שברולט טראוורס – MID-SIZE SUV


אם חשקה נפשכם במיניוואן המיועד להסעת שבעה נוסעים, תשכחו מקודיאק של סקודה או פיג'ו 5008. לאלה אמנם, שבעה מושבים, אבל לא בדיוק; מדובר בחמישה מושבים פלוס שניים נוספים המיועדים להסעת ילדים קטנים. שבעה מושבים אמיתים תמצאו במיניוואנים הגדולים יותר – אלה המשתרעים לאורך של חמישה מטרים ואף יותר. 

שברולט טראוורס הוא מיניוואן גדול במונחים ישראלים, לצידו של הפורד אקספלורר, הקיה קארניבל, הקריייזלר פאסיפיקה ועוד כמה שתתקלו בהם בעיקר באמריקה. שם, ביבשת הענקית, הם נחשבים כ-MID-SIZE אבל עדיין לא  FULL-SIZE כדוגמת הקאדילק אסקלייד למשל. כן, האמריקאים אוהבים להגזים.

הטראוורס בהחלט גדול; אורכו 5.19 מטרים, רוחבו 2.00 מטרים וגובהו 1.80 מטרים. בסיס הגלגלים נמתח לאורך של 3.07 וזה מספיק ארוך בכדי ששבעה או שמונה מבוגרים וציודם יאוכסנו בנוחות בתוכו. תא המטען, עם הרכב מושבים מלא, הוא בנפח 651 ליטרים – יותר מכל מכונית סאלון גדולה. לאחר קיפול שורת המושבים השלישית, שאגב מתקפלים חשמלית בלחיצת כפתור (בגרסת המבחן), הוא יגדל אף ל-1645 ליטרים. את דלת התא ניתן לפתוח בהנפת רגל מעל חיישן, שמיקומו מוקרן בצורת סמל הצלב של שברולט, על גבי הרצפה.

הטראוורס מגיע בתצורת שמונה מושבים בדגמים הזולים יותר. באלו היקרים הוקרב מושב אחד לטובת איכות חיי הנוסעים. בגרסת המבחן שאותה קיבלנו – HIGH COUNTRY, שהיא היקרה ביותר, שורת המושבים השנייה מכילה שני מושבים נפרדים ואילו השלישית – שלושה מושבים.

הדגם החדש של טראוורס הושק ב-2017 ועיצובו החיצוני כולל כעת קווי עיצוב חדים, פנסים קדמיים צרים, וגריל ענק. טראוורס החדש מוחצן ובולט מקודמו, בוודאי עם חישוקי ה-20 אינטש הענקיים.

העיצוב הפנימי גם הוא, נעים לעין. סביבת הנהג מרווחת, ההגה נעים למגע ועליו פקדים נוחים לתפעול, הנדסת האנוש מוצלחת אבל לא מצטיינת; שליטה על החלפת הילוכים ידנית בעזרת כפתור על ידית ההילוכים היא לגמרי לא נוחה. מסך המגע בגודל 8 אינץ'  הנוח לשימוש, והגוון החום בגרסה המפוארת משלימים את התחושה הטובה. בלם יד חשמלי ואינספור מתקני כוסות גדולים, פתחי מיזוג לכל שורות המושבים עם שלושה אזורי אקלים מצטרפים לאיכות חומרים ואיכות הרכבה טובים.

לא משנה באיזה משבעת המושבים תבחרו, מובטחת לכם נוחות. גם בנסיעה ארוכה לאילת. מרווח פנימי לא חסר ובכל ממד. הכניסה והיציאה נוחים ובמיוחד תודות לפטנט שבו המושב האמצעי ימני מאפשר הזזה גם כשמושב בטיחות מותקן עליו.

ב-HIGH COUNTRY המפוארת והיקרה בחבורה, מנוע בנזין בנפח 3.6 ליטרים המפיק 310 כ"ס ומומנט של 36.7 קג"מ ב- 2,800 סל"ד, וזה ממש כמו בשאר הגרסאות. המנוע בעל מומנט משופר וגם מגיח לסל"ד גבוה באופן מרשים. אפילו הסאונד שלו מגרה את בלוטות החשק ללחוץ ולהאיץ.  וכשלוחצים, מגיעים תוך  7.2 שניות ל-100 קמ"ש עד למהירות של  190 קמ"ש. גם תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 9 יחסי העברה פועלת באופן חלק, ושומרת על כוח זמין למרות שאינה זריזה במיוחד.

בחלק מדגמי הטראוורס, בעל הלוק המסוקס -דמויי רכב שטח,  תמצאו הנעה 4X2 קדמית ובגרסאות היקרות יותר הנעה לכל הגלגלים. זו האחרונה מיועדת בעיקר לאזורים מושלגים, כבישים חלקלקים או חוות ענק בעלות שבילי עפר. עם הטראוורס שנבחן אצלנו, לא העזנו לנסוע בשטח שהוא מעבר לשביל כבוש. זאת למרות שבגרסה הבכירה, בנוסף למוד השטח הקיים, גם דיפרנציאל רוחבי אחורי מוגבל החלקה המבטיח לשפר את יכולת העבירות. מצטערים –  גחון הטראוורס נמוך מדי לשעשועי עבירות חסרי אחריות.

טראוורס המצטיין בקו ישר, פחות  שש לשתף פעולה בכבישים המפותלים כדוגמת אלה שבכביש המוביל למצפה רמון. מתלים רכים שמטרתם נוחות מפנקת, מספקים גם זוויות גלגול מוחשיות והגה חסר היזון חוזר ראוי, לא יכולים להעניק את הביטחון בנהיגה מהירה בוואן השוקל מעל 2.1 טונות. אבל מי אמר לכם לנהוג מהר במוביל נוסעים מגודל שכזה?

טראוורס ייעודו, לספק נוחות ובטיחות. הוא למשל הרשים אותנו בבידוד הרעשים הטוב ושלל מערכות בטיחות; בגרסת הבכירה, בנוסף לבקרת שיוט אדאפטיבית גם בלימה אוטונומית בטווח מהירות מלא, תיקון והתראת סטייה, זיהוי הולכי רגל, שליטה אוטומטית על האורות הגבוהים, התראת שמירת מרחק והתנגשות, ניטור שטחים מתים בצדדים ומאחור, 7 כריות אוויר (השביעית – חציצה בין המושבים הקדמיים) , ומערכת מצלמות היקפיות בעלת חשיבות בתמרון רכב גדול שכזה. לטראוורס גם מערכת Rear Seat Reminder המזכירה להורים לבדוק אם שכחו  ילדים במושב האחורי ומערכת Teen driver שמטרתה – פיקוח על נהיגת נהגים צעירים ברכב.

בנהיגה נינוחה לאילת, ברוב שלבי הנסיעה, ובאכלוס חלקי בלבד של שבעת המושבים, נרשמה צריכת דלק של כ-9 ק"מ לליטר. תיבת הילוכים מרובת יחסי העברה ומומנט זמין כבר בסל"ד נמוך יחסית, מאפשרים להשיג תוצאה שכזו ברכב מגודל שכזה. עם מיכל דלק בנפח 82 ליטרים, טווח הנסיעה יאפשר לתושב תל אביבי, להגיע לאילת ולחזור ללא צורך בתדלוק.

טווח המחירים של דגמי הטראוורס נע בין 250,000 ש"ח לגרסת LS ועד ל-360,000 ש"ח לגרסת ה-HIGE COUNTRY שנבחנה כאן. דווקא ברמת הגרסאות הזולות יותר, המציעות גם שמונה מושבים, התמורה למחיר טובה יותר. הגרסאות הבכירות של הטראוורס באות לענות על צורכיהם של לקוחות המעוניינים ברכב מפואר ומאובזר יותר, גם אם יוותרו על מושב אחד וישלמו יותר.

תודה ליובל רוטנברג ותמיר אילת על העזרה במבחן

 

 

 

 

 

 


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מותג הונגצ'י סדרה 7 סדאן ו-SUV – השקה בישראל

Tweetסמלת, יבואנית רכבי השטח והיוקרה, מרחיבה את פורטפוליו דגמי מותג רכבי הפאר הסיניים ומשיקה בישראל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *