ב.מ.וו i3 הוא רכב מיוחד. נקודה. היצרן הבווארי נקט פה בצעד אמיץ למדי, וייצר רכב כל-חשמלי, שמגיש חוויית נהיגה, אולי באופן הרחוק ביותר, מה-DNA של המותג. זהו הרכב החשמלי הסדרתי הראשון של החברה, שהצהירה בעבר שלא תייצר כזו…
מאז ומתמיד, ב.מ.וו היה שם נרדף למכונות נהיגה משובחות, מגיבות ומרגשות.
הגרסאות הספורטיביות היו מצוידות במנוע משושה צילינדרים בטור, נטול מגדש – טורבו. סאונד הרכב האלוהי היה חלק בלתי נפרד מחוויית הנהיגה מסעירת החושים, ישיבה נמוכה ושלדה פלוס הגה מהודקים ומתקשרים היו כולם חלק מהסיפור שנקרא – ב.מ.וו.
והנה, בשנת 2013 (ורק השנה אצלנו ) ב.מ.וו משחררת לעולם ברייה אחרת לחלוטין, אמנם עדיין עם הנעה אחורית, אך לא מה שאתם חושבים. ה-i3, ששמה מזכיר, ואולי לא במקרה, גאדג'ט מגניב מבית אפל, מיוחדת במינה ואינה דומה לשום רכב אחר על הכביש.
יתרה מכך, אנשי החברה יודעים לציין, כי גם ייצור קו ה-i3 בלייפציג, גרמניה, מתבצע בסיוע אנרגיה מתחדשת, כאשר החשמל הנדרש באתרי ההרכבה, מופק מטורבינות רוח.
הייחוד של הרכב הזה מתחיל בעיצוב. קימורי הרכב החיצוניים, והשימוש במגוון צבעים, יוצרים מראה מרהיב, מעניין ובעיקר עתידני. קו החלונות הלא-אחיד, עם שיפולים בחלונות האחוריים, יוצרים טוויסט מעניין בעלילה.
לרכב גלגלים עצומי קוטר וזעומי רוחב, לשם אווירודינמיות מקסימלית המגדילה את טווח הנסיעה בין טעינה לטעינה, לצד חיסכון באנרגיה, ולשם קוטר סיבוב קטן עד מאד (הרי אין פה מנוע מלפנים המחובר אליהם ומגביל את הפנייתם).
בעצם, ללא הסמלים העגולים בכחול ובלבן, וללא הכליות הגדולות בחזית, קשה היה לשייך את הרכב דווקא לב.מ.וו.
בפנים, התעוזה של המותג לא פחות אמיצה. אמנם יש מספר סימני היכר של ב.מ.וו, כמו חוגת ה i-drive וסביבתה וכפתורי הקונסולה המרכזית, אבל פה בהחלט מסתיים לו הקשר לשאר מכוניות המותג.
שימוש בחומרים ידידותיים כעץ אקליפטוס וסיבים טבעיים, סיוע באנרגיה מתחדשת ותרכובות קלות, שימוש בחומרים ממוחזרים ובשילוב צבעים בהירים ומזמינים, יוצרים אווירה נעימה מאד, הצועקת – הגנה על איכות הסביבה.
המינימליזם של הכפתורים מסתייע בשני צגים גדולים, המרכזים את רוב האינפורמציה הנדרשת לנהג. עדיין לא בסגנון טסלה האמריקאית, בעלת מסך המגע העצום בקונסולה המרכזית, אבל זה הולך לשם.
כניסה למושב האחורי, כשדלתות ההתאבדות האחוריות נפתחות בכיוון ההפוך לקדמיות, אה-לה-רולס רויס, מגלה מושב אחורי מרווח באופן מפתיע ונעים, המיועד לשני נוסעים, גם אם הם גבוהים. אגב, את הדלתות האחוריות ניתן לפתוח, רק לאחר פתיחת הקדמיות.
תא המטען אינו עצום בגודלו, אך מתוכנן היטב, עם סף הטענה לא גבוה מדי, על –אף שהסוללות מתחבאות להן תחתיו.
רגע לפני שמשלבים ל-D, בעזרת מנוף הגיר הייחודי הצמוד להגה, נציין גם שטכנולוגיה מתקדמת מאפשרת צינון של הסוללות בכל עת, ושמירה על טמפרטורה נכונה עבורן, לצד בניית המרכב מחומרים קלים ואולטרה-חזקים, כסיבי פחמן ואלומיניום, המסייעים אף הם להגדלת טווח הנסיעה בין טעינות ובטיחות פסיבית.
נוהגים
שילוב ל-D ומעיכה של הדוושה הימנית, מגלים כי לחשמלית הזו יש כוח רב ומפתיע. הרכב מסתער לפנים בנחישות רבה ובמרץ, אך תוך שקט מופתי, ומיד מתנגן לו בראש השיר "sound of silence".
מנוע חשמלי מתברך במומנט וכוח אפקטיבי המגיעים כבר בסיבובי מנוע אפסיים (25.5 קג"מ) , בניגוד למנועי בעירה פנימית, תכונה המאפשרת תאוצה מדביקת גב למושב. מכונית הסופר- מיני הזו באורך 3.99 מ' מצוידת במנוע חשמלי 170 כ"ס, שמסוגל לקחת אותה לטווח של 200 ק"מ ולמאה
קמ"ש תוך 7.2 שניות.
למעשה, צריכים להתרגל לנהוג ב-i3. השקט הזה מטעה, וניתן בקלות שלא לשים לב לשיוט במהירות גבוהה בהרבה ממה שנדמה. חבילת אבזור הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימת חירום עצמונית, ובנוסף מערכת החנייה אוטומטית, אמורה להקל על הנהג את משימת הנהיגה העתידנית.
בורר מצבי הנהיגה העומד לרשות הנהג, מאפשר בחירת מצב חסכוני ומסייע בהגדלת טווח הנסיעה, בטרם נאלץ לטעון את הרכב. טעינה שאורכת אגב כ-40 דקות ( לטעינת 80 אחוז מקיבולת הסוללה).
ה-i3 , שמחירו כרבע מיליון ₪, הוא רכב עם הצהרה מאחוריו. רכב מיוחד ושונה, בעיקר ללקוח המעוניין ברכב ירוק עם טכנולוגיה המרמזת על העתיד, אך מבלי לוותר על סמל היוקרה בחזית.