קבוצת לובינסקי, משיקה בימים אלה בישראל את סיטרואן C5 איירקרוס החדש – אחד מכלי הרכב החשובים ביותר של סיטרואן בעולם בכלל ובישראל בפרט.
C5 איירקרוס החדש, מחזיר את סיטרואן למרכז הבמה בקטגוריית הרכב המרכזית והמתפתחת ביותר, קטגורית C-SUV .
בעזרת מערכת המתלים PHC, מושבים נדיבים, מנוע דיזל המפיק 130 כ"ס ומנוע בנזין המפיק 180 כ"ס המשודכים לתיבת 8 הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, שתי רמות אבזור, 5 שנות אחריות תנסה C5 איירקרוס להתעלות על המתחרות הרבות.
העיצוב החיצוני של סיטרואן C5 איירקרוס החדש מודגש ובולט, מעניק לו מראה מקורי וייחודי בנוף המוטורי המקומי. סיטרואן C5 איירקרוס החדש בנוי על הפלטפורמה המודולרית של קבוצת PSA, ה-EMP2. ה-C5 איירקרוס מציע מרחב פנימי מצוין בזכות בסיס גלגלים של 273 ס"מ, רוחבו עומד על 185.9 ס"מ וגובהו 169.5 ס"מ. מידות נדיבות אלה יוצרות גם את תא המטען הגדול ביותר בקבוצה עם נפח של 580 ליטר עם מושבים במצבם הרגיל, עד 720 ליטר כאשר שורת המושבים האחורית משוכה לפנים ועד 1,630 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים.
נהיגת התרשמות ראשונה מסיטרואן C5 איירקרוס
אתמול הזמינה אותנו היבואנית, דוד לובינסקי בע"מ, להשקת העיתונות של הרכב, שכללה נסיעת התרשמות של מספר שעות. הועמדו לרשותנו מכוניות מבחן עם מנועי בנזין (1.6 ליטר, 180 כ"ס) ודיזל (1.5 ליטר, 130 כ"ס). למרבה הצער, כולן היו ברמת הגימור הגבוהה (SHINE PK) בעוד שמדגמי FEEL הבסיסיים ניתן היה להתרשם רק סטטית באולם התצוגה. ייאמר כאן ועכשיו, כי גם גרסת FEEL מאובזרת די הצורך בכל אשר תחפצו בו, לרבות שלל אביזרי בטיחות ועזרי נהיגה כבלימה אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, התראה על שטחים מתים ועוד אי אילו מערכות. אלא שגרסת SHINE PK מוסיפה כל כך הרבה, שהיא גורמת לגרמת ה-FEEL להחוויר מעט על ידה. מזיגוג כפול בחלונות הקדמיים ומושבים בריפוד משולב עור ובד (בנויים משלוש שכבות ספוג ובעלי כיוון תמיכת גב תחתון במושב הנהג), דרך גג שמש פנורמי, חישוקי "19 (אבל עם צמיגים ברוחב 205 מ"מ לעומת 215 בחישוקי ה-"17 בגרסת FEEL), תאורת לד מלאה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת חניה אוטומטית ואפילו פתיחה אוטומטית של הדלת האחורית בתגובה לתנועת רגל. כצפוי, בגרסה זו תא הנוסעים מהודר יותר, השמשות האחוריות כהות ובסה"כ, 23 תוספות מבדילות בין הגרסאות. כבר באולם התצוגה ניתן להתרשם מהשימושיות הרבה של איירקרוס החדש. נפח תא המטען שלו נע בין גדול מאוד (580 ליטר) לענק (720 ליטר), אם הסעתם את שורת המושבים האחורית לפנים. בשורה זו שלושה מושבים נפרדים המבטיחים נוחות ומרווח לכל אחד מהנוסעים – וישנה גם אפשרות מוגבלת לכיוון זווית הגב שלהם. הישיבה מאחור גבוהה – ובשילוב פתחי מיזוג שימושיים, הנסיעה הבאה לאילת כבר תגרור הרבה פחות תלונות מהילדים… כאחד שסולד מישיבה גבוהה מאחורי ההגה, שמחתי לגלות מכונית בה תרגיש שאתה יושב בתוכה ולא עליה. אפילו ב-3008 הדינמית, תנוחת הנהיגה גבוהה יותר – ולי זה קצת הפריע. עיצוב הפנים של איירקרוס החדש מרגיש יעודי ל-SUV, להבדיל מ-3008 בעלת העיצוב הספורטיבי – וחובבי הז'אנר ישר ירגישו בבית, על אף שהכל דיגיטלי ומבוסס מסך או כפתורי מגע. אנחנו יוצאים לדרך בגרסת הבנזין – ושמחים לגלות מכונית נמרצת שמאיצה היטב, נהנית מיציבות כיוונית מצוינת ומשיוט חרישי על כביש 6 פנוי – ב-120 קמ"ש משייטים על 2000 סל"ד לא מורגשים. זו מכונית שתהפוך את "מטלת" הנהיגה לנעימה יותר – ותענג את אלו שעדיין נהנים לנהוג מרחקים גדולים. על אף הגנים המשותפים בינה לבין פיז'ו 3008, ההבדל באופי הנסיעה והנהיגה בין השתיים מורגש מאוד: הפיז'ו דינמית מאוד ומערבת יותר את הנהג בכבישים מפותלים, כבישים בהם הסיטרואן תציג יכולת גבוהה אך לא תקשורתית או מרגשת במיוחד. להבדיל, נוחות ונינוחות הנסיעה בסיטרואן גבוהה יותר ומושביה האחוריים עדיפים. הנאה מנהיגה, כידוע, היא לא אקט חד מימדי – וניתן להפיק עונג רב גם ממכוניות שאינן "מגלחות אייפקסים" במהותן. גרסת הדיזל איכזבה מעט, יחסית לבנזין. היא לא נמרצת באותה מידה – וההבדל מורגש לאורך כל קשת המהירות. לא שחסר לה כח, היא מספקת והיא עובדת יפה עם תיבת ההילוכים – אבל גרסת הבנזין היא יותר מזה. הופתענו לגלות מתלים מעט נוקשים יותר, עדיין טובים מאוד, אבל כבר לא מבריקים. חשבנו שאולי מדובר בלחץ אויר גבוה מדי בצמיגים, אז בדקנו – והוא היה תקין. בפיתולים, אותה נוקשות לא הקנתה ערך מוסף כלשהו – זו עדיין לא 3008, שמציעה ניהוג טוב יותר מכל מתחרה בסגמנט הזה. סיטרואן C5 איירקרוס היא מכונית יפה, אפילו בצבעים בנאליים כמו לבן או אפור. העיצוב שלה לא מתחכם בסגנון 3008 – הוא פשוט יותר, אבל מעניין – ועם שאר רוח. בכלל, שאר רוח זה ביטוי שמייצג היטב את המכונית הזו – ומי שמחפש מכונית משפחתית המציעה מעבר לישיבה גבוהה והגעה ממקום למקום, ימצא בסיטרואן החדשה הרבה תוכן ועניין – ואולי אפילו תחושת סיפוק של בעלות על משהו קצת שונה. שונה, מעניין ובעל תמורה נאותה למחיר, למעט גרסת בנזין FEEL, שלטעמי היתה צריכה לעלות בסכום דומה לגרסת הדיזל שלה.
לאן שלא נסתכל, כבישינו מלאים ב-SUV – והרוב – כמעט 30% משוק הרכב, הוא מסגמנט C-SUV, שם מתחרות להן קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, פיז'ו 3008, רנו קדג'אר, סיאט אטקה ועוד מספר יריבות. אפילו כניסתה המרשימה של טויוטה קורולה החדשה לשוק ה-C Sedan, לא מצליחה לשנות את תמונת המצב; מה שהיה פעם הסגמנט הגדול ביותר בישראל, שווה היום לא יותר מכ-16% מהשוק.
ולשוק עמוס זה, נכנס C5 אירקרוס החדש של סיטרואן, עם עיצוב מעניין ומוחצן, הבטחה לנוחות של מרבד קסמים ורשימת איבזור מרשימה. האם הוא מקיים את הבטחתו? האם יש לו מקום בשוק?
המושבים הקדמיים נוחים מאוד – אהבתי גם את מושבי הבד של גרסת FEEL, שאשמח לנסותם גם בנסיעה ארוכה. מושבי ה-SHINE PK התגלו כנוחים ותומכים מאוד ותנוחת הנהיגה הייתה לא פחות ממצוינת.
להבדיל מ-SUV רבים, הסיטרואן הזו לא מתנדנדת ולא נותנת לרגע את התחושה שהיא רכב גבוה ורגיש יותר לרוחות צד. תיבת ההילוכים חלקה מאוד, אך רצוי לבחור במצב ספורט לקבלת תגובה נמרצת יותר בהאצות ביניים. נוחות הנסיעה מדהימה; בין אם אלו פסי האטה עירוניים, דרך לא סלולה, כביש ישן ומשובש או כביש מהיר וגלי, מתלי המכונית מתמודדים עימם בנחת, כשעיקר הקרדיט מגיע לבולמי הזעזועים החדשים, בעלי פעולה הידראולית פרוגרסיבית. מה זה אומר, במלים פשוטות? במצבי קיצון בולם הזעזועים לא "יסגור מהלך" ובשיבושים קלים, יאפשר שיכוך רך יותר. שילוב כל התכונות הנ"ל הופך את C5 איירקרוס לאחת המכוניות הנוחות ביותר על כבישינו, ללא קשר למחירה.
סיטרואן C5 איירקרוס 1.5 Blue Hdi 130 כ"ס ' – 148,990 שקל (FEEL)
סיטרואן C5 איירקרוס 1.5 Blue Hdi 130 כ"ס ' – 174,990 שקל (SHINE PK')
סיטרואן C5 איירקרוס 1.6 PureTech 180 כ"ס ' – 159,990 שקל (FEELׂׂׂׂ)
סיטרואן C5 איירקרוס 1.6 PureTech 180 כ"ס – 179,990 שקל (SHINE PK)
צילומים: רונן טופלברג