"BORN IN GERMANY" מזכירים לנו אנשי הפרסום של אופל ומדגישים את ה"איכות הגרמנית חסרת הפשרות". מי מוותיקי הכביש לא זוכר את האופל אסקונה, קאדט או רקורד ששידרו תמיד רצינות גרמנית טיפוסית? תביטו על האופל גרנדלנד X – הוא יפה, לא מתחכם מדי, שלא לומר – שמרן. במיוחד בהשוואה למשפחה – הפיג'ו 3008 והסיטרואן C5 איירקרוס.
כן – האופל מבוסס על תכנון צרפתי שזה אומר – פלטפורמה EMP2 הכוללת גם את המנועים – בנזין או דיזל – של הקונצרן הצרפתי. הגרנדלנד X הוא פרי שיתוף פעולה בין PSA ואופל, עוד שזו האחרונה הייתה תחת בעלותה של GM. בהמשך , כידוע, נרכשה אופל ע"י הצרפתים.
גרנדלנד X הושק ב-2017, שנה אחרי ה-3008 ושנה לפני ה-C5 איירקרוס. שלושת ה-SUV הללו די זהים בממדיהם החיצוניים, כשהסיטרואן נמתח על בסיס גלגלים של 2.73 מ' לעומת 2.68 מ' באחרות.
אם תערכו חיפוש ב-DRIVETIME, או פשוט יותר – תלחצו כאן, תגלו כי האופל נבחן אצלנו בעבר מול המיצובישי אקליפס, בגרסת מנוע זהה אך עם תיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. הפעם, מגיע האופל עם תיבה בת 8 הילוכים, כאן במבחן – ברמת גימור INNOVATION היקרה יותר שמחירה 165,000 ש"ח.

כבר ציינו שהוא נאה. סולידי ושמרן עם קוים זורמים, מאופקים. לא מסובב ראשים כמו 3008, לא צבעוני כמו סיטרואן איירקרוס. גם בתא הנוסעים אין הפתעות; הסיפור חוזר על עצמו – גראנדלנד X מתאים כמו כפפה לאותם אלה שאוהבים אסתטיקה לא צעקנית.
קרוסאובר קומפקטי הוא רכב משפחתי גבוה, מרווח ונוח. זוג הורים, שלושה ילדים ומטענם יסתדרו פה בהחלט. הגראנדלנד X הוא קרוסאובר טיפוסי – מזכיר בממדיו הפנימיים את ה-3008 ומעט פחות מרווח מהאיירקרוס. כשעברתי במתחם שורק, שם אולמות התצוגה של לובינסקי, התיישבתי במושב הנהג של שלוש האחיות לפלטפורמה. ההבדלים נראים לעין – הגישה שונה. באופל, תא הנהג אוורירי יותר,בעקבות ויתור על הקונסולה המרכזית הגבוהה הנמצאת בצרפתיות שבחבורה. הנדסת האנוש טובה, אך לוח המחוונים שמרני, התחושה הכללית איכותית.

כאן לא תמצאו בורר הילוכים אלקטרוני מתוחכם, אלא בורר הילוכים קלאסי. גם לוח המחוונים פחות ראוותני ווירטואלי, אלא שמרני. ותאי אחסון גדולים תמצאו דווקא בצרפתיות שבחבורה. האופל פחות מתחכמת, כדרכם של הגרמנים. מסודר, נקי ומוכר.
גרנדלנד X
גראנדלנד X מיובאת בגרסת דיזל ובנזין. בקרוב תראו אותה כאן גם במהדורת הייבריד פלאג-אין מתוחכמת. אנחנו נהגנו על ה-1.2 טורבו בנזין. עם משקל עצמי של 1.4 טון זה אולי נשמע מעט, אבל זה לא. מנוע הבנזין בעל שלושת הבוכנות, המעביר את תפוקתו הפעם דרך שמונה יחסי העברה, בכלל לא פראייר. אל תצפו למחץ ותאוצות חזקות, אבל העסק די זריז ובוודאי בטוח. התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תערוך 10.4 שניות, אבל אם תהיו קצת יותר סבלניים עם התאוצות, תשיגו בהחלט צריכת דלק של כ-15 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת וריאלית. בשילוב עם שלדה מאוזנת ובטוחה המשפחה יכולה להיות רגועה. מעטפת הבטיחות הבסיסית, גם מגובה בארסנל אבזור בטיחות מלא גם ברמת הגימור הנמוכה. בזו הגבוהה תקבלו בעיקר תוספות נוחות כגון, דלת תא מטען חשמלית, מפתח חכם, גג פאנורמי, מושב נהג חשמלי ועוד.

נוחות, אגב, היא לא רק אבזור מפנק. האופל יודעת לבודד את הנוסעים בצורה מרשימה. לא, היא לא מושלמת כמו הסיטרואן איירקרוס שלוקחת את המושג נוחות, צעד נוסף קדימה. האופל נוחה, אבל מעט קשיחה כשמודבר באספלט משובש פלוס. בידוד רעשים מוצלח מאפשר נהיגה במהירויות בינעירוניות בשקט יחסי וגם האצה חזקה לא תפר את השלווה, אלא בסאונד גרגרני חמוד, מכיוון המנוע.
אופל גרנדלנד X הוא קרוסאובר מאוזן ונאה, שעושה את המטלות המצופות ממנו כרכב משפחתי בצורה מרשימה למדי. כקרוסאובר קומפקטי הוא נולד לקטגוריה תחרותית ביותר שגדלה במהירות ומצמיחה מתחרות כפטריות אחרי הגשם.
אבל מתחרות, יש לו גם מבית.
אז אם מותג גרמני, נקיון עיצובי מאופק עושה לכם את זה, האופל היא הכתובת. אישית, לנו נראה שהסיטרואן נותנת תמורה טובה יותר כרכב משפחתי מרווח יותר וגם נוח יותר ול-3008 של פיג'ו יש קסם שפשוט קשה לעמוד בפניו.