נתוני מסירות חודש יוני וחציון ראשון 2020 – מסיכום דו"ח מסירות יוני עולה כי שוק הדו גלגלי חוזר לביקושים גבוהים, עם 1,875 כלים שנמסרו בחודש יוני – עלייה של כ-19% לעומת יוני אשתקד.
שוק הדו-גלגלי בישראל חווה ביקושים גבוהים בחודשים האחרונים, המתבטאים בשיא בעלייה 19% במסירות בחודש יוני לעומת יוני 2019. בתום חציון של פעילות, סך מסירות הדו-גלגלי השנה שומר על יציבות לעומת 2019, עם 9,036 כלים שנמסרו מתחילת השנה, לעומת 9,080 כלים שנמסרו בתקופה המקבילה אשתקד – זאת למרות שני חודשי הסגר על המשק. במידה ותמשיך מגמת הגידול, 2020 צפויה להציג מספר מסירות גבוה אף יותר מ-2019. הישג זה משמעותי בעיקר לאור המתרחש בתחום הרכב, שמציג ירידה של כ-24% מתחילת השנה.
ניתן להעריך שהגידול במסירות נובע ממספר סיבות חופפות כשהעיקרית ביניהן היא ההכרה בדו גלגלי כפתרון השעה האולטימטיבי, שילוב של חיסכון כספי משמעותי לעומת רכב פרטי, ויכולת ניידות גבוהה המתבקשת נוכח בעיות התנועה הקשות הן בהגעה למרכזי הערים וכמובן בתנועה בגוש דן שנחסם במקומות רבים כתוצאה מעבודות התשתית של הרכבת הקלה שימשכו עוד מספר שנים. למוטיבציה לעבור לדו גלגלי ישנו ללא ספק מרכיב נוסף וזה הימנעות ציבור גדול מנסיעה בתחבורה ציבורית. הפתרון של אופניים חשמליים או קורקינטים מוגבל למרחקים קצרים ביותר והסיכון של השימוש בהם מחלחל לתודעת הציבור, ולסיכום , הביקוש העולה למשלוחים עד הבית הגדיל את הביקוש לרכישת דו גלגלי.
תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור:
"שוק הדו-גלגלי מראה גידול ריאלי וזאת למרות השפעת הקורונה. המשמעות היא שכלים דו-גלגליים מהווים פתרון זמין ויעיל לפתרון בעיית עומסי התנועה והחנייה שמתגברים משנה לשנה עבור ויותר נהגים בוחרים ברכב דו-גלגלי ככלי ראשון או שני במשפחה, במקום רכב פרטי. גם במצב כלכלי לא ברור במשק, מעבר לדו-גלגלי משמעותו חסכון ניכר ביחס לרכב הפרטי, ולכן אנחנו רואים ביקוש שהוא תוצאה של יעילות גבוהה לעומת רכב פרטי, ומחיר נגיש הרבה יותר. אנחנו מניחים שמגמה זו תימשך ותעמיק ככל שזמני הנסיעה בישראל הולכים וגוברים".
![](https://www.drivetime.co.il/wp-content/uploads/2020/07/image.png)
![](https://www.drivetime.co.il/wp-content/uploads/2020/07/image-1.png)
![](https://www.drivetime.co.il/wp-content/uploads/2020/07/resized_TMAX.jpg)