ד.ל.ב מוטוספורט, מקבוצת לובינסקי, משיקה את ה-KTM 1090 אדוונצ'ר החדש בישראל. ממשיך דרכו ומחליפו של ה-1050 המוכר. ה-1090 החדש מציג שורה ארוכה של חידושים ועבר עדכוני עיצוב שמחדדים את מראהו ומשפרים את הארגונומיה מסביב לרוכב.
ה-1090 אדוונצ'ר בנוי משלדת הצינורות הקלה (9.8 ק"ג בלבד) והמפורסמת של KTM, אשר תורמת לנשיאת שני רוכבים וציוד רב. המתלים מגיעים מבית WP עם מזלג הפוך מלפנים בקוטר 43 מ"מ ומהלך של 185 מ"מ והבולם האחורי מציע מהלך של 190 מ"מ וכוונון לעומס ולשיכוך. החישוקים היצוקים שמגיעים במידות 19 אינץ' מלפנים ו-17 אינץ' מאחור קלים משקל ונועלים צמיגי Metzler Tourance אוחזים במיוחד במידות 110/80 מלפנים ו-150/70 מאחור. המושב הנוח שגובהו 85 ס"מ מציב את הרוכב בתנוחה שלטת ולרשות זה עומדים מנופי בלם ומצמד וכן רגליות מתכווננות להתאמה מרבית. מערכת הבלימה מגיעה מ-brembo עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים הננשכים על ידי שני קאליפרים רדיאליים עם 4 בוכנות ומשאבה רדיאלית בהתאם. הדיסק האחורי הנו בקוטר 267 מ"מ ומערכת ה-ABS של בוש מדגם 9M תמנע נעילת גלגלים בזמן בלימה על המשטחים השונים ואף ניתנת לניתוק מלא.
מנוע ה-V טווין 75 מעלות של ה-1090 אדוונצ'ר מפיק 125 כ"ס ב-8,500 סל"ד ולא פחות מ-11 קג"מ ב-6,500 סל"ד, לעומת 95 כ"ס ו-10.7 קג"מ בדגם ה-1050 היוצא ללא הגבלת הספק (ה-1050 שווק בישראל בגרסה מוגבלת ל-47 כ"ס בלבד לטובת דרגת רישיון A1). מנוע זה מותאם לתקן יורו 4 החדש ויחד עם מכל דלק בנפח של 23 ליטר, הוא מציג טווח רכיבה גדול של כ-350 ק"מ בין תדלוקים. בקרת האחיזה החדשה תוכננה להציע התערבות משתנה בהתאם למצבי הרכיבה הנבחרים (על ידי סגירת פרפרי המצערות) או לאפשר החלקה מלאה של הגלגל האחורי תחת כוח במצב Offroad. מן העבר השני, מצמד מחליק חדש ימנע את החלקת הגלגל האחורי כתוצאה מבלימת מנוע. מרווחי הטיפול של מנוע זה עומדים על 15,000 ק"מ.
ה-1090 אדוונצ'ר מצויד גם במגן רוח הניתן לכוונון בטווח של 2.5 ס"מ, בקלות ובהתאם להעדפות הרוכב. מול הרוכב נמצא לוח מחוונים עשיר במידע (מהירות, שעון זמן, הילוך נבחר, חום מנוע, מפלס דלק וכן נתוני מחשב דרך מלאים) שבנוי משני צגי LCD ומתצוגה אנלוגית לסל"ד. בצד השמאלי של הכידון נמצא בורר המאפשר לרוכב לדפדף בכל נתוני התצוגה ולבחור את מצבי הרכיבה.
מחיר האופנוע: 103,900 שקל (לא כולל אגרת רישוי)
בתקופת ההשקה יוצעו 10 אופנועים במחיר מזומן של 97,900 שקל (ללא אגרת רישוי) או לחלופין במחיר מלא של 103,900 שקל (ללא אגרת רישוי) הכולל סט ארגזים מקורי (3 ארגזים) + תיק מכל מתוצרת KTM – שווי של האביזרים: 18,000 שקל (כולל מע"מ).
מפרט טכני:
מנוע: V-טווין 75 מעלות, 4 שסת' לציל, 1,050 סמ"ק
קירור: נוזל
הספק: 125 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 11 קג"מ ב-6,500 סל"ד
תיבה: 6 הילוכים
מצמד: מחליק
שלדה: צינורות, פלדה 9.8 ק"ג
מזלג קדמי: WP, 43 מ"מ קוטר, 185 מ"מ מהלך
זווית היגוי: 26 מעלות
בולם אחורי: WP, 190 מ"מ מהלך, כוונון עומס קפיץ ושיכוך
בלם קדמי: שני דיסקים 320 מ"מ, קאליפרים רדיאליים 4 בוכנות
בלם אחורי: דיסק יחיד 267 מ"מ
ABS: בוש 9M ניתנת לניתוק
בסיס גלגלים: 156 ס"מ
מכל דלק: 23 ליטר
גובה מושב: 85 ס"מ
משקל יבש: 205 ק"ג
משקל רטוב: 228 ק"ג