קבוצת עופר אבניר, יבואנית מותג Aprilia בישראל, החלה בשיווק שני דגמי נוער/מתחילים (מתאימים לדרגת רישוי RX – 2A ו-SX).
הדגמים החדשים הם תוצרי ההצלחה של Aprilia בתחרויות בשנים האחרונות. ה-RX/SX 125 החדשים מתגאים בעיצוב מתוחכם, ביצועים חזקים וטכנולוגיה מתקדמת, שהופכת אותם לאופנועים המתאימים ביותר לאלו שרוצים לקבל מיד בתחילת דרכם חוויה דו גלגלית אמיתית. שני הדגמים מציעים טכנולוגיה זהה שהותאמה לטעמים ולצרכי רכיבה שונים: לדגמים אותו מבנה, שלדה, מנוע ומתלים, אבל לכל לאחד מהם יש אופי ייחודי שיתאים מצד אחד לרוכבי סופרמוטו ולרוכבי דו"ש.
סופרמוטו Aprilia SX, עם צמיגי 17" ספורטיביים, הוא אחד מכלי ה-125 היעילים ביותר בתנאים משולבים; זריז וקל-משקל, הוא מספק ביצועים של אופנועי סופרמוטו בעלי מנוע גדול יותר, מבלי לעבור את מגבלת הכוח של הקטגוריה, גם הודות לביצועי המנוע שלו. כל זה עטוף בעיצוב שקיבל השראה מאופנועי Aprilia, המסמנים טרנד חדש בעיצוב אופנועי שטח.
Aprilia RX מושלם לרוכבי שטח מתחילים נלהבים. החישוקים– 21" מלפנים ו-18" מאחור, עם צמיגי נטיית שטח המבהירים בדיוק מה המטרה שהוא שם לעצמו: ביצועים קפדניים ושליטה מוחלטת בכל תוואי שטח.
עיצוב
מותג Aprilia היה הראשון להציג עיצוב חדשני וייחודי באופנועים בסיסיים כמו מוטוקרוס ודו"ש. SX ו-RX עומדים להשאיר את חותמם בקטגוריה שלהם, עם עיצוב פונקציונלי שלא מתפשר על השליטה ברכיבה. הקווים המובהקים של אופנועים אלה הופכים אותם לייחודיים בקטגוריה שלהם. תכונה ייחודית של עיצוב מחודש זה משתקפת בגלגלים עם חישוקים שחורים, כידון אלומיניום כפול שחור ומגן המנוע.
המנוע
המנוע חד-הצילינדר, 125 סמ"ק, הוא הלב והנשמה של אופנועי Aprilia החדשים. מנוע מודרני מהשורה הראשונה של מנועי 4-פעימות; דוגמה קלאסית לאופן בו טכנולוגיה שפותחה בתחרויות יכולה לא רק להגיע לביצועים גבוהים, אלא גם להביא למנועים נקיים ביותר. באופנועים אלה, Aprilia שיפרה את מנוע 4-הפעימות כך שיעמוד בתקן E4 המחמיר מבלי לגרוע מהביצועים. המנוע חד-צילינדר וקל-משקל, מגיע בקלות לכוח המירבי של נפח זה (2A), עם האצה מעולה.
מבנה השלדה
Aprilia SX/RX מתגאים במתלים מתקדמים ומערכת בלמים חדשה עם ABS, שמשאירה את כל האחרים בקטגוריה מאחור, עם שליטה מלאה בכוח הבלימה – הכל לטובת בטיחות ללא פשרות. שני הדגמים בעלי בטיחות גבוהה ויעילות משופרת, מותג Aprilia הוא הראשון להציג את מערכת ה-ABS של Bosch, עם מצב מניעת התהפכות הפועל בגלגל הקדמי ומבטיח דיוק ושליטה מוחלטת בבלימה מצד אחד, ושליטה בהרמת הגלגל האחורי גם בבלימות הפתאומיות ביותר מצד שני. הדיסק הקדמי של SX, 300 מ"מ עם קליפר בוכנה כפולה צף, נתמך בדיסק 220 מ"מ אחורי, גם עם קליפר צף. ה-RX לעומתו, מגיע עם שני דיסקים WAVE"" – 260 מ"מ קדמי ו-220 מ"מ אחורי, שנלקחו מעולם המרוצים.
שלדת "העריסה הכפולה" החזקה מפלדה, מחוברת למתלה גדול: מזלג טלסקופי הפוך – בקוטר 41 מ"מ, מספק מהלך של 240 מ"מ. מאחור, זרוע הפלדה הארוכה האחורית, עם מהלך של 220 מ"מ, מחוברת לשלדה ולבולם הזעזועים עם מנוף לינק פרוגרסיבי.
לאופנועים מקצועיים כמו SX ו-RX גם רכיבים מהשורה הראשונה, במיוחד עבור הגלגלים – אלמנט מרכזי לשילוב העוצמה עם הקלילות. Aprilia RX עושה שימוש בגלגלי שפיצים איכותיים עם נאבות באנודייז שחור. Aprilia SX גם הוא מאמץ את גלגלי השפיצים, במידה "17, וצמיגי ספורט במידה 100/80-17" ו-130/70-17", על מנת לספק אחיזה מקסימלית בכל דרך.
לוח השעונים
Aprilia ממשיכה את מחויבותה לבניית אופנועים מתקדמים, רב-תכליתיים ופרקטיים לשימוש יומיומי. אופנועי SX ו-RX מצוידים בלוח שעונים דיגיטלי מתוחכם, קומפקטי, מודרני וקל לקריאה, עם פונקציות שימושיות נוספות. המאפיינים החדשים כוללים יומן נסיעה עם אפשרות לצפייה במהירות המרבית ובמד-רוחק לשתי נסיעות, המציג את מספר הקילומטרים של הנסיעה.
צבעים
Aprilia SX 125 מגיע בצביעות חדשות: אדום וכסף;
Aprilia RX 125 מגיע בצבע אדום.
מחירים
מחיר Aprilia SX יחל מ-26,900 שקלים
מחיר Aprilia RX יחל מ-26,900 שקלים.