רבת המכר של היצרן הצרפתי – ה-C3 כבר בדור השלישי שלה והיא כבר כאן. על פלטפורמה של האחות – פיג'ו 208 האלגנטית – עיצבו סיטרואן מרכב חדשני ואופנתי יותר. לא פלטפורמה מודולארית חדשה ובוודאי שלא מהפכה. אבל שלא תטעו. ל-C3 החדשה יש גם אופי, לא רק יופי.
העיצוב שלה מסובב ראשים. שילוב הצבעים, הקימורים, הפנסים המיוחדים – כל אלה גרמו להתעניינות, פירגון, מבטים וחיוכים מצד העוברים ושבים במהלך ימי המבחן.
שילוב הצבעים ב-C3 מאפשר 36 התאמות אישיות (ו-4 שילובים להתאמת פנים הרכב ). בצידי הרכב ממוקמים פגושי האייר-באמפ שכבר הכרנו בסיטרואן קקטוס. C3 מתאמצת להציג חדשנות ורעננות ומצליחה בכך (בניגוד לעיצובים "מתאמצים" אחרים, שנראים כהגזמה חסרת פרופורציה כדוגמת הונדה סיויויק טייפ R למשל).
תא הנוסעים ב-C3 לא נשאר מאחור ומציג רעננות עיצובית ומקורית, לצד אלמנטים שנלקחו, שוב, מהקקטוס – ידיות אחיזה בדלתות בסגנון רצועות מזוודה, אלמנטים ריבועיים מעוגלי פינות ומושבים כורסתיים רחבים ורכים.
מרחב פנים נדיב, תנוחת נהיגה טובה צג מולטימדיה רחב ורעיונות מקוריים כדוגמת צביעת פנים כיסי הדלתות בצבע לבן (להבחנה טובה יותר בחפצים הנוטים להשכח שם), או מצלמת דרך DVR מובנית, הם עדות לכך שהושקעה מחשבה ויצירתיות. אמנם, איכות החומרים בנקודות מסויימות, איננה ברמה של סקודה פאביה, או יונדאי I20, אך התחושה הכללית טובה.
ניתן לסלוח ל-C3 על "פאולים" מסויימים, זאת כיוון שכחבילה היא פשוט נותנת תמורה טובה מאוד. כך למשל השתקפות השמש על לוח השעונים, מיקום לחצן מתג "ספורט" במקום לא נוח לגישה, ואפילו סלחנו לה על הויברציות הקלות שמייצר המנוע בן שלושת הבוכנות.
ולמה אנחנו כל כך סלחניים? כי בנוסף לתא נוסעים מרווח יחסית, תא מטען בן 300 ליטרים, שדה ראיה טוב, גם תודות לישיבה הגבוהה והשלטת, מציעה הסיטרואן הזו גם אופי. לא רק יופי.
מנוע הטורבו קטן הנפחׁׁׁ ׁׂ( 1.2 ליטרים מסידרת PURE TECH ׂ) המשודך לתיבה אוטומטית (AISINׂ) בעלת ששת המהירויות , מזיז את 1090 הקילוגרמים בקלילות וללא תחושת מאמץ. נתון המומנט (20.9 קג"מ) וזמינותו, כבר בסל"ד נמוך, מאפשר לתיבה האוטומטית העלאת הילוך מוקדמת לטובת חיסכון בדלק והאצה ליניארית ללא צורך בהטרחת המנוע בסל"ד גבוה/רעשני מדי. התיבה גם אינה ממהרת להוריד הילוך לטובת ניצול עקומת המומנט של המנוע (במצב "ספורט" תגובת תיבת ההילוכים בהתאם). שיוט ב-100 קמ"ש בהילוך השישי מתבצע ב-2000 סל"ד בלבד. התוצאה באה לידי ביטוי בצריכת הדלק (כ-14.5 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת אמיתית ונמרצת ) ובעוד אופן – C3 היא פשוט מכונית נינוחה.
נינוחות, היא גם ההגדרה ההולמת לאופן בו הסופר מיני הזו מרגישה בנסיעה. כיול מתלים רך ברובד הראשוני וקשה יותר בהמשך, מאפשר לבודד את הנוסעים משיבושים בכביש (על אף חישוקי ה-17" שבהם הייתה מציידת גרסת המבחן ). המהלך הראשוני והרך של המתלה, אמנם מגדיל את זויות הגילגול של המרכב, אך גם נותן תחושת ריחוף וניתוק מאוד נעימים. מעין מזרן איכותי שעליו שכבת פינוק נוספת לתחושה נעימה. כמעט כמו צרפתיה של פעם.
C3, אמנם איננה חדה ומושחזת כסופר – מיני ספורטיבית, אך רכות המתלים לא חיסלה את חדוות הנהיגה בה. האחיזה גבוהה מאוד, הניהוג חביב ומסתבר ששילדת ה-208 לא שכחה את מקורותיה הצרפתיים.
כמכונית עירונית, הסיטרואן גם קלילה לתמרון וחניה תודות להגה קליל במהירויות נמוכות (ומתקשה עם הגברת המהירות) וחיישני קירבה המסייעים בשטחים המתים. ציוד הבטיחות מציע בקרת שטחים מתים במראות, התראת סטייה מנתיב (שבשונה מזה המוכר ממובילאיי, מפנה את תשומת לב הנהג בצורה אלגנטית ועדינה יותר) ובקרת שיוט בנוסף למגביל מהירות.
ה-C3 החדשה התגלתה כסיטרואן עם אופי. מתחרות ראויות בהחלט כמו הפולקסווגן פולו או הסקודה פאביה, שמרניות יותר במראה, פחות מעיזות, פחות מעלות חיוך. סיטרואן, שתמיד קידשה את נוחות הנסיעה המבודדת, את המקוריות והתעוזה, מוכיחה לאחרונה שהיא לא שכחה איך עושים זאת. וטוב שכך.
סיטרואן C3 מיובאת לישראל ב-2 רמות גימור: SHINE מתומחרת ב- 94,900 ₪, כאשר גרסת SHINE PACK עומדת על 99,900 ₪. ( מחירי ההשקה הם 89,900 ₪ ו-95,900 ₪ בהתאמה.) ולראשונה גם תציע 5 שנות אחריות.
הגרסה הבכירה שנבחנה כאן (SHINE PACK) מוסיפה לרשימת האבזור – כניסה והתנעה ללא מפתח, זיהוי רכב בשטח מת, מצלמת חניה, מצלמת דרך ConnectedCam, מצלמה קבועה בגב המראה הפנימית, לצילום ותיעוד דרך עם אפשרות להורדת תמונות למכשיר הסלולרי ועוד.