הסונטה של יונדאי והסופרב של סקודה מובילות את מכירות הסגמנט – זה הקרוי בפי העם – "מנהלים".
למעלה מ-50% מנתח הקטגוריה הזו שייך לשתיים הנ"ל.
אלה שאינם נופלים בשבי אופנת רכבי הפנאי מתלבטים, מסתבר, בין שתי גישות מעט שונות.
האחת בעלת מנוע טורבו מתוחכם ותיבה רובוטית כפולת -מצמד, המעניקים ביצועים טובים לצד יכולת דינאמית טובה.
השניה – יונדאי סונטה.
לשתיהן מרכב בממדים כמעט זהים. שתיהן מרווחות, אפילו מאוד. לסקודה יתרון בחלל תא המטען. קצת יותר מ-140 ליטרים נוספים. הסיבה היא שבסונטה ההיברידית חלק מהחלל מיועד לאחסנת הסוללות. זה גם משפיע על משקל הרכב. הסונטה כבדה בכ-220 ק"ג מהסופרב המקבילה לה.
לאחרונה התווספה לחבורה גם הקיה אופטימה ההיברידית הזהה כמעט לחלוטין לסונטה שתנסה לנגוס ממכירות ה"מנהלים היברידיות". השתיים הללו מציעות טכנולוגיה המתגמלת בעיקר בצריכת דלק נמוכה בתנאי נהיגה מסוימים, נהיגה "ירוקה" בעיקר בעיר ואופי רגוע ונינוח.
הדגם המחודש של הסונטה זכה למתיחת פנים, הכוללת עיצוב מחודש לחזית ולחלקה האחורי של המכונית. גריל, יחידות תאורה LED, ופגוש חדשים וכן עיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית.
בתא הנוסעים השינויים מינוריים עוד יותר – קונסולת המכשירים המרכזית עברה שדרוג ודיפוני נוי מהודרים דמויי עץ, מוסיפים לתחושת היוקרה.
בצד הטכנולוגי מוצגת יחידה היברידית חדשה מדור 4 של היצרן, בעלת סוללת ליתיום יון פולימר, מחשב חדש לניהול חכם של מערכת ההינע ובלימה רגנרטיבית התורמים להפחתה בפליטת המזהמים ושיפור בצריכת הדלק. ליחידת מערכת החשמל , משודך מנוע בנזין 2.0 ליטר מסדרת ה-GDI, ואלה מפיקים במשולב הספק של 193 כ"ס.
שדרוג נוסף הוא במערכות הבטיחותיות , שכוללות התרעה על סכנת התנגשות עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, התרעה על עצם בשטח המת במראות, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה על עירנות הנהג ובקרת שיוט אדפטיבית. אלה קיימים כבר בדגם הבסיסי.
ברמת הגימור הבסיסית "פרימיום" קיימים מושבי עור, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, תאורה קדמית ראשית ופנסים אחוריים בטכנולוגיית LED, מערכת מולטימדיה " Connected" עם צג מגע "7, מצלמת רוורס, ניווט waze ושלל אפליקציות, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, ווילונות צד בחלונות האחוריים, קיפול מראות חשמלי, חישוקי "17 קלים, ועוד. גרסת ה-"Limited" שנבחנה כאן כוללת גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלי עם ווילון חשמלי, מושב נוסע חשמלי, חימום לכל המושבים, איוורור מושבים קדמיים, חימום להגה ומשטח טעינה אלחוטי לנייד.
הסונטה ההיברידית היא מכונית נעימה, מרשימה בגודלה, מרווחת מאוד וביצועיה טובים. בזכות המערכת ההיברידית ולמרות משקלה, היא גם חסכונית בצריכת הדלק. ללא מאמץ מיוחד ניתן לגמוע על כל ליטר כ-18 ק"מ. זה מביא את טווח הנסיעה על מיכל דלק אחד, די בקלות למעל 1000 ק"מ.
בולט במיוחד בידוד תא הנוסעים מרעשים ורעידות. השיוט בסונטה נינוח ונעים. זו לא מכונית שתתגמל את נהגה בנהיגה ספורטיבית, אם כי היא משרה ביטחון רב גם בנהיגה מהירה. אין בה בסונטה בשורה מבחינה דינאמית, או נוחות נסיעה מדהימה, אך היא עושה את תפקידה ללא חסרונות בולטים עבור קהל היעד שלה.
עבור 180,000 ש"ח נותנת הסונטה תמורה טובה מאוד בגרסת ה'לימיטד' ( 15,000 ש"ח פחות על גרסת ה'פרימיום').
סונטה 2018 החדשה משדרגת את יתרונות הדגם היוצא מוסיפה אבזור עשיר גם בגרסה הבסיסית לצד חבילת בטיחות מקיפה ומתגמלת גם בהוצאות אחזקה נמוכות בצריכת הדלק. התחרות העיקרית שלה היא מול רכבי הפנאי, האופטימה החדשה והמתחרה המרשימה – סקודה סופרב.
ניתן לטעון רכב היברידי נטען PHEV ישירות משקע ביתי. ראה תמונות באתר החברה memtec.co.il