KTM

KTM 890 Advanture R – חוויה מסעירה


קיוויתי שהלכתי לאיבוד.
על גבי אוכף ה-KTM הגבוה, מותח את רגלי הנוגעות בקושי בקרקע הבטוחה. מצע האספלט האוחז והצפוי מתחלף לו במהירות בשביל עפר זרוע בורות והפתעות. אבל KTM 890 Adventure R לא נרתע מכלום.

כבר כמעט ערב והרכיבה לעבר השקיעה מקשה על הראות. השמש הבוהקת משתקפת מבעד למשקף הקסדה ומאחור מתרומם לו ענן אבק הרודף בלהיטות, אחר האופנוע הכתום. הישיבה גבוהה, התנוחה זקופה, אחיזת הגה האופנוע רחבה.
.
נראה מרשים, ההרפתקן הכתום הזה. מעוצב וצבוע כמו ש-KTM יודעים. לא קל (בגילי?) להניף רגל אל-על ולהתיישב על אוכף בגובה 880 מ"מ. אופנוע גבוה בעל מרווח גחון של 263 מ"מ. עכשיו כשכבר הנחתי את עכוזי על המושב הצר, חפנתי בין רגליי את מיכל הדלק השמן, אני גם מגלה שהמכונה תחתי שוקלת 196 ק"ג (משקל יבש) או 210 ק"ג (רטוב).
.
דגם ה-R שקיבלנו למבחן הוא גרסה קשוחה יותר ל-890 Advanture והוא בעל אבזור וטכנולוגיה לביצועי שטח משודרגים. מערכת מתלים חדשה של WP עם מהלך מתלה של 270 מ"מ עם אפשרות כוונון מלאה, מוד RALLY כסטנדרט, זנב שלדה, משולשי היגוי משודרגים צמיגי שטח המגבילים (בהמלצה) את המהירות המירבית ל-170 קמ"ש ועוד.
.
מנוע הטווין מקבילי בעל 889 סמ”ק מייצר הספק של 105 כ”ס ומומנט של 10.2 קג”מ, ובכדי להכיל את העצמה הזו, מערכת העברת הכוח הכוללת גיר בעל 6 יחסי העברה ומערכת הבלימה בגרסת ה-R שודרגו לעמידות בעומסים. מדובר ביחס משקל/ הספק של כ-1.9 ק"ג על כל סוס. דמיינו את הקיה פיקנטו שלכם עם מנוע בעל כ-500 כוחות סוס במקום 84…

KTM

וזה מאיץ, ועוד איך מאיץ!
3.7 שניות ל-100 קמ"ש ואם תמתינו בסבלנות עוד 2.5 שניות גם תגיעו ל-140 קמ"ש. וזה מרעיש ומלווה בוויברציות ובהחלט מלהיב.

המושב הנוקשה הפתיע בנוחות טובה גם ברכיבה ממושכת. ה-890 R משייט בקלות במהירות החוקית המרבית ותודות לארגונומיה ותנוחת הרכיבה המצוינת, ניתן לשלב בין שימוש כביש רגוע לעמידה בשטח. האדוונצ'ר הכבד שישמש ברוב זמנו לרכיבה על אספלט, כבד מכדי לשמש רכיבת אקסטרים בשטח, אלא אם אתה רוכב שטח סופר מיומן.

אני סוחט את המצערת ומטפס במעלה הסל"ד, כשאי שם ב-8000 סל"ד נמצא שיא ההספק. הבהוב בלוח השעונים מבשר לי כי הגיע הרגע להעלאת ההילוך. ניתן לכוון את ההתרעה לסל"ד הרצוי שכן, חיש מהר נגיע לקו האדום. אפשר לסחוט את מנוף המצמד ביד שמאל ולהקפיץ את ההילוך עם רגל שמאל. ואפשר לעשות זאת מהר יותר. זו פעם ראשונה שאני חווה מערכת קוויק-שיפטר (שמוצעת כאופציה) שמייתרת את הפרדת המצמד ומשלבת את ההילוך הבא כהרף עין. אין צורך להרפות ממצערת הדלק, ההילוך נורה כקליע וזה פשוט כייף. גם הורדת הילוך מתאפשרת בעזרת מערכת הקוויק-שיפטר וזה בהחלט חוסך זמן ומאמץ.

KTM

הדו-שימושי הזה הפתיע אותי ביכולת שלו להיות ידידותי ונוח כל כך בשיוט כביש למרחקים והוא אפילו כולל בקרת שיוט נינוחה – לתת מנוחה לפרק יד ימין. יכולות השטח שלו משופרות תודות לכל ארסנל התוספות והאלקטרוניקה שבדגם ה-R והעצמה שלו בהחלט מספקת חוויה מסעירה. מחירו של ה-890R הוא 104,990 ש"ח ואת המפרט הטכני שלו תוכלו למצוא כאן.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *