החוויה שלי עם Opel Adam S החזירה אותי 30 שנה לאחור, לתקופה שהייתה בבעלותי מיני מינור קלאבמן. זו עם ההתנהגות התזזיתית של קרטינג, התפעול הנוקשה של מערכות הרכב – נהיגה פיזית, אך מתגמלת לחובב נהיגה כמוני. יכולתי לעשות בה כרצוני בכל מצב וללא חשש, למרות צמיגי האליאנס ובולמי התוף הזעירים. התנהגות כמו של המיני ההיא, לא חוויתי מאז, עם אף רכב אחר.
הסגנון האגרסיבי והנוקשה מלווה אותי מאז גם בתחום רכיבת השטח. כרוכב עילית לשעבר באופני הרים, תמיד העדפתי אופני זנב קשיח (ללא בולם אחורי). אלה, בעלי יכולת תמרון טובה יותר מאשר אופני שיכוך מלא ואף קלים מהם. המחיר, ממש כמו במיני ובקארטינג – טלטלות שחודרות לעצמות הגוף ומזעזעות אותם ללא רחמים.
כיום, כרץ תחרותי המתמחה בריצות שטח בתנאים הרריים, אני מעדיף לרוץ על סלעים בטבע, ובשיפועים תלולים מאשר על אספלט. כזה אני ואולי זה גם מה שכנראה מחבר אותי לאדם .S
מסתבר שבניגוד לדגם הסטנדרטי של אדם, ה – S עושה את ההבדל לא רק בעצמת המנוע, אלא גם בחוויה. אך, כשם שספורטאים רבים אינם ששים לרוץ בירידות ובשיפועים מטורפים בהרים, כך גם עם האדם S. החוויה שלה אינה בהכרח מתאימה לאותם אלה המחפשים פוזה בלבד, אך אינם מוכנים לשלם את מחיר הספרטניות.
כבר במבט ראשון נראית אדם S שובבה ונועזת. מעין גרסת – על עם יומרות רציניות. למרות שהיא ננסית, בזכות האבזור הספורטיבי הכולל ספויילר אחורי, צמיגים קרביים בגודל 225/35 R18 המולבשים על חישוקי מגנזיום שחורים המגלים קליפרים בצבע אדום, קשה שלא להבחין בה. גם שילוב הצבעים ברכב המבחן- שחור עם כחול נועז, מקנה לה מראה סקסי.
אמנם, לא מדובר ברכב אקזוטי נחשק, ולמרות זאת, אדם S מצליחה לסובב ראשים ברחוב כאותה בחורה יפה וחטובה הלבושה במיטב האופנה . אוטו עם look.
זוהי בהחלט נקודת זכות חשובה לאופל שעד לפני כעשור הוציאה תחת ידיה, בעיקר מכוניות באנליות כאותן מכונות תפירה שאותם יצרה בתחילת דרכה בשנת 1862.
מתחת למכסה המנוע, אדם S קיבלה זריקת סטרואידים למנוע ה 1.4 ליטר בצורת מגדש טורבו האחראי להספק של 150 כ"ס. עם משקל של 1163 ק"ג, זהו יחס משקל /הספק לא רע בכלל. במחיר של 120 אלף ₪, השדה הזו זריזה ביחס למחירה.
בתוך תא הנוסעים. השילוב של הצבעים החיצוניים (שחור \ כחול) מפיח חיים ואף חיוך. הגה ספורטיבי, דוושות הממוקמות נכון ומאפשרות נהיגה ספורטיבית ומושבים קדמיים תומכים (אך לא מצטיינים) הם חלק מקסמה של אדם S. איכות החומרים והגימור טובה, אך לא מושלמת. אין כאן הרבה פירוטכניקה או פינוקים מיותרים בסביבת הנהג וגם ראוי לציין שהתאכזבתי ממסך המולטימדיה הלא נוח לתפעול, שסבל מבהירות מסך נמוכה מדיי, כמו גם מתגי מערכת בקרת האקלים הלא ממש נוחים. ומה לגבי המושב האחורי? זה האחורי הוא יותר מסמלי ויכיל מקום ראוי לילדים קומפקטיים בלבד.
אבל נעזוב לרגע את הזוטות. המבחן האמיתי של האדם הזו התרחש בטיול סוף השבוע הזוגי והחורפי בצפון רמת הגולן, ביחד עם בת זוגתי.
.אופל אדם S הרגישה נהדר בפיתולים. ההגה החד הפנה את הרכב בהחלטיות, ידית ההילוכים נבחשה במרץ והמתלים הנוקשים סייעו להדביק את הצמיגים הרחבים לאספלט. כל גבשושית, בור או פס האטה דורשים תשומת לב ועירנות. הקטנה הזו נוטה לקפץ על גבי מפגעים בכביש כתיש צעיר – לא בדיוק ריינג'-רובר.
מאידך – אופל אדם אס משנה כיוון ואוחזת ומעניקה תחושת בטיחות אקטיבית גבוהה. אמנם המנוע לא מאפשר תאוצות מסמרות שיער, וגם הסאונד שלו מוחשי במיוחד כשסיבובי המנוע מטפסים מעלה, אך אין ספק שמדובר בשדה עם חיוך ממזרי.
בתום יום נסיעה ארוך, המלווה בלא מעט נופים מהממים של ארצנו היפה, הרבה עבודת הגה והילוכים ומגוון רעידות וחבטות ששידרו לכל עצמות הגוף, היה ברור לשנינו שאדם S איננה המכונית האידיאלית לטיולים לטווח ארוך. אבל עם כל כך הרבה קסם בעיצוב, שובבות וייחודיות, קשה לבוא אליה בטענות לקטנטנה הזו.
אני מאמין שאדם S תקסום בעיקר לאלה הרוצים חווית נהיגה, מודרנית ומעוצבת. כל זאת במחיר שפוי. אדם S לא נועדה להיות רכב פרקטי והגיוני, אדם אס נועדה לרגש, להעלות חיוך, לשמח את הנהג/ת והנוסע/ת שליד .אז נכון שמשלמים קצת במחיר הנוחות, אבל היי… אנחנו סולחים לה.