TR3 – הרודסטר הירוקה של יוסי


בתחילת 2009 חיפשנו זוגתי ואני רכב פתוח רודסטאר. התחלנו לחפש בארץ וההיצע היה דל.
בשלב מסויים במהלך חיפושינו, מצאנו טריומף ספיטפייר שהייתה לפני שיפוץ וביאנקינה פתוחה – שתי האפשרויות לא הגיעו לכלל מימוש, ואז, פניתי לאיביי בכדי לחפש משהו שיתאים לצורה ולתקציב שהקצבנו לעצמנו לצורך מטרה זו…
.
מהר מאד התבייתתי על רכבי הטריומף, ואת עיני צדה ה-TR3, שהייתה, אמנם, לפני שיפוץ אבל, לכל הדעות, כבר אז, הפגינה פוטנציאל מרשים להפוך למשהו מיוחד בטיפול הנכון…
.
ככלל, יש לי ולזוגתי משיכה לרכבים משנות החמישים,
וזה התלבש בול על המכונית שהוצעה,
עם הקווים העגולים והסקסיים והעיצוב המיוחד שלה.
.
לאחר שהסתיים המכרז הסתבר שאף אחד אחר לא זכה בו, כך שמשא ומתן קצר הגיע לסיומו בהסכמה…
.
בינואר 2010 עגנה היפהפיה בנמל חיפה,
ומשם – נגררה הביתה, בכדי להעריך איך ממשיכים מכאן.

תהליך השיפוץ היה הפכפך וסבל מעליות וירידות.
למשל, נבחר פחח, שרק בדיעבד, הבנתי שהוא היה בחירה גרועה.
אחרי מפח הנפש מהפחח המאכזב, החלטתי להעביר את הרכב לשני אחים, שהבנתי שהם המתאימים ביותר למשימה – הבודי הופרד מהשאסי, והחלו עבודות פחחות מורכבות ביותר במטרה להגיע לתוצאות טובות…

תוך כדי כך התחלתי ללקט חלקים חדשים ממקורות שונים:
החלטתי לחדש את כל חלקי הכרום, ולכן קניתי תחליף לכל מה שנראה לי בלוי ובעל מראה שחוק.
פנסים, ידיות, פסי ניקל, סמלים – הכל הובא חדש מהניילון.
עבודת האיסוף של כל החלקים הייתה ארוכה, ממושכת ומורכבת, מכיוון שההיצע, באופן הגיוני, היה דל.

ב-2014 הרכב החל לקבל צורה והחלה עבודת ההרכבות של הדיפונים, ריפוד מחדש של המושבים ושטיחים חדשים, שניקנו אך לא הניחו את דעתי.
ולכן – החלטתי לייצר בארץ שטיחים שיוצרו לפי השטיח שנקנה ושימש כדוגמה…

מאחר שהרכב היה במצב נסיעה, בהתחלה, החלטתי לא להיכנס לשיפוץ מכני מקיף, אלא לעשות, אך ורק, את מה שנראה הכרחי. אבל, המציאות הייתה שונה – המנוע התחמם והיה זקוק לשיפוץ ראש, שעד מהרה התפתח לצורך באוברול כללי,
כך שבניגוד לתוכניות שלי, המנוע הוצא ועבר שיפוץ כללי.
השיפוץ (כמה צפוי?) לא בוצע כמו שצריך, ורק שידרוגים שנעשו לאחריו, הם שהביאו אותו למצבו האופטימלי.

אחד הדברים היותר מורכבים היה סיפור גלגלי השפיצים, שהוחלט שיחליפו את הגלגלים המקוריים שאיתם הרכב הגיע.
חיפשתי גלגלים לפי המידה ומצאתי סט במחיר סביר.
הסט הגיע לארץ והסתבר, שאמנם המידה החיצונית מתאימה, אך הציר מתאים ליגואר ולא לטריומף.
כמובן שהתחלתי לברר איך אפשר לתאים את הגלגלים, ומסתבר שאף אחד לא עשה זאת קודם. אך אני לא מאלה שמרימים ידיים, אז החלטתי להתאים את הגלגלים לטריומף.
לבסוף, בתיכנון נכון הובאו כל החלקים מאנגליה והותאמו בארץ לצירי הגלגלים של הרכב.
התוצאה היא ייחודית כיוון שאין עוד טריומף שנוסעת עם גלגלים של יגואר…

השקתו הרשמית של הרכב במועדון החמש הייתה ב-2015.

הרכב, בכללו, מהנה בנהיגות לא ארוכות והנסיעות הכי ארוכות היו איתו לרמת הגולן ולטבריה.
כמובן שהוא מושך הרבה מבטים ומעט מאד אנשים נשארים אדישים למראהו.

טריומף TR3
מכונית ספורט – רודסטר, דו-מושבית בעלת גג בד נפתח או בעלת גג פח קבוע, בעלת ארבעה צילינדרים ותמסורת ידנית, שממנה יוצרו על ידי חברת טריומף 74,800 יחידות בין השנים 1955–1962.
בשנת 1957 שודרג דגם TR3 לדגם TR3A, שממנו יוצרו 58,236 יחידות.
בשנת 1962 שודרג הדגם TR3A פעם נוספת והפך לדגם TR3B.
הרכב, על דגמיו השונים, יוצר באנגליה, אוסטרליה, בלגיה ודרום אפריקה.

תודה ליוסי לוגסי ול-TR3 הירקרקה שלו.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

סיטרואן CX – הסיטרואן האמיתית האחרונה

Tweetהצד הפחות מוכר בסיפורה של הסיטרואן CX מוכיח, שלעיתים, האילוץ הוא אבי ההברקה…סיטרואן, החברה הצרפתייה …

One comment

  1. אין, אין כמו הטריומף של ציפי ויוסי‼️

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *