כללי

פיאט פולבק – טרנד הטנדרים.

לא, אתם לא מדמיינים. זהו טנדר עבודה של פיאט. לא, אתם בכלל לא מדמיינים. הוא ממש דומה למיצובישי טרייטון. לא ממש דומה.  כמעט זהה. אפילו מיוצר לצידו במפעל התאיילנדי. ההבדלים קוסמטים. פולבק עלה לארץ להתחרות במלך הקטגוריה – האיסוזו די-מקס. שוק הטנדרים הקומפקטיים גועש. איסוזו, טויוטה, מיצובישי, פולקסווגן, מאזדה, ניסאן, …

Read More »

קיה נירו – משנה את המוסכמות.

קשה להתעלם מהנוכחות ההולכת וגוברת של רכבי הקרוסאובר, על כבישי הארץ. נראה שגם הצרכן הישראלי מתחיל להעדיף את השימושיות והנוכחות של רכבי הפנאי, על פני רכב משפחתי שבלוני. תעשיית הרכב כמובן זיהתה את הצורך וכיום אין כמעט יצרן שלא יהיה באמתחתו דגם קרוסאובר לקהל הרחב. חברת קיה, הממשיכה לצבור פופולאריות …

Read More »

דאלים AROMA ו-DART – הקטנועים הזולים בישראל.

אלבר מוטו' משווקת דיאלים בישראל, משיקה את הקטנוע הזול בישראל הקטנוע, במחיר של 9000 ₪ בלבד כולל 3 שנות אחריות מלאות ללא הגבלת ק"מ הקטנוע ישווק בשתי תצורות,: רטרו ומודרני .מדובר בקטנוע אורבני בעל נפח מנוע של 125 סמ"ק אשר נותן מענה לצרכים שונים ועירוניים. ה- AROMA ישווק בסגנון רטרו …

Read More »

השקה: סוזוקי איגניס 2 – קומיקס עם מערכות בטיחות

איני יכול שלא להסתכל על האיגניס הזו ולדמיין: דמות מצוירת, קטנה, שאפתנית, עם ביטחון עצמי. הקטנה הזו תילחם בענק הרשע, תוכיח שהגודל לא קובע. יש לה פרצוף מעט כועס. מראה קובייתי, ואלמנטים מדגמי סוזוקי אחרים. מכסה המנוע מזכיר את הויטארה הראשונה, קורה C נלקחה מסוזוקי CERVO – קופה קטנה משנות …

Read More »

סוזוקי סלריו – במסגרת התקציב.

בראשית היא הגיעה אלינו מהודו, האלטו – קטנה פשוטה ובסיסית, אבל זולה ובהישג יד. סוזוקי אלטו עשתה בישראל מהפכה. אני זוכר. אני גם זוכר שלקחתי אותה לנסיעת מבחן. מנוע 1000 סמ"ק שלושה צילנדרים. הייתי צריך להגיע באותו היום לעכו. רעננה- עכו בצעצוע הזה. לא ממש התלהבתי. התבדיתי. האלטו הזולה והידנית, …

Read More »

יונדאי איוניק (IONIQׂ), הושקה בישראל.

האיוניק החדשה של יונדאי, היא מכונית היברידית שתוכננה ככזו ומבוססת על פלטפורמה חדשה, פלטפורמה ירוקה של הקונצרן שאותה אגב תמצאו תחת הקיה נירו שהושקה גם היא לאחרונה בישראל. על הפלטפורמה הזו מתבססות גם האיוניק החשמלית והאיוניק הנטענת (PLUG-INׂ) שייבואו  לכאן בשנה הבאה, גם הן.   המערכת ההיברידית של האיוניק (הזה …

Read More »

פיג'ו 2008 – מה זה GRIP CONTROL?

נניח שהתקציב שלכם יכול להימתח עד ל-120,000 ש"ח. אתם רוצים לשבת מעט גבוה יותר ממשפחתית רגילה, וקורץ לכם פה ושם לרדת קצת לשטח.  אתם מעוניינים רק ברכב חדש, וקדימה – מתחילים לחפש. בתקציב שכזה, מלך השטח יהיה ללא ספק, הסוזוקי ג'ימני. הגמד הזה הוא רכב שטח אמיתי, לכל דבר. את המס על …

Read More »

הידעתם כי "סקודה" כבר בת 120 ?

  וואצלב קלאמנט, מוכר הספרים הצ'כי הצעיר, בן ה-26 לא העלה בדמיונו המזרח – אירופאי, שאותו חלק שחיפש לאופניו הפגומות, יוביל להקמתה של חברת המכוניות "סקודה" שכולנו מכירים. קלאמנט, שביקש למצוא חלק חילוף לתיקון אופניו, שלח ליצרן הגרמני מכתב בשפה הצ'כית לאיתור החלק הנדרש, אך התאכזב לקבל תשובה מזלזלת מהיצרן, …

Read More »

שור בצבע סגול – ספידי שגב

זכורה לי עוד בצעירותי, תוכנית " 60 דקות" על למבורגיני קונטאש, שם נחקק בזכרוני המשפט "כל חובב רכב חייב לנהוג לפחות פעם אחת ברכב עם מנוע V-12". לקח לי יותר מעשור להגשים את החלום הרטוב הזה, ולא פחות חשוב – עם רכב עוצמתי ונחשק – Lamborghini Diablo SE, גרסת הקצה …

Read More »

מרצדס GLC – תשעה הילוכים אופנתיים.

  השיפוע בהמשך הדרך,  מדאיג אותי קצת. נכון – רכב שטח אמיתי, בעל תיבת העברה עם יחס העברה נמוך (LOW), לא היה מסתובב ובורח על עקבותיו, אבל לאוטו שלנו אין לו יחס העברה נמוך – LOW. גם  פטריק, המדריך שלנו, לא ממש מתרגש. הצענו לו לעצור ולזנק באמצע העלייה, אבל הוא …

Read More »