לא מזמן, בחנו כאן ב-DRIVETIME את הקרוסאובר הגדול יותר של אופל ה-גרנדלנד X. הנ"ל, בדיוק כמו הקרוסלנד X מבוסס על פרי שיתוף פעולה עם קבוצת PSA הצרפתית, שיתוף פעולה שהחל עוד בטרם נרכשה אופל ע"י הקונצרן הצרפתי. בשני הדגמים בלטו לטובה נוחות נסיעה נינוחה ונעימה ויחידת כוח יעילה, המשלבת מנוע צרפתי ותיבת הילוכים יפאנית. איך כל זה עובד בקרוסאובר הקטן של אופל? בכתבה שלפניכם.
קרוסלנד X מבוסס על הפלטפורמה המודולארית שעליה מבוססת גם הפיג'ו 2008. לחבורה הזו גם ניתן להכניס את הסיטרואן C3 איירקרוס. לכולן פלטפורמה זהה, כמו גם יחידות כוח זהות. ה-2008 היא הקטנה בחבורה והיא הוצגה ב-2013 לעומת 2017 שהוצגו השתיים האחרות, שאגב מיוצרות באותו מפעל בסרגוסה..
לאופל עיצוב שמרני למדי, למעט הקורה האחורית המיוחדת (המזכירה את זו שבאופל אדם) , ובוודאי לעומת הסיטרואן הצבעונית וייחודית המראה. גם תא הנוסעים פחות מתוחכם ובסה"כ העיצוב החיצוני והפנימי נאה. הנדסת אנוש טובה ברובה, עיצוב קצת ארכאי לצד איכות חומרים בינונית הן הסיפור של תא הנוסעים של הקרוסלנד X. בפרק המרחב הפנימי מעניק התא שפע מקום גם מאחור שם ניתן, בגרסה הבכירה, להזיח את המושבים לפנים/אחור ולשנות את זווית המסעד, ובכך להגדיל את נפח תא המטען (410 עד 520 ליטר).
נוחות הנסיעה בקרוסלנד מצטיינת בעיקר מחוץ לעיר. שם, בשילוב עם התמקמות סיבובי המנוע בסל"ד נמוך יחסית, ההרגשה היא בעיקר של נינוחות נסיעה, בידוד הרעשים גם יביאו אתכם לשייט במהירות גבוהה משנדמה לכם. רק בכבישים משובשים תורגש מחאת מתלי האופל והם יתקשו לרסן את התנודות. רכותה היחסית של האופל מתבטאת גם ברכינת המרכב באופן מוחשי בסיבובים, אך יחד עם זאת אחיזת הכביש גבוהה והניהוג חביב בהחלט.
עם יחידת כוח המשלבת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר בהספק 110 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, מתקבלים נתוני ביצועים של 11.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 187 קמ"ש, לא מדובר ברכב מאוד זריז וזאת בעיקר בגלל תיבת ההילוכים שתגובתה סבירה בלבד אך היא חסרה מצב "ספורט" להעלאת זריזותה. העברת הכוח יעילה והמנוע במיטבו בסל"ד נמוך ובינוני ואפילו משמיע גרגור נחמד בהאצה. בסל"ד הנמוך מורגשות קצת רעידות וכשזוחלים בפקקים ובשילוב כיבוי והתנעת המנוע (STOP&START), זה קצת עלול להעיק. צריכת דלק של כ-14.5 ק"מ לליטר בתנאי נהיגה אמיתים, סוגרת את פרק יחידת הכוח הזו, עם שביעות רצון מעורבת.
בגרסה אותה בחנו – ENJOY – מולטימדיה מקורית עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, מצלמת רוורס, חיישני חניה מלפנים ומאחור, חיישני גשם ותאורה ובקרת שיוט. בפרק הבטיחות – מערכות בטיחות מקוריות; בלימת חירום אוטונומית עד למהירות של 85 קמ"ש, התרעת סטייה מנתיב זיהוי תמרורים והתרעת עייפות.
גרסת ה- INNOVATION – מוסיפה למפרט גם מושבים משופרים טעינה אלחוטית לסלולארי, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקי גלגלים גדולים יותר. ניתן לקבל גם מסך גדול יותר ותצוגה עילית שמקרינה את נתוני המהירות על גבי השמשה בתוספת, גג פאנוראמי, התנעה ללא מפתח ומערכת שמע משודרגת בגרסאות הפרימיום ופרימיום פלוס.
במחירו 115,000 – 125,000 ש"ח מציע האופל קרוסלנד X תחרות ראויה למתחרים הרבים. סיאט ארונה, קיה סטוניק, סיטרואן C3 איירקרוס, פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור ועוד, הן חלק מגל קטגוריית B-SUV השוטפת את אולמות התצוגה. לאופל בעיקר נוחות ונעימות נסיעה, ופרקטיות. לרשותו גם מערכות בטיחות מתקדמות שלא תמיד שכיחות בקטגוריה.