אתמול (ב') קיימה חברת מטרו מוטור את מסיבת העיתונאים השנתית שלה – עם סיכומי השנה היוצאת ותכנוני השנה הנכנסת. דברים זזים במטרו – וכבר בשנה הקרובה ניחשף לכלים ולתחומים חדשים.
השנה החולפת היתה שנה לא פשוטה ליבואני כלי הרכב הדו גלגליים בישראל. היא החלה בירידות לעומת התקופה המקבילה ב-2018 – וכשאתה יבואן גדול, קל וחומר כזה ששולט על למעלה מ-50% מהשוק, הירידות כואבות. התחרות באה בעיקר מכלי רכב חשמליים שאינם דורשים רשיון נהיגה – קורקינטים ואופניים. אלא שככל שהתקדמה השנה והציבור נחשף למספר הולך וגדל של נפגעים על הכלים האלו, החלה תזוזה בטעם הצרכנים לכיוון של כלים דו גלגליים בטוחים יותר. הדבר משתקף גם בעליה במספר תלמידי הרכיבה החפצים ברשיון לדו גלגלי.
כך שמבחינת מטרו מוטור, גם 2019 מסתיימת עם חיוך ועם שמירה על מקומה בראש הטבלה, עם נתח שוק כפול ממס' 2, עופר אבניר. מעבר למרכז הלוגיסטי הגדול בלוד, החברה מתגאה במוסך חדש בחדרה ובפתיחת מרכז לוגיסטי נוסף בצפון, שישרת כלים ארבע גלגליים. בין הצלחות השנה החולפת ניתן למנות את חנוכת האולם הדיגיטלי ימאהה TLV, הנחשב לפורץ דרך בתחומו ברמה בינלאומית – ואת ההשקה המוצלחת לימאהה 560TMAX החדש, על אף מחירו הגבוה יחסית(החל מ-85 אלף ש"ח).
ב-2020, צופה מטרו המשך גידול בביקוש לכלים הדו גלגליים, פועל יוצא של העומס בכבישים והיעדר אלטרנטיבות ראויות. אפילו פתיחת הרכבת הקלה בת"א הצפויה בעוד כשנתיים, לא באמת תפתור את המצב הבעייתי הזה, לדעת אנשי מטרו – ונראה שהם מציעים לנו לא מעט פתרונות התמודדות.
בתחום הקטנועים, תולה החברה תקוות רבות בהצלחת ה-TMAX החדש – וצבר ההזמנות הראשוני מעודד את אנשיה. בנוסף, כבר בחודש הקרוב, צפוי קטנוע חדש מבית MAXSYM – ה-500TL, שיוצע במחיר של 50 אש"ח – מחיר תחרותי למדי. לצידו, יוצע גם דגם ה-I400 במחיר של 36 אש"ח. כלי נוסף שמעורר עניין רב הוא ה- 300 TRICITY הצפוי להגיע ביוני 2020 במחיר של 43 אש"ח. כחלק מההכנה לקראת קליטתו בשוק ובמהלך מקביל ליבואנים נוספים, מצפים אנשי מטרו מוטור להחלת רשיון הנהיגה במכונית גם לכלים אלו, בדומה לנהוג במדינות אירופה – אפילו ללא מבחן שליטה (מהלך שבהחלט עשוי לעורר לא מעט סימני שאלה ואפילו דאגה).
בתחום האופנועים, במטרו תולים את יהבם בעיקר על נפחי הביניים, עם דגמי Z ונינג'ה 650 במחיר שמתחיל מ-48 אש"ח וימאהה טרייסר 700 שיעלה 14 אלף ש"ח נוספים. אופנועים אלו יגיעו בגרסאות תואמות רשיון 1A ובגרסאות לא מוגבלות – והם צפויים להגיע אלינו בפברואר הקרוב, כאשר במטרו מאמינים שיוכלו למכור כ-200 כלים בשנה מכל אחד מהשניים. למי שאוהב את את האופנוע שלו ירוק וחזק יותר, דגמי 900Z, נינג'ה SX1000 ו-2ZH ממתינים לכם – וגם הם יגיעו אלינו במהלך הרבעון הראשון של השנה. במחיר של 65 אש"ח, 900Z יוצע בגרסה רגילה/מוגבלת – והפעם יהנה גם ממערכות בטיחות אקטיבית. למרבה הצער, שיווק דגמי הרטרו של קוואסאקי נענה בביקוש נמוך במיוחד ולכן לא יחודש.
ביקוש נמוך הוא הדבר האחרון שניתן לצפות מפעילות החטיבה החשמלית של החברה, שתחל לפעול באפריל הקרוב. פעילותה תתמקד בשני ראשי חץ; קטנועי 'גוגורו' ואפנועי 'זירו', לאחר שזכיון היבוא שלהם עבר לידי מטרו מוטור. הקטנועים יוצעו בגרסאות המקבילות בביצועיהן לקטנועי 50 ו-125 סמ"ק – כאשר שאיפת החברה היא שניתן יהיה לרכב על הגרסה החלשה, ויוה, ללא צורך ברשיון נהיגה יעודי – בעוד הגרסה החזקה, PLUS2, תציע גם גרסה לשליחים, המאפשרת להעמיס עד 45 ק"ג מאחור. המהירות המירבית של הגרסה הבסיסית תעמוד על 45 קמ"ש, בעוד הגרסה הבכירה תציע מהירות כפולה מזו. אצל 'זירו', כבר מדובר על הספק של 110 כ"ס ומומנט בריא במיוחד של המנוע החשמלי בגרסת SRF, הצפויה לעלות במקומותינו החל מ-95 אש"ח.
17,537 כלים דו גלגליים נמכרו בישראל השנה, 36% מתוכם אופנועים והיתר קטנועים ותלת גלגליים.
במטרו רוצים לחצות את קו ה-20 אלף ומקווים שהשנה הקרובה תהיה "שנת הפריצה" עבורם. במקביל, הם לא נחים על זרי הדפנה וממשיכים לתמוך בפעילויות ספורט מוטורי ולפעול למען בטיחות ברכיבה, בין היתר על ידי מתן הרצאות על רכיבה בטוחה, חינם אין כסף.
לנו לא נותר אלא לאחל להם בהצלחה.
דגמי 2020 מעניינים אתכם?
תוכלו לקרוא עליהם בהרחבה!