סיאט איביזה – השקה ישראלית


הבוקר, יום ראשון, השיקה יבואנית סיאט בישראל – צ'מפיון מוטורס, את הדור החמישי של האיביזה. המכונית הפופולארית ביותר של היצרן הספרדי, היא גם הסופר-מיני הנמכרת בישראל. הפעם, מביאה איתה איביזה 5.0 הופעת בכורה לפלטפורמה חדשה של הקונצרן ולראשונה בסגמנט, גם בקרת שיוט אדאפטיבית (ACCׂ)* ומערכת בלימה אוטונומית (AEB)* כסטנדרט בכל רמות הגימור.

איביזה החדשה אולי שייכת לסגמנט סופר-מיני אבל ממדיה עולים ברובם, על אלה של קומפקטית כדוגמת הפולקסווגן גולף דור 3 משנות התשעים.
איביזה מקבלת לראשונה את פלטפורמת A0-MQB של הקונצרן, המותאמת לרכבים קטנים וזו מעניקה לה בסיס גלגלים של 2,564 מ'מ – גידול של 95 מ"מ לעומת הדגם היוצא. למרות אורך זהה, מעבר בין האיביזה היוצאת לזו החדשה ממחיש את השיפור הענק במרווח הפנים. גם ממד הרוחב גדל -1,780 מ"מ (87 מ"מ יותר מהקודמת) ושיפור משמעותי נרשם גם בנפח תא המטען (53 ליטרים נוספים), שהוא כעת הגדול בסגמנט.

שני מנועים בשלוש רמות הספק יוצעו בארץ;
מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים 95 כ"ס ו-17.8 קג"מ עם תיבת חמישה הילוכים ידנית בלבד.
מנוע 1.0 ליטר עם 115 כ"ס ו-20.3 קג"מ עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית כפולת מצמד DSG עם שבעה יחסי העברה.

גרסה נוספת – EVO, מקבלת את  המנוע החדש של קבוצת פולקסווגן ה-1.5 ליטר טורבו עם 150 כ"ס ו-25.4 קג"מ ותשווק רק עם תיבת הילוכים ידנית שישה הילוכים.

פלטפורמה חדשה מציעה סטנדרטים חדשים ותכנון מודרני והמשמעות היא שזו גם בטיחות משופרת. איביזה 5.0 קיבלה שלדה מוקשחת ועושה שימוש בפלדה דקה וחזקה יותר. מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות התראות אי שמירת מרחק, בלימה אוטומטית, התראת עייפות נהג ומגביל מהירות. איביזה 5.0 קיבלה את הציון המרבי במבחן הריסוק של EURO NCAP (החל מ-2015, לא ניתן לקבל 5 כוכבי בטיחות ללא מערכת בלימה אוטונומית).

בהיצע, חמש רמות גימור; רפרנס, סטייל, FR, FR PRO ו-EVO:

לרפרנס חישוקי ברזל בקוטר 15 אינץ', ידיות ומראות שחורות ומסך מולטימדיה 5 אינץ'.

סטייל  מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית*, מסך מולטימדיה 8 אינץ', חיישני גשם ואורות, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים וחישוקי סגסוגת 15 אינץ'.

FR מוסיפה מערכת מצבי נהיגה (ספורט, נורמל, חסכוני ואינדבידואלי), בקרת אקלים מפוצלת, תאורת יום לד, חישוקי סגסוגת 17 אינץ', יציאות אגזוז כפולות, חלון גג פנורמי.

ה-FR PRO, מגיעה בנוסף עם  מושבי אלקנטרה, תאורת לד מלאה, חישוקי 18 אינץ', פתיחה והנעה ללא מפתח ועוד.

ולבסוף, ה-EVO בעלת מנוע  1.5 ליטר טורבו 150 כ"ס. ותוספת של חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס מקורית, חישוקי 18 אינץ' וקאליפרים אדומים.

מחירים וגרסאות ( הגרסאות האוטומטיות צפויות להגיע באוקטובר)
מערכת בקרת שיוט אדאפטיבית (ACC)*

מערכת בקרת שיוט אדאפטיבית מותקנת באיביזה ופועלת בעזרת מכ"ם המותקן בחזית הרכב.
המערכת ממוחשבת ופועלת באופן אוטומטי ותפקידה להתאים את מהירות הנסיעה בהתאם לרכב מלפנים. המערכת אחראית על שמירת מרחק באמצעות בלימת רכב באופן אוטומטי והיא שולטת על המצערת ומערכת הבלימה.
חלק ממערכת זו היא מערכת הבלימה האוטונומית (AEB)*  היודעת לזהות מצבים מסוכנים שעשויים להביא להתנגשות הרכב עם רכב או עצם הממוקם בקו הנסיעה של הרכב, ולהעביר התראות מתאימות לנהג (ויזואלית ווקאלית).
במידה והנהג לא מגיב להתראות המערכת, תבצע המערכת בלימה חלקית ואפילו בלימת חירום במטרה למנוע התנגשות או לצמצם נזקים.

באיביזה החדשה קיימת מערכת AEB כסטנדרט בכל רמות הגימור ו-ACC, החל מרמת הגימור השניה – 'סטייל'.

 

 


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

פולקסווגן VoltsWagen – ID4

Tweetהישיבה נמוכה ביחס לקו החלון הקדמי, אולי בגלל הדשבורד הגבוה, אולי מיקום המושב. הגלגלים הקדמיים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *