GAC GE3 – חשמל סיני טהור


ה-GE3 ערכה את הופעת הבכורה שלה בתערוכת המכוניות הבינלאומית הצפון-אמריקאית (NAIAS) בינואר 2017. היא מבוססת על פלטפורמת EV חדשה וממוצבת כרכב SUV-B חשמלי , המסמל אורח חיים ירוק ופותח פתח לאפשרויות חדשות בניידות העתידית.

GAC מפתחת ומייצרת רכבים, מנועים, רכיבים ואביזרי רכב ונוסדה ב-1955 – אחת יצרניות הרכב הראשונות והגדולות בסין. היא משתפת פעולה עם יצרניות רכב מערביות וה-GE3 היא מוצר ראשון של חטיבת האנרגיה החדשה של החברה. החברה מדורגת, כיום, גבוה ביותר מבין כל המותגים הסיניים במשך ארבע שנים ברציפות, וממוצבת במקום החמישי בין כל המותגים העולמיים ב-J.D. Power Asia Pacific's 2016 China Initial Quality Study.

ל-GE3 מרכב גדול נקי וזורם, שבהחלט לא נשאר מאחור ביחס למתחרות. גם אם הוא לא מועמד לפרס יופי, אלגנטי הוא דווקא כן. יחידות תאורה LED מלא וחישוקי 18 אינץ' משווים למכונית מראה עדכני, וקורה אחורית "צפה" תורמת את חלקה גם היא. בסיס הגלגלים של 256 ס"מ לא גדול במיוחד על אורך כללי של 433 ס"מ, יוצרים יחס לא נדיב במיוחד לטובת תא הנוסעים (קיה נירו למשל, עם אורך דומה, 436 ס"מ בעלת בסיס גלגלים נדיב של 270 ס"מ). מאידך – 164 ס"מ גובה ורוחב של 182.5 ס"מ מפצים את חלל הפנים ומשאירים גם נפח של 370 ליטרים לתא המטען.

GE3
GE3 GAC חשמלית

תא הנוסעים עצמו לא מיישר קו עם מיטב התוצרת האירופאית ומרגיש מעט ארכאי, אבל בל תטעו. לא תרגישו כאילו נכנסתם לרכב LOW COST זול. האיכות טובה, הדיפונים (שחלקם מעור) משדרים איכות, וגם מושבים קדמיים מחוממים ומושב נהג חשמלי יש פה בנמצא. מצלמות 360 היקפיות ומערכת מולטימדיה 8 אינץ' מקורית המתווספות למשטח טעינה אלחוטי לסמארפון, בקרת אקלים ועוד, משלימים ומשכנעים שתא הנוסעים ראוי בהחלט.
מרווח פנימי? יש בשפע, גם מלפנים וגם מאחור.

ה-GE3 מונעת בעזרתו של מנוע חשמלי בהספק נאה (177 כ"ס) וסוללה בקיבולת גבוהה יחסית של כ-54 קילוואט-שעה. אין כאן שלל מצבי תכנות, כמו אצל חלק מהמתחרים (כדוגמת E-TRON של אאודי), אבל הביצוע המנוהל על ידי מחשב, מרשים. הביצועים כאן נמרצים, התגובה לדריכה על דוושת המאיץ – מיידית, והרכב מתקדם בנחישות ובצורה לינארית, החל מהופעת האור הירוק ברמזור ועד לאזור ה-156 קמ"ש ששם, כך מספרים, נמצא מגביל המהירות. גם עליות ארוכות לא מאיימות על GE3, רק קחו בחשבון – שמדובר בקיצור משמעותי של טווח הסוללה.

וזה – הטווח, שהוא שאלת השאלות של רוכש הרכב החשמלי, עומד על כ-310 ק"מ על פי תקן WLTP המחמיר יותר. אבל כאמור, צרכני חשמל כמו מזגן, סחיטת דוושת התאוצה, עליות ונהיגה לא אחידה ורגועה, יקטינו את הטווח בהתאם.

הבעיה העיקרית כאן היא שאין ל-GE3 אופציה לטעינה מהירה – טעינת מצבר ריק מרשת חשמל מודרנית נמשכת כשמונה שעות; מרשת מיושנת יותר היא עשויה להימשך גם 10-12 שעות. טעינה מהירה המאפשרת לטעון כ-80% מהמצבר בכ-45 דקות כאמור, לא קיימת, ולכן תדרש ב-GE3 שעת טעינה לכל 35 קילומטרים של נסיעה….

לא, אין צורך לעמוד ליד "המשאבה" במשך ההטענה…

הביצועים, כאמור, בהחלט טובים. הנסיעה ברוב הזמן נוחה, אם כי, נוקשות וחידלון המתלים מתבטאים במהמורות גדולות, שעליהן הם מתקשים לרסן את 1650 הקילוגרמים, והנסיעה הופכת לקופצנית וגסה. מרכז הכובד הנמוך בשילוב עם צמיגי 'מישלין' מקנים לחשמלית הזו אחיזה גבוהה ובטוחה, אבל חדוות נהיגה ספורטיבית – רצוי שתחפשו במקום אחר. נסו לללחוץ חזק על GE3 בסיבובים ומערכת בקרת היציבות תתערב בגסות.

בפרק האבזור הבטיחותי תמצאו 6 כריות אוויר, מערכות בקרת משיכה ויציבות, סייענים לזינוק בעליה ומורד במדרון תלול, עיגוני ISOFIX למושבי ילדים ועוד. ל-GE3 אין מערכות בטיחות אקטיביות, ובמקום זאת מסופקת פשרה בצורת גיבוי התראתי של מערכת מובילאיי המזהירה מאי שמירת מרחק, סטיה מנתיב, קוראת תמרורי דרך וכיו"ב.

רכב חשמלי בטעינה

כרכב לשימוש יומיומי GE3 הוא רכב משפחתי ראוי בהחלט. הוא מרווח, מאובזר, בטיחותי. ברוב הנסיעות הנוחות סבירה וביצועי המנוע טובים מאוד.
אם הנסיעות שלכם הן גיחות בינ-עירוניות ארוכות טווח, זה אינוהרכב המתאים לכם. אבל עם טווח נסיעה של כ-310 ק"מ לרוב הלקוחות לא תהיה בעיה. יחד עם זאת, העובדה שאין ל-GE3 אפשרות לטעינה מהירה, שהטכנולוגיה הזו חדשה ושהיצרן הנ"ל לא מוכר עדיין בארץ, מדובר בהחלט בנקודות שעלולות להרתיע לא מעט לקוחות לעשות את השינוי החשמלי המתרחש לאט לאט.

המכונית החכמה החשמלית לגמרי (EV), מיובאת ארצה ע"י "אוריון מוביליטי" מחטיבת טיוטה בישראל ומוצעת למכירה ב-139,000 ש"ח. GE 3 מתחרה ישירות בגרסה החשמלית של MG ZS המיובאת גם היא מסין, ע"י קבוצת דוד לובינסקי.

על מנוע EV וסוגי מנועים חשמליים נוספים, תוכלו לקרוא בכתבה שלנו – מה שמתאים לכם – מנועים!


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

לקסוס LBX פוגשת וולבו EX30

Tweetהמעבר בין מושב הנהג בלקסוס בעלת הצבע הלא שגרתי לוולבו השחורה, הוא מעבר חד וברור. …

2 comments

  1. עשיתי עליו נסיעת מבחן. האמת היא שהופתעתי לטובה, הרכב נוח ומרווח מאוד מבפנים. שוחחתי הרבה עם נציגי המכירות וקראתי עליהם דיונים בפייסבוק. יש לרכב הזה טווח נסיעה מרשים יחסית לרכבים החשמליים האחרים

  2. יצא לי לעשות נסיעת מבחן על ה-GE3, אחלה של רכב. גם האבזור שלו ממש מפנק ובכלל נוח לנסיעה. שוקלים לקחת אותו בעיקר בגלל שיש לו טווח של 300 קמ, לגמרי מספיק והחסכון בדלק שווה הכל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *