דאקאר 2017 – הפודיום של פיג'ו


מרוץ הדאקאר הוזנק השנה מבירת פרגאווי, עבר גם בבוליביה והסתיים בשבת האחרונה, שבועיים אחרי תחילתו, בבירת ארגנטינה, לאחר כ9000 ק"מ. היה זה אחד המירוצים הקשים בהסטוריית הדאקאר בגלל תנאי מזג אויר קיצוניים.

ראלי דאקאר (כונה בעבר ראלי פריזדאקאר) הוא ראלי מכוניות אופנועים ומשאיות שנתי, שהתקיים בדרך כלל באפריקה ונערך כיום באמריקה הדרומית הראלי נערך על ידי ארגון הספורט (ASO) הצרפתי משנת 1979. המירוץ פתוח לחובבנים ולמקצוענים, ונחשב למירוץ סיבולת בשטח קשה, לרבות מדבריות ודיונות.

את קטגוריית המכוניות ניצחה באופן גורף, קבוצת "פיג'ו-ספורט" עם מכונית הפג'ו 3008 DKR (שניצחה אגב גם את מרוץ הדאקאר 2016, אז נקראה המכונית 2008 ). "פיג'ו-ספורט" הגיעה במקומות 1-2-3 כשבראש ניצב האיש והאגדה סטפן פטרהאנסל שזהו ניצחונו ה-13 במירוץ (6 פעמים על גבי אופנוע ו7 בקטגוריית המכוניות).
אחריו הגיע חברו לקבוצת פיג'ו סבסטיאן לואב ( 9 פעמים אלוף העולם במירוצי הראלי) ואחריו, סוגר את השלישיה, צרפתי נוסף – סיריל דפרה, (6 ניצחונות בקטגוריית האופנועים). במקומות רביעי וחמישי הגיע טויוטה ובשישי מיני.

 

סבסטיאן לואב וסטפן פטרהאנסל

מנצחת קטגוריית המכוניות, ה-3008DKR הוא רכב מירוץ המתבסס על הנעה אחורית המחוברת למנוע טווין-טורבו-דיזל וי 6 בנפח 3.0 ליטר  ( 340 כ"ס ו-81.5 קג"מ) ומערכת מתלים סופר מתקדמת המאפשרת למפלצת הזו לגהץ את המדבר תחתיה. זהו ניצחונה השישי במספר של חברת פיג'ו במירוץ התובעני הזה (ארבעה מ1987 עד 1990 והחמישי בשנה שעברה).

צילומים: "פיגו-ספורט"


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *