפיות, תאורת אווירה צבעונית, ריפוד עור ומערכת שמע איכותית, הם רק חלק מרשימת הפינוקים כאן.
בורר מצבי ההילוכים בצורת חוגה עגולה, דומה מדי לחוגת המדיה הסמוכה. זה קצת מבלבל. מהר מאוד סלחנו ושילבנו ל-D.
כשלרשותך, מתחת למכסה המנוע הארוך והמרשים לפנים, ממוקמים 304 סוסים ו-43 קג"מ אין טעם בעיסוק בקטנות. תיבה אוטומטית 8 מהירויות והנעה כפולה, מחכות בקוצר רוח להאיץ אותנו תוך 6.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ולמהירות מרבית של 240 קמ"ש, שלא ממש הגענו אליה כמובן…
הקצב כאן יותר ממשביע רצון, אין כאן קיצוניות או ברוטאליות, יש ביצועים מצוינים. אבל התשלום יגיע בתחנת הדלק, שם תתגלה הג'נסיס עם צריכת דלק ריאלית של 7-8 ק"מ לליטר בנהיגת המבחן הלא תמיד מתחשבת שביצענו. בעידן ההיברידיות, מדובר בנתון לא מחמיא.

GV70 הביאה אותנו ליעדנו, נינוחים. מותג פרימיום לא יכול להרשות לעצמו אחרת. ואכן, הכיול הרך יחסית, המושבים הטובים, והבידוד הכללי, מעניקים נוחות נסיעה טובה מאוד, תוסיפו לזאת גם מרווח פנים מרשים וסעיף הנוחות מקבל ציון גבוה. אבל הנסיעה הנוחה לא גורמת לרכב הכבד מאוד, להפוך לסוס יאור מגושם ורופס. כמו אותם סוסי יאור הנראים מגושמים, מתגלה כי הקרוסאובר המגודל, יודע להתנועע ולהוכיח את עצמו גם בכבישים המפותלים. לא חד וספורטיבי אבל מרשים.
גם אם היו מרשים לי, לא הייתי לוקח את הקרוסאובר הזה לנהיגת שטח שהיא מעבר לשבילים הדוקים. זאת על-אף בורר מצבי השטח (חול/שלג/בוץ). הגחון והפלסטיקה לא מתוכננים לזה.
הרבה יותר חשוב מזה – GV70 מצוידת בארסנל בטיחות מקיף ביותר ולצד הביצועים והבטיחות האקטיבית, טוב לדעת שלא חסר דבר להגנת הנוסעים גם אם תתרחש תאונה.

GV70 של ג'נסיס מגיע לקטגוריה תחרותית מאוד, שבה למוניטין המותג ותדמיתו, משקל רב. למרות זאת, תודות לעיצוב שופע בטחון עצמי, אבזור (גם בטיחותי) נדיב ביותר, איכות שלא רק נראית לעין ותמורה גבוהה למחיר, לקרוסאובר היוקרתי יש בהחלט מה להציע. ואם עוד לא סיפרנו לכם, אז חבילת השירות של ג'נסיס, היחידה והמקיפה מסוגה בישראל, היא עוד סיבה לשקול את הרכב הזה כאלטרנטיבה למותגים המוכרים. Thats' all.
–