פיג'ו 308 GTI – מוטב מאוחר


היום הושקה בישראל הקומפקטית הספורטיבית של פיג'ו – 308 GTI.
308 GTI אמנם אינה חדשה בעולם, אך היא המשך ישיר לשושלת מכוניות ספורטיביות נחשקות, של היצרן הצרפתי. בעזרתה, מבטיחה היבואנית לובינסקי, לנגוס נתח גדול מסגמנט מכוניות הספורט המיועדות לחובבי הנהיגה, כדוגמת הפולקסווגן גולף GTI.  פיג'ו 308 GTI  מגיעה אלינו בגרסה החזקה ביותר  – PEUGEOT SPORT בעלת 270 כ"ס (יש גם גרסת 250 כ"ס) ובמחיר מפתה של 189,900 ש"ח. 

ה-308 בגרסה זו עומדת כיום בפסגת ההיצע ומרחיבה עוד השושלת הספורטיבית של פיג'ו. ה-308 GTI  מציעה יחידת כוח חזקה, יעילה וחסכונית מאוד עם 270 כ"ס ו-33.6 קג"מ שמופקים ממנוע בנפח 1.6 ליטר בנזין טורבו והוא משודך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים. כדי להבטיח שהכוח יעבור ביעילות את הגלגלים והאספלט, הציר הקדמי מצויד בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני מסוג TORSEN. בנוסף לכך, מתלי ה-308 GTI הונמכו ב-11 מ"מ וכוילו במיוחד עבורה כדי להקנות לה יציבות מקסימלית, אך עדיין יציעו נוחות נסיעה גבוהה מאוד. בהתאם ליכולות התאוצה וההתנהגות, ה-308 GTI מצוידת בבלמים עוצמתיים – צלחות בלימה בקוטר 380 מ"מ וקאליפרים חזקים במיוחד בצביעה אדומה. להשלמת החוויה הספורטיבית, ה-308 GTI נבדלת מאחותה העממית עם חישוקים קלים בקוטר 19 אינץ', צמד לועות אגזוז מאחור, פגושים עמוקים מלפנים עם פתחי יניקה מוגדלים ואף אפשרות לצביעה הדו-גוונית האיקונית של פיג'ו (הקרויה Coupe France ) במכוניות הספורט מתוצרתה.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *