אאודי RSQ3

אאודי RSQ3 ספורטבק – בטון מזוין


המכונית שצבעה כצבע בטון, דבוקה לאספלט השחור. במד סיבובי המנוע, מתקרב לו מחוג מד הסל"ד לקו האדום והנוסע לידי לבן כסיד. אאודי RSQ3 מבלבלת אותי. אני נוהג ברכב שטח, מכונית קופה, או אולי שמא זו בכלל מכונית על?
RSQ3- לא משעמם פה, אפילו לא לרגע.

אם, בכל זאת, ישעמם לכם על סיפונה של האאודי הזו, ליחצו על מתג RS שעל גבי ההגה. ההנאה מובטחת. לרכב הזה, בעל הצבע החריג, גם השחירו את סמל הטבעות מלפנים וזה נותן את הרושם שמישהו גנב לכם אותו. אבל אתם יכולים להדביק שם סמל של למבורגיני. הביצועים בהתאם.

כן כן. אתם יושבים במכונית אאודי RSQ3 – קרוסאובר שמסוגל לבייש את רוב המכוניות שסביבכם על הכביש. מדובר באותן מכוניות מוגזמות שנוצרו בחסות מירוץ החימוש, הגרמני בעיקרו. תחרות יוקרה טכנולוגית שהביאה לנו גרסאות M (במוו) AMG (מרצדס) וגרסאות מגודלות ומחוזקות של רינג' רובר, פורשה קאיין וכדומה.

תקראו טוב:
מנוע 2.5 ליטרים חמישה צילינדרים טורבו TFSI (גרסה חדשה), בהספק מרבי של 400 כ"ס ומומנט מרבי של 48.9 קג"מ המגיח כבר ב-1950 סל"ד. מערכת ההנעה הכפולה קוואטרו, מקבלת את עדר סוסי הפרא הזה אליה, דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים s-tronic. יקח לכם 4.5 שניות להאיץ ל-100 קמ"ש 1.7 טון של אאודי, ומשם תמשיכו עד למהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש (או עד לזרועותיו של החוק, מה שיבוא קודם).

אאודי RSQ3
האורווה של RSQ3

אאודי בצבע בטון, מתנהגת כמו בריון. שום דבר לא מפחיד אותה.
גם כשאני מתקרב במהירות לעיקול, מערכת בלימה RS חדשה עם שישה בוכנות בקליפר וצלחות בלום בקוטר של 375 מ"מ מלפנים ו-310 מ"מ מאחור נושכת בחוזקה את הדיסק שבפיה, לא מאכזבת גם לאחר שימוש תכוף. הנמכת מרכב , מערכת היגוי פרוגרסיבית וכיול מתלים ספורטיבי אחראים על כך שהמכונית הזו גם תפנה. והיא מדויקת ואוחזת. מעניקה לנוהג בה בטחון לנהוג בה מהר. בלוח המחוונים מוצגים להם נתונים כגון כוחות G, לחץ האוויר בצמיגים, נתוני מומנט והספק On line, מדידת זמן הקפה ועוד.

כן, את החיה הזו, קרוב לוודאי, שתקחו למסלול המירוצים (כמו שלקחנו את אחותה המונמכת) בסוף השבוע ולא לטיול שטח חוצה גבעות. עם צמיגים בעלי חתך 35 וחישוקי "21, העזתי ללחוץ בסיבובים, אבל לא לצלוח מכשולים בשטח.
RS זה לא משחק ילדים. היא אמנם פרקטית לחלוטין עם 530 ליטרים בתא המטען, מושבים מרווחים מלפנים ומאחור, ואפילו נוחות הנסיעה נסבלת בהתחשב ביכולות האדירות, אבל בל תטעו, זו לא Q רגילה.

אאודי RSQ3

אאודי RSQ3 ספורטבק, שמחירה 463,000 ש"ח, הייתה צריכה לחזור בסיום המבחן לידי היבואן. מין התעקשות מטופשת שכזו ולא מובנת, לתת לנו מכונית מלהיבה ואז להחזיר אותה.

אני יודע, היא לא מכונית ספורט נמוכה, צמודת קרקע, כמו שלימדו אותנו בשיעורי הפיזיקה שכך צריך להיות.
היכולות הגבוהות שלה מייצרות הרבה דחף ומהירות ופחות דרמה וריגוש, אני אישית, מעדיף להפך.
הסאונד מהמנוע נהדר, הבידוד מרעשים בתא הנוסעים – קצת פחות.
יש לה שלל מערכות בטיחות מקיף, אבל מערכת להתראה על רכב בשטח מת – לא קיימת.
כן, גם נוחות הנסיעה לא מושלמת, והחיה הזו לא ממש חסכונית וצורכת, בממוצע, כ-9 ק"מ לליטר לפני שמעכתם את דוושת הכיף. השכן עם ההיברידית המשפחתית לא יבין אתכם.
אז אתם צריכים לחשוב על זה עוד קצת?
אין בעיה, אני כבר התחלתי לחסוך…


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פולקסווגן VoltsWagen – ID4

Tweetהישיבה נמוכה ביחס לקו החלון הקדמי, אולי בגלל הדשבורד הגבוה, אולי מיקום המושב. הגלגלים הקדמיים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *