KTM 890 DUKE R – השקה בישראל


ד.ל.ב מוטוספורט, מקבוצת לובינסקי, יוצאת במהלך משולש ואגרסיבי במיוחד שנועד לחזק את נוכחות משפחת ה-DUKE בקבוצת אופנועי הנייקד בישראל.
מהלך זה יכלול את השקת אחד האופנועים המסעירים בעולם – KTM 890 DUKE R החדש – נייקד ספורטיבי חד ומדויק ביותר, לצד הורדת מחיר דרמטית ל-DUKR 790, בקרוב עם התחלת שיווק גרסה מוגבלת הספק ל-47 כ"ס לבעלי רישיון A1 ב-DUKE 790 ועדכון מחיר המחירון של 390 DUKE  ל-29,990 שקל. מהלך זה יאפשר פניה לקהלים רחבים במיוחד בקרב הרוכבים והרוכבות בישראל, עם אופנוע חדש וספורטיבי, דרך מחיר נגיש בהרבה ל-790 DUKE הפופולארי, יצירת דרגת כניסה חדשה עבור קהל הרוכבים הגדול בישראל שנושא רישיון A1 ותמחור סופר אגרסיבי ל-390 DUKE.

האזמל החד ביותר
ה"אזמל", סכין המנתחים, היה הכינוי שבחרו KTM עבור ה-DUKE 790 שהושק לפני מעט יותר משנה וכעת, הקונצרן הכתום ממטיגהופן אוסטריה בוחר לעשות שימוש נוסף וקיצוני יותר בכינוי זה עבור ה-DUKE 890 R החדש, הסופר אזמל (SUPER SCALPEL). כינוי אשר ניתן לו בזכות היותו אחד האופנועים החדים והמדויקים ביותר ביכולותיו ותחושותיו אותן הוא מעביר לרוכב. ה-DUKE 890 R הוא המשך האבולוציה של הידע שנצבר ב-KTM מה-DUKE 790 ומניסיונה של החברה על מסלולי המירוצים והוא נולד כדי להעניק יותר מהכל וברף גבוה בהרבה מהמקובל בקבוצת הנייקדים בנפח הבינוני בעולם ובישראל. עם מנוע רענן, שלדה מעודכנת, מתלים משופרים, בלמים מחוזקים ואלקטרוניק המתקדמת יותר, ה-DUKE 890 R יעניק יותר כוח, יותר מומנט, יותר סל"ד, יותר מהירות, יותר כוח בלימה, יותר דיוק ויותר תחושה שיעצימו כל רכיבה בין אם ביומיום, ברכיבה ספורטיבית בכבישים מפותלים וגם על מסלול המירוצים.

מנוע
הרכיב העיקרי ב-DUKE 890 R הוא כמובן המנוע – טווין מקבילי שמבוסס על מנוע ה-790 שהוצג לראשונה ב-DUKE לפני מעט יותר משנה, את עודכן כדי להעניק יותר הספק ויותר מומנט ולכן גם יותר ריגושים מקודמו. תפוקת המנוע עלתה לכדי 121 כ"ס ו-10.1 קג"מ, עם זמינות כוח משופרת בסל"ד הנמוך. העליה בנתונים הושגה הודות לקח גדול יותר – 90.7 מ"מ לעומת 88 מ"מ ומהלך בוכנה של 68.8 מ"מ לעומת 65.7 מ"מ, כאשר גם יחס הדחיסה עלה מ-12.7:1 ל-13.5:1 ב-890.
זרימת האוויר אל ומחוץ לתא השריפה שופרה על ידי הגדלת השסתומים במילימטר – 37 מ"מ ביניקה (לעומת 36 מ"מ ב-790) ו-30 מ"מ בפליטה (29 מ"מ ב-790). הקאמשפט עודכן בהתאם עם פרופיל אגרסיבי יותר המאפשר פתיחה גדולה יותר של השסתומים. KTM העלו ב-20 אחוזים את המסה הסיבובית של הקראנק כדי לייצר למנוע אופי חלק ומדויק יותר בכל תנאי העבודה. בוכנות חדשות קלות מבעבר, עם פין בוכנה קצר יותר ועיצוב מחודש לטלטלים, יחד עם גלגל איזון חדש, מבטיחים פעולה מהירה, חדה וחלקה יותר.
בהמשך לשיפור יניקת האוויר במנוע, ישנם גופי מצערת חדשים בקוטר 46 מ"מ המחוברים אל תיבת האוויר דרך לועות יניקה מקוצרים וחישן חדש שפותח במיוחד עבור מנוע זה על ידי Dell'orto שמודד את הלחץ בסעפת היניקה ומתקן בהתאם את התערובת.
תיבת ההילוכים ב-890 מציגה גם היא שיפור מתמיד של זו שנחשפה לראשונה ב-790, ולזו שילוב קל וחלק יותר, מהלך קצר יותר של רגלית ההילוכים, בטח כאשר נעזרים במערכת ה'קוויקשיפטר +' האופציונלית.

אלקטרוניקה
KTM 790 DUKE קבע אמת מידה עם השקתו בכל הקשור למערכות אלקטרוניות שמוצעות בו כסטנדרט וכאופציה ביחס לקבוצה וה-KTM 890 DUKE R מוסיף ומחזק את הקשר שבין הרוכב לאופנוע ולמערכות הסיוע. ה-KTM 890 DUKE R מצויד ב'קורנרינג' ABS, 'קורנרינג' MTC (Motorcycle Traction Control) עם מחשב 6 צירים שלא מודד רק את זווית ההטיה של האופנוע (מצד לצד) וזווית הנסיקה (קדימה ואחורה), אלא גם את מצב ה'דריפט' שלו. תכנות מחדש למערכת בקרת האחיזה של האופנוע אשר "יודעת" לשלב בין שלל חיישני מדידה, מסייע לייצר האצות מדויקות יותר, בטח שביציאה מפניה וכן במניעת נסיקת הגלגל הקדמי בהאצה (אנטי-ווילי). את כל מערכות אלה יכול כמובן הרוכב המיומן לבטל כרצונו.
בנוסף לכך, ה-KTM 890 DUKE R מציע שלושה מצבי רכיבה כסטנדרט אשר משפיעים על תפוקת המנוע, תגובת המצערת והתעבות הבקרות האלקטרוניות – RAIN, STREET ו-SPORT ובנוסף ישנה חבילת TRACK אופציונלית אשר מאפשרת לרוכב לבחור בין 9 רמות התערבות בקרת האחיזה ואת מידת התערבות מערכת האנטי-ווילי ותגובת המצערת. ה-KTM 890 DUKE R יציע כאופציה גם מערכת MSR המאפשרת לקבוע את מידת בלימת המנוע, בנוסף כמובן למצמד המחליק הקיים באופנוע כסטנדרט.

שלדה ומתלים
אחד החידושים החשובים ביותר אשר מבדלים את ה-DUKE 890 R מה-DUKE 790 שהקדים אותו, נוגע למערכת המתלים. ה-DUKE 890 R מצויד במתלי WP APEX בעלי כוונון מלא וכיול אשר הותאם במיוחד לעליה בבהספק והדרישה ליכולות ספורטיביות גבוהות יותר. מהלך המתלה נותר ללא שינוי, כדי לשמור על הנוחות ברכיבה היומיומית, אך המתלים מאפשרים בקלות לכווננם בהתאם לכל תנאי רכיבה, כולל רכיבת מסלול ספורטיבית. המזלג הקדמי מציע פיצול לשיכוך וכיווץ והבולם האחורי מציע אפשרות כיול למהירויות כיווץ והחזרה שונות – למהירות איטית ולמהירות גבוהה (תדרי השיכוך), בנוסף כמובן לעומס קפיץ.
הגיאומטריה הכללית והמוצלחת של ה-DUKE 790 נשמרה, אך ה-DUKE 890 R הוגבה ב-15 מ"מ לטובת שיפור ההתנהגות ומרווח הגחון. המושב שגובהו כעת עומד על 83.4 ס"מ, יחד עם צוואר היגוי מאלומיניום להפחתה במשקל וכידון נמוך ומעט רחוק יותר, יוצרים תנוחת רכיבה ספורטיבית יותר ותחושה טובה יותר בידי הרוכב. בהתאם לכך, הרגליות זזו מעט אחורנית וגבוה יותר כדי ליצור חיבור טוב יותר בפלג הגוף התחתון של הרוכב אל האופנוע.

בלמים, צמיגים ואבזור
שיפור חשוב מאוד שמציע ה-DUKE 890 R מגיע במערכת הבלימה. בהתאם לדרישות הגבוהות מההתנהגות, מגיעות דרישות תואמות גם מכוח העצירה וכעת אופנוע זה מצויד בבלמי ברמבו סטיילמה חדשים, קאליפרים רדיאליים מונובלוקים הנושכים דיסקים בקוטר 320 מ"מ (300 מ"מ ב-DUKE 790) אשר חוסכים כחצי קילו כל אחד במשקלם. בסך הכל, מערכת הבלימה החדשה קלה ב-1.2 קילו מזו של ה-DUKE 790 ותכך תרומה גדולה למשקל הבלתי מוקפץ אשר משפיע לטובה על ההתנהגות. עבור ה-DUKE 890 R נבחרו צמיגי מישלין Powercup II והם מספקים אחיזה גבוה מאוד בתנאי רכיבה מגוונים.
ה-DUKE 890 R ממשיך להשתמש במסך התצוגה הדיגיטלי TFT שמוכר מה-DUKE 790 ובו תצוגה עשירה במידע עבור הרוכב. קטלוג ה-POWERPARTS של KTM עבור ה-DUKE 890 R עשיר בשלל רכיבים משודרגים אשר מאפשרים התאמה אישית של האופנוע לרוכב בהתאם לצרכיו וטעמו – מערכת פליטה מלאה מטיטניום של אקרפוביץ (מוסיפה 5 כ"ס ומורידה 4.8 ק"ג), רגליות ריר-סט מתכווננות, משולשי היגוי מכורסמים, מושב ארגונומי, מראות סוף כידון, מנשאי תיקים, ידיות מחוממות, בקרת שיוט, משקפים, מגיני החלקה ועוד.

790 DUKE במחיר אגרסיבי וגם בגרסה מוגבלת הספק
במקביל להשקתו של ה-DUKE 890 R, ד.ל.ב מוטוספורט מעדכנת את מחירו של ה-DUKE 790 ל-69,990 שקל, מה שהופך אותו לאטרקטיבי מתמיד. בנוסף לכך, ה-DUKE 790 יחל בקרוב להימכר בישראל גם בגרסה מוגבלת הספק ל-47 כ"ס עבור רוכבים בעלי רישיון A1, מה שיגדיל מאוד את קהל הרוכשים הפוטנציאלי של דגם חשוב זה. מחיר גרסת ה-47 כ"ס זהה ועומד על 69,990 שקל. ולסיום, ה-390 DUKE שהוביל את קטגוריית הנייקדים הקטנים, יתחזק עם מחיר סופר תחרותי ונגיש עבור קהל הרוכבים הצעירים.

מחיר
מחיר השקה KTM 890 DUKE R עומד על 79,990 שקל.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

משפחת דגמי האינדיאן Scout החדשה – השקה בישראל

Tweetד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי אינדיאן, יצרנית האופנועים האמריקנית הראשונה, משיקה בישראל את הדור החדש למשפחת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *