אני מודה – אצלי בבית לא הכל מסודר. על שולחן העבודה נערמים חפצים ובארונות, לא כל הבגדים ביישור קו, בלשון המעטה. לכן, כשאני לוקח סקודה למבחן, כמעט כל סקודה, אני מקנא. מקנא בסדר וביעילות הגרמנית-צ'כית. הכל ברור, הכל במקום – מתוכנן בחכמה. תענוג.
זה לא שונה בקאמיק, הסקודה האחרונה שנחתה אצלנו זה מכבר. כן, מדובר בעוד ג'יפון – משפחתית מוגבהת – קרוסאובר אופנתי. הקאמיק הוא אח קטן לקארוק ולקודיאק הגדולים ממנו, כולם מתחילים באות K.
סקודה קאמיק, מגיע ממשפחה גדולה, משפחת VAG ויש לו גם בני דודים; ארונה של סיאט טי-קרוס של פולקסווגן ואאודי Q2, קטגוריית B-SUV. קאמיק הוא בעל בסיס הגלגלים הגדול ביותר מביניהם – 2.65 ס"מ, ארוך יותר גם מזו של המתחרה מבית פיג'ו – פיג'ו 2008.
קאמיק דומה לקארוק שדומה לקודיאק. כולם מעוצבים בטעם, אבל לטעמי, לא עם המון השראה. אישית, אני מעדיף את התעוזה העיצובית של ה-2008. גם בתא הנוסעים לא תישמט לכם הלסת התחתונה בהתפלאות, אפילו שלוח המחוונים כאן דיגיטלי. כאמור – הכל בהישג יד, הגיוני, עשוי בקפידה ועם חומרים נעימים למגע. מי צריך יותר? מתכנני הרכב חשבו היטב על שימושיות. לדוגמא: בתחתית מחזיק הבקבוקים, משטח גומי כדי שניתן יהיה לפתוח את הפקק ביד אחת. את תאורת תא המטען ניתן לשלוף ולהדביק עם מגנט לדופן הרכב בהחלפת גלגל חשוכה, למשל. ועוד אחד: חלון הגג הפנוראמי (תוספת תשלום של 5000 ש"ח) נגלל מאחור לפנים ולא כמקובל – כך ניתן לפתוח את החלק האחורי לילדים ללא צורך בפתיחת החלק הקדמי.

קיבלנו את גרסת ה-1.5 ליטרים בגרסת ה'סטייל' המפוארת. עם 150 כוחות הסוס ותיבה אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד, תוכלו להזניק את עצמכם מעמידה ועד ל-100 קמ"ש תוך 8.4 שניות ולהביא את מחוג המהירות עד ל-212 קמ"ש. אבל אנחנו יודעים שלא תעשו את זה.
אם תנהגו כמו בני אדם, הקאמיק 1.5 יתגמל אתכם בצריכת דלק לא רעה של כ-15.5 ק"מ לליטר. אם תלחצו ותאתגרו את קאמיק עם שינויי כיוון וכוחות G צידיים, תגלו שהוא בטוח, אבל לא חד, ספורטיבי או שש לשתף פעולה, כמקובל בד"כ בקטגוריה הזו.
הבונוס כאן הוא הישיבה הגבוהה יחסית. יחסית, כי קאמיק לא ממש גבוה. מאידך – שדה הראיה ותנוחת הנהיגה כאן טובים. הנדסת האנוש ידידותית, אם כי בקאמיק תאלצו לכוון את עצמת המזגן מתוך מסך המגע שזה קצת יותר מסורבל. אל תשכחו גם להביא אתכם מתאם לשקע Type C – בקאמיק תמצאו, אמנם, 4 שקעי USB, אבל לא מהזן ה"רגיל". מה שכן תמצאו אלה הם פתחי מיזוג אחוריים ומבורכים ומפרט בטיחות הכולל 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון היגוי אקטיבי.

מסך מולטימדיה 8 אינץ', עם תמיכה מלאה בעברית, מצלמת רוורס, חיישני חניה, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות יש גם בגרסת 'אמבישן' הזולה יותר. ב'סטייל' שנבחנה כאן מתווספים לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 10.25 אינץ', בורר מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית לסלולארי, כניסה והנעה ללא מפתח, מנופי שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, תאורת אווירה באדום וחישוקי "17 – לעומת "16.
סקודה קאמיק בולט ביחס למתחרים במיוחד כשמדובר במושב האחורי. איכות החיים שם טובה לזוג מבוגרים או שלושה ילדים, תודות לפתחי המיזוג, למרחב הנדיב, למחזיקי הכוסות ונורות התאורה. מה שלא מובן מאליו בקטגוריה הזו. מצד שני, אם ציפיתם לתא מטען ענק סטייל סקודה, תגלו שהוא לא מהענקים הפעם, גם ביחס למתחרים וקיפול המושבים אינו יוצר רצפה שטוחה לגמרי.
נוחות הנסיעה של סקודה קאמיק, בדרך כלל, טובה. הוא נינוח, נעים שקט, אבל לא מצטיין כשמדובר באתגרים חריגים.
הקאמיק הוא אחד הטובים בקטגוריה המתפתחת הזו. ברוב התחומים הפרקטיים אין לו כמעט מתחרים. התחרות לגרסה הזו שנבחנה ה-1.5 'סטייל' מגיעה מכיוון הקטגוריה הגבוהה יותר. במחיר של 141,000 ש"ח, מתקרב רכב המבחן שלנו לאחיו הסקודה קארוק ולמתחרים נוספים מקבוצת הג'יפונים הקומפקטיים.
הרכב טוב אבל הגיר לא השתנה -לא מאמין לאנשי המכירות של היבואן שחוזרים על עצמם ואומרים "כל הבעיות נפתרו" .
כששאלתי באיזה דגם תיבה רובוטית מדובר , התשובה הייתה -"מה זה משנה".
רק בליסינג
זה הגיר הכי בעייתי שהיה לי בשני דגמים שונים
הרעשים מהגיר – חריקות, רעשים כאילו משהו כל הזמן נשבר שם
מזל שהרכב היה בליסינג אז זה לא עניין אותי
רק בליסינג
רק בליסינג
וכמובן לא ממליץ לקנות כמשומש מליסינג
זה ההימור הכי גדול
לא מבין מה היה להם רע עם האוטומט הרגיל
היבואן היחיד (בשלב זה) נותן פחות אחריות מכולם
וזו נורת האזהרה הכי גדולה
כי מי שמאמין במוצר שלו לטווח הארוך
לא צריך לחשוש לתת אחריות ל5 שנים