PCX125 הוא אחד מסיפורי ההצלחה של סדרת כלי הרכב הדו גלגליים של הונדה, אשר למעלה מ-140,000 ממנו נמכרו באירופה מאז השקתו ב-2010. עכשיו בישראל במחיר השקה מיוחד של 18,700 ש"ח.
ב- 2010, PCX היה הכלי הדו גלגלי הראשון באירופה שהציג את טכנולוגיית הדממת מנוע בעצירה, שנתיים מאוחר יותר הוא הפך לקטנוע הראשון באירופה שמשתמש במנוע בטכנולוגיית enhanced Smart Power (ESP) הסופר חסכונית. ב-2016 הוא קיבל אישור התאמה לתקן EURO4 וכעת, כדי לשמור על היתרון שלו בשוק תחרותי ביותר,

PCX125 מקבל בשנת הדגם 2018 עדכון נרחב של העיצוב, שלדה חדשה לגמרי ותוספת כוח מהמנוע שלו.
העדכון של 2018 משדרג את קווי המתאר הטבעיים ומעניק בולטות רבה יותר לסגנון הזורם שהפך לסימן המסחרי שלו. בנוסף שופר התפקוד וכעת ל-PCX מרחב גדול יותר לרוכב, אחסון גדול יותר מתחת למושב וצג LCD בחדות גבוהה התואם לפנסי LED הקדמיים והאחוריים.
שלדת צינורות עריסה כפולה מפלדה חדשה, שומרת על הזריזות בתנועה בעיר, ובו זמנית משפרת את השליטה. גלגלים בעיצוב חדש מפחיתים את המשקל ומאפשרים התקנה של צמיגים גדולים יותר. בולמי הזעזועים כוללים קפיצים תלת דרגתיים ומהלך מתלה מוגבר.
המנוע שומר על צריכת דלק מצוינת, ותוך כדי כך מספק יותר כוח בשיא, והודות לעיצוב המחודש של תיבת מסנן אוויר, סעפת יניקה ופליטה, וכל זאת מבלי להקריב את הפעולה בטווח סל"ד נמוך.
מנוע | |
סוג | צילינדר בודד, מקורר נוזל, SOHC, 4 פעימות 2 שסתומים |
נפח מנוע | 125 סמ"ק |
קדח X מהלך | 52.4x 57.9 מ"מ |
יחס דחיסה | 11:1 |
הספק מרבי | 9.0 קו"ט ב- 8,500 סל"ד |
מומנט מרבי | 11.8 ניוטון מטר ב- 5,000 סל"ד |
קיבול שמן | 0.9 ליטרים |
מערכת דלק | |
הזנת דלק | הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI |
קיבולת מיכל דלק | 8 ליטרים |
צריכת דלק | 47.6 ק"מ לליטר (ללא הדממת מנוע בעצירה) (לפי מבחן WMTC) |
מערכת חשמל | |
מתנע | חשמלי |
קיבול מצבר | 12V/7AH (10H) |
תפוקת אלטרנטור | 255W |
מערכת הנעה | |
סוג מצמד | אוטומטי, צנטריפוגלי, יבש |
סוג תמסורת | V-Matic |
הינע סופי | 10.65 |
שלדה | |
סוג | צינור עריסה כפולה |
שלדה | |
מידות (א x ר x ג) | 1,923 x x 745 1,107 מ"מ |
בסיס גלגלים | 1,313 מ"מ |
זווית היגוי | 27° |
מפסע | 86 מ"מ |
גובה מושב | 764 מ"מ |
מרווח גחון | 137 מ"מ |
משקל עצמי | 130 ק"ג |
מתלים | |
צמיג קדמי | 31 מ"מ, מזלג טלסקופי, מהלך מתלה 89 מ"מ |
צמיג אחורי | מתלה כפול מאלומיניום swingarm, מהלך מתלה 84 מ"מ |
גלגלים | |
קדמי | 8 חישורים, אלומיניום יצוק |
אחורי | 8 חישורים, אלומיניום יצוק |
גודל חישוק קדמי | 14M/C x MT2.15 |
גודל חישוק אחורי | 14M/C x MT3.50 |
צמיג קדמי | 100/80-14M/C (48P) |
צמיג אחורי | 120/70-14M/C (61P) |
בלמים | |
קדמי | דיסק הידראולי בקוטר 220 מ"מ עם קליפר 2 בוכנות ו-ABS |
אחורי | תוף בקוטר 130 מ"מ |
מחוונים ומערכת חשמל | |
פנס ראשי | LED |
פנס אחורי | LED |