אופל CORSA-e – השקה בישראל


חברת לובינסקי משיקה את המכונית החשמלית הראשונה למותג אופל בישראל – CORSA-e.
ה-CORSA-e מתווספת אל היצע גרסאות הבנזין של ה-CORSA ותוסיף לחזק את מעמדה של לובינסקי כמובילה בתחום הרכב החשמלי בישראל.

עיצוב חיצוני ופנימי

הדור השישי של אופל CORSA מבוסס על פלטפורמת ה-CMP (Common Modular Platform) החדשנית קבוצת PSA, והוא הראשון לקבל את ההינע החשמלי 100% במותג הגרמני. פלטפורמה זו תוכננה במיוחד להכיל שלל יחידות הנעה בהתאם לבחירת הלקוח כך שהלקוח יבחר את הדגם שמתאים לו וירכוש את תצורת ההנעה שמתאימה לאופי השימוש. אורכה עומד על 405.5 ס"מ, רוחבה 174.5 ס"מ, גובהה 143 ס"מ ובסיס הגלגלים נפרש על פני 254 ס"מ. בזכות העובדה שסוללת הרכב ממוקמת בתחתית רצפת הרכב, שופר מרכז הכובד וחלוקת המשקל, וכן אין השפעה על המרחב בתא הנוסעים.

עיצובה האלגנטי של ה-CORSA-e החדשה ממצב אותה גבוה יותר בתפישת היוקרה, עם דמיון רב לשאר דגמי אופל החדשים ומסייע רבות ליצירת מעטפת החיצונית האווירודינמית ביותר בקבוצתה עם מקדם גרר נמוך ביותר של 0.29 CD. הגרסה החשמלית נבדלת ממקבילותיה בעלות מנועי הבערה הפנימית באמצעות גריל קדמי ייחודי, גג בצבע שחור (כסטנדרט, בהשוואה לגרסת הבנזין המקבילה), חלון שמש פנורמי, חישוקי 17 אינץ' ייחודיים, סמלי e בקורות הרכב ועוד.

תא הנוסעים של אופל CORSA-e החדשה תוכנן בקפידה בכדי שיהיה קל וברור לתפעול, וברמת איכות גבוהה וירידה לפרטים. הדשבורד רחב וקליל, בנוי מחומרים איכותיים מאוד המשלבים צבעים מגוונים ובולטים, עליו נמצאים מתגים חיצוניים למערכת השמע והמיזוג לשם הפעלה קלה בזמן נסיעה. מאחורי ההגה הספורטיבי נמצא לוח מחוונים דיגיטאלי צבעוני שמכיל את כל המידע הנחוץ לנהג בתצוגה מתחלפת ומותאמת אישית. המושבים הארגונומיים חובקים את הגוף ומציעים תמיכה טובה בירכיים ובמותניים, ומעודדים נסיעות ממושכות ואף ספורטיביות בנוחות וביעילות. גם בידוד הרעשים המצוין של ה-CORSA-e שומר את תא הנוסעים חרישי ונעים גם בנהיגה מהירה.

נוחות והתנהגות

מערכת המתלים של אופל CORSA-e החדשה מטפלת באופן מצוין בתוספת המשקל וכוילה על ידי אופל, באופן עצמאי, במטרה לשלב את הטוב מכל העולמות – להקנות נסיעה נוחה, בטוחה ונעימה ביומיום בעיר ובכביש הבינעירוני (Autobahn prove), עם יכולת גמיאת מרחק גדול בנוחות כמצופה מרכב גרמני, ומנגד, להציע רף יכולות והתנהגות כביש טובה ומהנה בקטעי הנהיגה הנכונים על ידי ריסון מצוין ותחושה טובה שעוברת דרך גלגל ההגה לידי הנוהגים. לצד ידית ההילוכים ישנו בורר מצבי נהיגה המייצר שלושה מצבים – ECO המתעדף נהיגה חסכונית עם צריכת זרם מינימלית, SPORT המתעדף ביצועים והנאה מהנהיגה ו-NORMAL אשר מציע שילוב אופטימלי לשימוש יומיומי. בנוסף לכך, אופל CORSA-e מציעה שני מצבי רגנרציה (השבת אנרגיה בהאטה ובלימה) באמצעות מעבר למצב B בידית ההילוכים.

מנוע וסוללה

נמצא בחזית מנוע חשמלי המספק 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ הזמינים כבר מסל"ד אפסי ומלבד נסיעה חרישית, חלקה ונטולת זיהום (קבוצה 1), גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.1 שניות, מהר יותר מגרסאות הבנזין, והמהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש באופן אלקטרוני. בעזרת סוללה בקיבולת של 50 קוט"ש, מסוגלת אופל CORSA-e החדשה לגמוא 335 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP המחמיר. אופל CORSA-e החדשה מצוידת במטען פנימי חד פאזי בהספק של עד 7.4 KW. טעינה משקע ביתי בהספק של 2.2 קוט"ש תארך כ-24 שעות, טעינה מעמדה של 16 אמפר תארך כ- 15 שעות, טעינה מעמדה של 32 אמפר תארך כ- 7.5 שעות, טעינה מעמדה מהירה DC של 50 קוט"ש תביא את הרכב ממצב ריק ל-80 אחוז תוך 55 דקות וטעינה מעמדה מהירה DC של 100 קוט"ש ממצב ריק ל-80 אחוז תארך כ-30 דקות.

אופל CORSA-e מצוידת במערכת ניהול תרמי מתוחכמת, המאפשרת לחמם ולקרר את רכיבי המתח הגבוה ברכב ואת תא הנוסעים על ידי ניצול מיטבי של האנרגיה, כמו למשל שימוש במערכת המיזוג לקירור הסוללה, שימוש בטכנולוגיית HEAT PUMP לחימום תא הנוסעים ולחימום הסוללה ועוד. מערכת יעילה זו תורמת להוספת כ-50 ק"מ לטווח הנסיעה של הרכב בין טעינות. סוללת הרכב מצוידת גם במערכת קירור נוזל נפרדת המאפשרת ניהול יעיל של הסוללה.

בטיחות ואבזור

אופל CORSA-e החדשה משווקת בישראל ברמת אבזור Elegance המציעה רשימת אבזור ארוכה, בעיקר בתחום הבטיחות ומערכות העזר לנהיגה. זו כוללת מערכת התרעת סכנת התנגשות מלפנים, מערכת התרעת ערנות נהג, מערכת בלימת חירום אקטיבית בעלת טווח מוגדל הפעילה בין 5 ל-140 קמ"ש, התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי, מערכת סיוע שמירה על נתיב הנסיעה הכוללת התרעת סטייה ותיקוני היגוי אקטיביים, שמירה על מיקום בנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה (פעילה מ-0 קמ"ש), התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה, מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים והמלצה לשינוי בהתאם בבקרת השיוט, מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך ועוד.

בתחום אבזור הנוחות נכללים חיישני חניה קדמיים ואחוריים הכוללים תצוגה גרפית, פנסים ראשיים וערפל קדמיים LED, כניסה והתנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 7 אינץ' ותצוגה מתחלפת, מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10 אינץ' עם ממשק Apple CarPlay וניווט מקורי, בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות חשמלית, משענת יד מרכזית הכוללת תא אחסון, כיוון גובה למושבים הקדמיים, חישוקי 17 אינץ', חלונות אחוריים כהים, משטח טעינה אלחוטי (למכשירים תומכים), שני חיבורי USB לטעינה במושב האחורי, גג זכוכית פנורמי עם הצללה ועוד.

אחריות ושירות

גם את אופל CORSA-e ניתן לרכוש באופן מלא אונליין דרך אתר האינטרנט של אופל ישראל וגם היא תיהנה מאחריות יצרן מלאה ומקיפה למשך 4 שנים או 120,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) וכן מאחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה. אופל CORSA-e מציעה עלות תחזוקה זולה במיוחד וזו עומדת על כ-2,668 שקל בלבד ל-4 שנים או 80,000 ק"מ! (בהנחה שאין צורך בהחלפת בלמים).

מחיר והצעת רכישה
מחיר מחירון אופל CORSA-e Elegance – החל מ-147,990 שקל
הצעת רכישה חדשנית:
אופל CORSA-e Elegance תימכר במחיר זהה לזו של גרסת הבנזין המקבילה – 109,990 שקל בתוספת הלוואה בסך של 38,000 שקל ללא ריבית וללא הצמדה ל-4 שנים (תשלום חודשי של 792 שקל). בנוסף, יוצע טרייד-אין עתידי במחיר מחירון בכפוף לתקנון. הצעה ייחודית זו תאפשר לרוכש הרכב ליהנות מרכישת רכב חשמלי במחיר זהה לגרסת הבנזין ולמעשה לקזז את רוב הפרש עלות הרכישה הראשוני, בהחזר העלויות התפעוליות של הרכב החשמלי לעומת הבנזין וליהנות מרכב חשמלי מתקדם, מאובזר יותר מרכב הבנזין בגרסה המקבילה (גג פנוראמי ,מסך מולטימדיה 10", צביעה דו-גוונית), ירוק וטכנולוגי בהפרש חודשי של כ-179 שקל בלבד וליהנות מרכב חשמלי מתקדם, מאובזר ויקר יותר.

TCU (Total Cost of Usage)– עלויות שימוש מוערכות לפי סוג רכב (חשמל/בנזין) (2)

  1. עלות אנרגיה משוערת מחושבת על בסיס אופי נהיגה משולב.
    בנזין ICE – 15.5 ק"מ/ליטר (נתוני יצרן WLTP בתוספת 10% לשם שמרנות), עלות ליטר בנזין 95 – 5.67 ₪ ß 36.6 אג'/ק"מ
    חשמל BEV – 50 קוט"ש / 301.5 ק"מ (נתוני יצרן WLTP בתוספת 10% לשם שמרנות), עלות קוט"ש משולב 57 אג' ß 9.5 אג'/ק"מ
  2. TCU – עלות שימוש תפעולית מוערכת מתייחסת לעלויות משוערות של תחזוקה, אנרגיה ורישוי, ללא ביטוח ופחת.
    על בסיס נסועה ממוצעת של 20,000 ק"מ לשנה, תקופת אחזקה 4 שנים, אופי נהיגה משולב (עירוני / בין עירוני בהתבסס על נתוני היצרן), שידועים נכון ל- 18/10/20 ומתבססים לשם נוחות ההשוואה על ממוצעים שעלולים להשתנות בפועל ממגוון סיבות לרבות אך לא בלבד, אופי הנהיגה, שינוי מחירים בשוק, שינוי במיסוי והיטלים החלים, שינוי מתודולוגית החישוב והבסיס לה ועוד. הערכים מוצגים בש"ח כולל מע"מ (17%).
  3. עלות מוערכת בגין טיפולים שוטפים (בהתאם למפרט יצרן) + בלמים בלבד ולא מתייחסים לטיפולים מיוחדים כמו במקרה תאונות וכד'. שימוש בחלפים מקוריים. מחיר שעת עבודה – בהתאם לתעריפון מרכז שירות היבואן הנהוג. מובהר כי סוגי הטיפולים ועלויותיהם משתנים משנה לשנה. הנתון המוצג מבוסס על עלות שנתית ממוצעת של הטיפולים השוטפים הנהוגים לתקופה שקדמה בהתאם להנחיות יצרן היכולות להשתנות.
  4. בהתאם לטבלת אגרות רישוי 01/04/2020, משרד התחבורה.

About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *