קבוצת עופר אבניר משיקה בימים אלה גרסה חדשה בפרויקט הקצה ווספה 946, 946 RED. הגרסה החדשה של דגם ה- 946 המיוצרת אף היא בעבודת יד, היא תוצר של שיתוף פעולה בין קונצרן פיאג'ו לארגון RED הפועל למען מחקר ותמיכה במאבק באיידס, שחפת ומלריה.
במסגרת השת"פ פיאג'ו מעבירה תרומה כספית לארגון על כל כלי שנמכר. הגרסה החדשה תמכר בישראל תחת המחיר 50,000 שקלים.
פרויקט הווספה 946 נולד כמחווה ל-60 שנות היסטוריה מודרנית של הווספה, כשמעצבי הווספה 946 שילבו אלמנטים עיצוביים הלקוחים מכל דגמי הווספה שיוצרו לאורך השנים. ה- 946 (על שם שנת השקת הוספה ב-1946) היא מעל הכל הצהרת עיצוב של מותג וספה, אך כמו כל וספה שיוצרה עד היום, היא גם קטנוע שימושי ביותר. המפרט כולל מנוע בנפח 125 סמ"ק עם הספק של 11.5 כ"ס וצריכת דלק רשמית של 44 קילומטרים לליטר (לעומת ממוצע של פחות מ-30 בקטנועים מקבילים) ומאפיינים טכנולוגיים כדוגמת מחשב מנוע חדיש, מערכת ABS ובקרת אחיזה. הכלי מציע מרווח טיפולים של כ- 10,000 ק"מ (בהשוואה לממוצע של 4,000 – 5,000 בקטנועים הנפוצים).
ארגון RED גייס עד היום 360 מיליון דולר שהושקעו במחקר, פעילויות למניעה, טיפולים, תרופות, בדיקות HIV וסיוע ליותר מ-70 מיליון איש.
בנוסף, משיקה הקבוצה בימים אלה את המהדורה השנייה לדגם האגדי Vespa Sei Giorni. בעקבות ההצלחה המסחרית הגדולה של המהדורה הראשונה ב-2017, מגיעה המהדורה השנייה של ה-Vespa Sei Giorni. Vespa Sei Giorni נקרא בשם הדגם המקורי, Vespa Sport Sei Giorni, אגדה מודרנית שנבנתה עבור מירוצי " Sei Giorni Internazionale di Varese" ב-1951, אז הוכיח את עצמו ככוכב בלתי מעורער, כשזכה ב-9 מדליות זהב. שנתיים לאחר מכן ו-Vespa Sei Giorni II Edition מקדמת עוד יותר את הקונספט הזה: גם היא מופקת כמהדורה ממוספרת ועוצבה מחדש מבחינת הסגנון והתוכן הטכני שלה. מחיר ה-Vespa Sei Giorni יעמוד על 36,900 שקלים (מחיר על הכביש, כולל מע"מ ואגרות רישוי).
הדגם החדש מאופיין בגוף גדול העשוי פלדה בלבד, מושלם עבור תנועה נוחה וזריזה בעיר אבל גם לנסיעות ארוכות וטיולים. הדגם המעודכן בעל מנוע 300 HPE החדש, עם הספק מירבי של כ-23.8 כ"ס ב-8,250 סל"ד ועלייה של 12% במומנט המירבי. הסגנון של Vespa Sei Giorni מזכיר בבירור את ה-Vespa הקלאסית, עם אלמנטים אופייניים כמו "פנס נמוך" וכידון שב-Vespa Sei Giorni המקורי, בלט בפשטות של צינורות המתכת החשופים. עיצוב הדגם החדש משופר בזכות מכשירים עגולים אלגנטיים עם מד מהירות אנלוגי על רקע לבן, מזכיר את הסגנון המקורי של Vespa , אבל עם חבילה טכנולוגית אולטרה מודרנית שמבטיחה שפע של מידע עבור הרוכב.
אלמנט ייחודי נוסף של Vespa Sei Giorni הוא מעטפת הברונזה שעוטפת את המכשירים באלגנטיות, בעוד החלק הקדמי כולל את אותם פרטי סגנון שמחדשים את העיצוב של Vespa GTS. במרכז המגן שעוצב מחדש, העניבה המוכרת של וספה מורחבת ומשופרת עם שלושה קישוטים בצבע שחור מט, ובצידי המגן, פתחי האיוורור מאופיינים במוטיב חלת דבש.
האסתטיקה הכללית עוקבת אחר הסגנון של הוספות הספורטיביות ביותר, המספר השחור בחלק האחורי של הכלי נלקח ישירות מדגמי Vespa שהיו בשימוש על ידי Squadra Corse האגדי בשנות ה-50 למשל, והם משופרים עם חלקים שחורים, כגון חישוקי הגלגל ומשתיק קול ופרטים אדומים מחוספסים. המהדורה השנייה שלVespa Sei Giorni בולטת גם בצבע הייעודי החדש שלה, אפור Sei Giorni. הרוח הספורטיבית של Vespa Sei Giorni מודגשת גם על ידי מושב שנראה יחיד אך מאפשר שני נוסעים. בחלק האחורי של מגן הרגל, הלוח הממספר "Vespa Sei Giorni II Edition" מדגיש את ייחודיותו של דגם מיוחד זה.
דגם Vespa Sei Giorni לוקח את הערכים האופייניים ב-Vespa GTS, עם סגנון, נוחות ובטיחות, והופך אותם לשלו. כמו כל גרסאות Vespa, הגוף הגדול של,Vespa Sei Giorni מתגאה בתא קסדה מרווח ומושב גדול ונוח. הארגונומיה מושלמת, משופרת על ידי הנוחות של הגוף הגדול; מיקום המושב הוא טבעי ומאפשר שליטה מוחלטת על הכלי, כמו גם נוחות מוחלטת גם למרחקים ארוכים.
הוא כולל יציאת USB כסטנדרט, הממוקמת בתוך תא מגן הרגליים, בעוד שסט התאורה האחורי מאמץ כעת טכנולוגיית תאורת LED מלאה, פתרון שתורם לשיפור הבטיחות. ועוד בגזרת הבטיחות, מערכת הבלימה נגד נעילת ABS ומערכת ASR נגד החלקה בעת האצה הן ציוד סטנדרטי.