פיג'ו 3008 HYbrid4 – הארי שבחבורה


שלושת אלפים ושמונה של פיג'ו זה סיפור הצלחה. לאחרונה היא הגיעה לארץ בגרסתה ההיברידית – נטענת. למעשה שתי גרסאות: האחת – הנעה קדמית בהספק של 225 כוחות סוס והשנייה HYbrid4 – הנעה כפולה ועוד יותר חזקה. בעצם הכי חזקה והכי יקרה בהיצע של החברה בישראל.

אנחנו אינפנטיליים. 225 כוחות סוס כבר לא מספיקים לנו. רוצים עוד, ואם אפשר עוד. בחרנו למבחן את הגרסה הבכירה. HYbrid4 משוויצה עם 300 כוחות סוס. זו כאמור, הפיג'ו החזקה ביותר בארץ, כרגע. עד ש-508PSE, ספינת הדגל של המותג, תיפול לנו לידיים.
היא גם הפיג'ו היקרה ביותר בארץ – 255,000 ש"ח – פסגת ההיצע שמציע מתחם האריות בספארי, או יותר נכון בלובינסקי.

חיצונית, לא הרבה יבחינו בהבדל משאר הגרסאות. וזה נהדר. הייתם צריכים לראות את מפגיני הדגלים השחורים שעמדו בצידי הכביש וציפו שנצפור להם כאות הזדהות. הם לא ציפו שהקרוסאובר, התמים למראה, יאיץ משם בדרך ל-100 קמ"ש תוך כ-6 שניות.
והם עוד לא ראו את תאוצות הביניים החזקות והחלקות המתקבלות עם מעיכת דוושת התאוצה. אבל מה שלא פחות מרשים כאן היא צריכת הדלק שהתבררה אחרי מבחן שכזה. 12 ק"מ לליטר לטנק כבד שכזה, עם ביצועים המאפיינים מכונית ספורט. זה מרשים.
חכו, זו איננה התמונה השלמה והאמיתית. רכב היברידי – נטען, ישפר את צריכת הדלק שלו ויפחית את עלויות הנסיעה, ככל שתתאפשר טעינה מדי כמה עשרות קילומטרים. כך תוכלו להסתמך על טעינת החשמל הזולה יותר מאשר ביקורים בתחנת הדלק היקרה. HYbrid4 יכולה להיות פראית כשתסחפו או חסכונית כשתרגעו.

HYbrid4

ל-HYbrid4 שתי יחידות הנעה המבוססות על מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטרים הפועל במשולב עם מנוע חשמלי קדמי ומנוע חשמלי נוסף על הסרן האחורי. תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים משתלבת בכל התמהיל הזה, מנוהל המחשב. זה האחרון, יודע מתי לשלב כל מנוע בנפרד או יחדיו. המעבר בין המצבים חלק ומהיר, אם כי, במהירויות איטיות הורגשה כניסה מעט גסה של מנוע הבעירה הפנימית. את הסוללות ניתן להטעין בעמדת טעינה או בנהיגה היברידית שבה מנוע הבעירה הפנימית יזין את הסוללות, שיטענו אגב, גם בבלימה רגנרטיבית בזמן האטה או בלימה. הציבו את בורר ההילוכים על מצב B והשבת האנרגיה לסוללות תשתפר עוד יותר, במקביל לתאוטה חזקה בכל הרפיה מדוושת התאוצה.

אתם בוחרים: כפתור הבורר את מצב הנהיגה הרצוי מציע נהיגה חשמלית טהורה עד למהירות של 135 קמ"ש ולמרחק של 63 ק"מ. מצב היברידי המשלב בין מנוע הבנזין והמנועים החשמליים, מצב ספורט המגייס כשנדרש, גם את המנוע החשמלי האחורי ומשלב אותו באופן מהיר ומיידי. במצב זה גם תתחדד החלפת ההילוכים, רגישות דוושת ההאצה וההגה יהפוך לכבד יותר. HYbrid4 בשונה מאחיותיה, מציעה גם הנעה כפולה קבועה בלחיצת כפתור, אז היא תגייס את הסרן האחורי המחושמל לטובת אותם מקרים שאלה הקדמיים יפרפרו את עצמם לדעת. זה לא הופך את המחושמלת שלנו למתחרה ראויה לטויוטה לנד קרוזר בשטח, אבל תודות למרווח גחון של 22 ס"מ, יתאפשר טיול שבילים זהיר (צמיגי 225/55-19 לא אוהבים שטח). זה כן הופך את יכולת המשיכה והאחיזה לטובים יותר כשתנאי הדרך נעשים חלקלקים בגין גשם ראשון, שלג וכדומה.

אבל ה-3008 הזו היא לא רכב שטח וגם לא מכונית ספורט. עם משקל עצמי כבד במאות קילוגרמים (תוספת של מנועים חשמליים וסוללות כבדות), מגרסאות הבנזין והדיזל, ספורטיבית היא לא, אבל מהירה בהחלט. כיול המתלים, חלוקת המשקל והשד יודע מה עוד עשו שם המהנדסים הצרפתיים, הביאו ליכולת גבוהה מאוד גם בפניות.

HYbrid4

3008, ברמת גימור GT הבכירה, היא נסיון של פיג'ו לדגדג את קהילת רכבי הפרימיום מלמטה. להציע ביצועים מצוינים ותחושת יוקרה. זה הצליח להם.
שילוב של משקל כבד, כיול מתלים מותאם, בידוד רעשים טוב (חלונות כפולים מלפנים) ואבזור עשיר, הכולל בין השאר גם עיסוי במושבים הקדמיים, פנסי Full Led ועוד, מקרב את ה-HYbrid4 למחוזות הגרמניים/שבדיים/יפנים הבכירים ביותר.

ואיך אפשר בלי מילה על העיצוב?
הקרוסאובר הזה שהושק ב-2016, ועדיין מסובב ראשים, עבר לאחרונה מתיחת פנים, ויגיע בהמשך לארץ. תא הנוסעים מציג מקוריות ואוירה המאפילה גם על מכוניות יקרות יותר. האבזור עשיר ותשומת לב לפרטים מתגלה גם באלמנטים כמו מראה מרכזית נטולת מסגרת, או ריפודי זמש נעימים על הדשבורד ובדלתות.

קחו את HYbrid4 לנסיעה והנוחות תפתיע אתכם. היא נוחה אף יותר מהגרסאות האחרות. המרווח הפנימי טוב מאוד. מאידך – תא המטען בגרסה הזו הצטמצם מ-520 ליטרים ל-395. ה"אשמה" נעוצה בסוללות החבויות מתחת. אלה נגסו בנפח ההטענה והפכו את התא מ"מכובד" ל"ראוי".

סמל האריה המתנוסס בחזית ה-3008, לא משדר פרימיום, כמו סמל הטבעות של אאודי או הכוכב של מרצדס. זו הסיבה שתג מחיר של כרבע מיליון ש"ח קצת קשה לעיכול ברגע הראשון.
מאידך, ככל שחולפים הרגעים, וכשמסתכלים על התמורה ופחות על הפוזה, HYbrid4 מציעה הרבה: טכנולוגיה גבוהה, ביצועים מעולים, עיצוב ואבזור, לצד ביצוע ללא כשלים בולטים.





About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *