אופל קורסה – מחדשת נעוריה


קורסה החדשה היא האופל הראשונה שתוכננה תחת כנפיו של קונצרן PSA. הדור השישי מבוסס על פלטפורמת CMP המשותפת עם הפיג'ו 208 דור-2 (ועוד דגמים). אופל קורסה – הדגם הנמכר ביותר של אופל בעולם, לא דומה לחמישה הדורות שקדמו לו. מכונית גרמניה עם גנים צרפתיים.

אני אוהב מכוניות מקטגוריית הסופר מיני. המידות מספיקות לצרכיי האישים, התמורה למחיר, בד"כ, טובה וסרחי העודף המינימליים מלפנים ובמיוחד מאחור, מקנים יכולת פניה נחושה יותר מרכב גדול ומגושם. אבל מכוניות סופר מיני 2020 גדולות מאותן קומפקטיות (קטגוריה אחת גבוהה יותר) של שנות ה-90.
הנה: אופל קדט – קומפקטית מודל 90, (הפולקסווגן גולף של אופל…) הייתה קצרה, צרה ונמוכה במידותיה מקורסה 2020.

אבל, אם תשאלו אותי, קורסה הנוכחית היא הקורסה היפה ביותר. פרופורציות טובות, תשומת לב לפרטים וזו שנבחנת כאן, GS Line, היקרה בהיצע, מעוטרת בנגיעות נוספות; חישוקי "17 חבילת עיצוב ספורטיבי, חלונות אחוריים כהים וגג בצבע שחור (אופציה) ועוד.

הרושם הראשוני לא מתקלקל כשנפתחת הדלת. גם פנים הקורסה מוקפד ומרשים, אם כי ניסיונות שילוב צבעים וסוגי משטחים, גורע קצת והופך את העסק לצעקני מידי לטעמי. ההתרשמות החיובית מושפעת גם מהאיכות וההקפדה על איכות הבניה והגימור. גנים גרמניים?

אופל קורסה
סופר מיני – פרופורציות טובות

סופר מיני נועדה להיות מכונית למשפחה הקטנה, או לכאלה שבדרך לשם. היא אמורה להקל על הנהיגה בעיר ועל מציאת מרווחי חניה מצומצמים. יתרונה על מכוניות המיני הקטנות יותר, הוא בעיקר מרווח פנים שפוי יותר לנוסעים, תא מטען גדול יותר וגם יכולת נסיעה נינוחה יותר כשהמהירות נוסקת מעלה בכבישים המהירים.

קורסה היא מכונית מרווחת מלפנים. הישיבה נמוכה ותנוחת הנהיגה טובה. אני מתמקם מאחרי ההגה וחושב לעצמי, שהתצפית החוצה הייתה יכולה להיות טובה יותר. בינתיים, אפשר לדמיין שזו קופה/ספורטיבית נמוכה. גם המושבים הקדמיים ברמת הגימור הזו הם מושבים ספורטיביים מעוצבים וחובקים. נחמד.
מאחור, החוויה פחות משובבת. אם תביטו בתמונה שמעל (תמונת הצד), תוכלו להבחין כי הדלתות האחוריות קטנות משמעותית מהקדמיות. זה מקשה על הכניסה והיציאה למושב האחורי, שבעצמו אינו מהמרווחים שפגשנו. זו אמנם סופר מיני, ובכל זאת….
תא המטען בנפח 309 ליטרים, הוא בנפח ממוצע לקטגוריה.

אופל קורסה

את יחידת הכח של PSA, זו המשלבת בין מנוע ה-1.2 טורבו לתיבת 'אייסין' בעלת 8 המהירויות, אנחנו מאוד אוהבים. כאן, בגרסת ה-130 כ"ס (יש גם גרסת 100 כ"ס), היא מוכיחה שהקונצרן עשה שיעורי בית והוציא תחת ידיו מנוע גמיש, שאוהב גם להעלות בסל"ד ובליווי צליל מנוע גרגרני ספורטיבי. שאפו.
שמונת יחסי העברה בתיבה הפלאנטארית, דואגים לכח זמין תמידי והביצועים בהחלט בהתאם. 8.7 שניות ל-100 קמ"ש ממצב עמידה (נתוני יצרן) ותאוצות בינים טובות, בהחלט עונות על דרישה נוספת מסופר מיני – זריזות ושובבות. מאידך, צריכת הדלק שהשגנו במהלך ימי המבחן, רחוקה מנתוני היצרן האופטימיים, המבטיחים כ-22 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת.

אבל אולי הציפייה לצריכת דלק שכזו, מוגזמת. הספק מנוע של 130 כוחות סוס על מרכב של סופר מיני, היו משמיטים לי את הלסת בשנות השמונים. פיג'ו 205 GTI 1.9 האגדתית, התהדרה בהספק שכזה. אבל היא הייתה קלה בלפחות כ-250 ק"ג מהקורסה. היא גם הייתה הוט-האץ' שובבה אמיתית – כזו שנהגת בה בכביש מפותל ולא רצית שהכביש או הדלק יגמרו. קורסה 2020 אמנם אוחזת טוב יותר, וגם הרבה יותר בטוחה, אבל גם פחות מענגת. אותם אניני הגה יבחינו כאן בהגה לא מאוד מדויק או רהוט ואיבוד אחיזת צמיגים קדמיים, מתרחשת מוקדם מהמצופה.

אופל קורסה

התבגרנו.
אנחנו רוצים שלווה ונינוחות. קורסה היא מכונית שקטה. מרשימה במיוחד יכולתה להשתיק רעשים. נהיגה בכביש מהיר מלמדת עד כמה מכוניות קטנות שכאלה, מסוגלות כיום לשייט במהירויות גבוהות כל כך. זו יציבות ונינוחות שהייתה שמורה פעם למכוניות גדולות בהרבה.

ובכל זאת, נוקשות מתלים שמקטינה זוויות גלגול, גובה את מחירה במהמורות העירוניות. הקורסה לא מצטיינת בנוחות הנסיעה כשהשיבושים בכביש מתרבים. אמנם הכל מרגיש מהודק ואין כמעט רעשים מהמתלים, אבל אין כאן גם רכות וריחוף, כבסיטרואן C3, למשל.

התבגרנו.
אנחנו דורשים שהמכונית תהיה בטוחה. ה-GS Line מוסיפה לארסנל הבטיחות הקיים בגרסאות הזולות יותר, גם בלימת חירום אקטיבית (והפעם עד למהירות 140 קמ"ש(, בקרת שיוט אדאפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, וזיהוי תמרורים. מעבר לכך יש בה גם מפתח חכם, בקרת אקלים, פנסים ראשיים LED MATRIX (ופנסי לד מלפנים ומאחור) ועוד.

יצאתי מחויך. הסופר מיני'ס המודרניות, הפכו להיות קומפקטיות. קורסה היא, בעצם, גרסת אופל שמרנית לפיג'ו 208 היצירתית יותר. העיצוב משובח, יחידת הכוח מוצלחת, האבזור ברמת הגימור הזו נדיב והאיכות הכללית של הרכב מורגשת (וגם באה לידי ביטוי בהגדלת האחריות ל-4 שנים או 120,000 ק"מ). כן, זוהי הקורסה הטובה ביותר.
אם מושב אחורי צפוף, לא ממש מזיז לכם. אם אתם מוכנים להתפשר על צריכת הדלק בתמורה לביצועים טובים. אם לא תצפו ממנה להיות סכין מושחזת בכבישים מאתגרי נהיגה, גשו לראות את הקורסה החדשה. המחיר, אגב – 119,000 ש"ח ל-GS Line הבכירה. יחד עם זאת – רצוי שאופל, שעדיין לא סיימה את תהליך החייאת המותג ושיפור מיצובו ותדמיתו, תיתן לקורסה החדשה דחיפה, גם מכיוון המחיר.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *