מתלבטים ברכישת רכב חדש? ובכן, האפשרויות העומדות בפניכם מתרחבות מיום ליום, ההיצע ענק ודגמים חדשים מופיעים מדי יום. לא רק דגמים חדשים צצים, גם מותגים שלא שמענו עליהם, קטגוריות מקוריות , מערכות הנעה, תיבות הילוכים ועוד. הצילו!
הם מציפים אותנו עם אינספור אפשרויות. היום זה כבר לא לבחור רק בין מנוע בנזין או דיזל, מרכב סטיישן או משפחתית שמרנית. אולי אדוני מעוניין ב-SUV היברידי נטען, עם צמד מנועים חשמליים? או אולי מנוע טורבו דיזל מתוגבר בעזרת מערכת היברידית קלה? רגילים לתיבה אוטומטית פלנטרית/ קלאסית? אולי תעדיפו תיבה רובוטית, או רציפה?
הידעתם, למשל, שברכב המבחן שלנו יש תיבת הילוכים ייחודית, בעלת 10 הילוכים, 6 מהם למנוע הבנזין 4 מהם למנוע החשמלי?
תכירו: רכב המבחן שלנו היום הוא דגם EHS של המותג הסיני MG. מדובר ב-SUV קומפקטי המתייצב מול מותגים ותיקים ומוכרים וללא כל רגשי נחיתות, מזמין אותם לדו-קרב.
השחקן החדש בקבוצה, מזמין את מתחריו לתחרות בתחום הדינמי, בסעיף הנוחות/ אבזור/ עיצוב, ובעיקר קורא עליהם תיגר בסעיף התמורה למחיר.
אם נתחיל מהסוף, EHS שמחירו 159,000 ש"ח, מציע במחיר מעט יקר יותר מקיה נירו PHEV, הרבה יותר אוטו. ואם איכות המוצר הסיני אל מול הקוריאני מטרידה אתכם, מציע היבואן דוד לובינסקי, אחריות כללית של 5 שנים (או 150,000 ק"מ) ו-8 שנות אחריות (150,000 ק"מ) על הסוללה.

הנה הוא עומד מולנו בגאון, מעוצב כאילו היה נצר למשפחת מאזדה. זה אומר ש-EHS נראה טוב. לא רק חיצונית. המושבים הקדמיים, למשל, נראו כאילו נלקחו ממותג יוקרה. לוח המחוונים ("12.3) עשיר בתצוגה לצד צג מולטימדיה ("10.1), כשמסביב המון עור ותפירות נאות. תאורת אווירה הניתנת לבחירה מוסיפה לתחושת העושר, במיוחד כשהחושך משתלט מסביב.
נכון, יש גם במה להשתפר. הנדסת האנוש אינה מושלמת ותגובת מערכת המולטימדיה איטית ומעצבנת לעיתים. גם הנבירה בתפריטים הרבים דורשת הסתגלות ארוכה. אם נתעקש על ביקורת, אז גם הייתי שמח למערכת סאונד משובחת יותר.
על המרחב הפנימי, למשל, אין לי תלונות. EHS מרווח מאוד, מלפנים ומאחור. הממדים שלו נדיבים – 4.57 מ' אורך 1.88 מ' ורוחב עם בסיס גלגלים של 2.72 מ' מותירים לנוסעים המון מקום. אפילו למטען נשארים 463 ליטרים נדיבים למדי. וכשמדובר ברכב גדל ממדים הנושא בקרבו סוללות, התוצאה היא משקל עצמי של 1850 ק"ג.
למרות זאת, MG EHS הוא לא רכב עצלן. בעזרת מנוע טורבו 1.5 ליטר ומנוע חשמלי המשולבים ביניהם, מופקת תאוצה של 6.9 שניות ממצב עמידה ל-100 קמ"ש. את ההערכה על כך יש לתת ל-258 כוחות הסוס (וכמעט 38 קג"מ מומנט) שצוות המנועים הזה מפיק ומוסר לגלגלים, דרך תיבות ההילוכים הייחודיות.
זה נוסע טוב. העצמה תמיד קיימת, הן בזינוק מהמקום והן בתאוצות ביניים. האופן שבו העסק מתנהל הוא מרשים. קשה להבחין בהחלפות ההילוכים, כך שחיש מהר תגיעו למהירות המרבית של 190 קמ"ש.
המדהים הוא, שכל העצמה הזו מושגת, בד בבד, עם צריכת דלק נמוכה. נכון, אם תאיצו כמו משוגעים, זה לא יקרה, אבל בתמהיל נכון של שימוש הכולל נהיגות של מספר קילומטרים מידי יום וטעינות חשמל ביניהן, מבטיח היצרן צריכת דלק של 55.1 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (לפי תקן WLTP). סוללת 16.6 קוט"ש מספקת טווח מוצהר של 52 ק"מ על חשמל בלבד, אם כי, בפועל, הטווח, לעיתים, קצר יותר. אבל, גם הוא, בהחלט, יספק נסיעות על טהרת החשמל ללא מעט נוהגים.

MG EHS מגיע ברמת אבזור אחת, עם רשימת אבזור מכובדת למדי הכוללת, בין היתר, תאורת לד, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים ועוד. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות הצד ועמעום אוטומטי של אורות גבוהים. האיכות טובה, ואפילו הריפוד והדיפון מעור מעוטרים בתפרים אדומים.
תרצו?
תקבלו את פנים הרכב עם ריפוד העור באדום.
תנוחת הנהיגה הגבוהה, כנהוג במוגבהי מרכב שכאלה, מספקת לנהג שליטה טובה על הסביבה. המנוע החשמלי פחות חרישי מהמקובל – זמזום מעצבן בנהיגה איטית וזה לא תמיד נעים לאוזן. בהרפיה מהדוושה מורגשת בלימת מנוע (בלימה רגנרטיבית לטעינת הסוללה).
מדובר ברכב נוח למדי, שרק שברי אספלט וקפלי קרקע חריגים יפרו את שלוות נוסעיו. הוא מבודד טוב מרעשים מטרידים חיצוניים ומושבי הרכב נוחים למדי. שיוט למרחקים ארוכים על אספלט משובח, בהחלט, יספק רוגע ושלווה לנוסעים.
MG EHS נוחת אצלנו בזמן שאולמות התצוגה הולכים ומתמלאים במכוניות נעזרות חשמל. הוא לא מוותר על פרקטיות וחרדת טווח שיש במכוניות חשמל טהורות, ומתייצב מול מתחרות ממיטב היצרנים המוכרים לנו. יתרונו הוא בתמורה למחיר – במחיר 159,000 ש"ח אין בנמצא רכב בגודל כזה, עם האבזור והביצועים שהוא מציע.