פיג'ו 403 – אסף כוחות והצליח


היא נראתה עייפה, הרוסה מבפנים, וחסרת אנרגיה. למרות כל זאת, החליט אסף שהיא – היא המיועדת. אולי היה זה משבר גיל ה-40 של אסף, אולי היה זה פשוט קסמה של הפיג'ו 403?
ב-4 ביולי 2010 ה-403 ואסף הגיעו הביתה וכך החל לו המסע לשיקומה של המשפחתית הצרפתיה.

עשרה חודשים קרטענו, אני וה-403 עד אותו שובל שמן מנוע שטפטף לו מנשם המנוע. טפטף ועקב אחרינו לכל מקום שנסענו. כסף וזמן לא היו זמינים וכך הפכה לה ה-403 לפסל בחניית הבית למשך כשלוש שנים. המראה היה עצוב בכל פעם שראיתי אותה כך.
.
עד שיום אחד החלטתי בליבי להחזיר את הפיג'ו לחיים. התכנית הראשונית הייתה לשקם רק את רצפת הרכב המחוררת ולתקן את המנוע, אבל המציאות הרחיקה לכת לבסוף, הרבה יותר.
.
דרך פורומים של חובבי רכב ואספנות נוצר קשר עם עירן שטיינגולד, צעיר ומוכשר שהסכים לארח אותי בסדנא של אורי סהר בקיבוץ אייל לעבודות הפחחות. את המנוע והגיר שיפצתי יחד עם קמיל דאמוני משפרעם, שאותו הכרתי דרך איתמר שורקי ממועדון ה-5 הצפוני.
.
את החלקים איתרתי בעיקר בצרפת, חלקים שיובאו בייבוא מזוודות אישי. הצבע והפחחות קיבלו את הגימור הסופי במוסך מעלה שומרון לאחר בחירת הצבע הייחודי – ירוק פסטל. משם חזר הרכב לקיבוץ אייל שם חוברו להם המנוע והגיר למרכב הירוק יחדיו.
.
חשמל אצל מישה, ריפודים אצל איגור מחולון, שם הורכבו גם פנים הרכב והשמשות. וכך, מספר שנים לא קטן אחרי שנרכש ב-2011 עבר לו הרכב הירוק פסטל את מבחן הרישוי ללא שום פסילה ולקול תרועות העובדים במקום שהתלהבו מהרכב. .
.
אבל עדיין לא הגענו ל-Happy end.

10 ק"מ בלבד אחרי מכון הטסטים כבה לו המנוע. הצלחנו לקרטע אט אט עד לבת ים ושם הוחלפה לה משאבת הדלק. מאוחר יותר התברר לנו כי המשאבה לא הייתה אשמה כלל….
המנוע המשיך בגמגומיו ומאוחר יותר התגלתה בעיה מהותית בהרבה. שוב הפכה המכונית לפסל בחניה. אמנם פסל יפה בהרבה, אבל זו לא יעודה של מכונית.

בהמלצת אבי נוף ממפגש השרון, נגררה הפיג'ו למוסך מוניטין של ברוך מרעננה וכך, בידיו המקצועיות פורק והורכב המנוע שוב. אבל בזה לא נגמר הסיפור. למרות שהרכב חזר למצב נסיעה, רעשים מכיוון מיסב מצמד הביאו אותנו הפעם למוסך השלום בזרזיר. בדרך חזרה שוב נתקנו – הפעם במחלף אליקים. המוסך הבא היה מוסך פיג'ודו בתל אביב בו תליתי את תקוותי האחרונה. לשמחתי רונן, במקצועיות רבה תיקן ושיפץ את כל שנדרש והביא את הירוקה שלי למצב המצוין שהיא נמצאת כעת.

אולי ה-403 שלי לא מושלמת, אבל היא כבר לא עייפה, לא הרוסה מבפנים והיא בעיקר נותנת לי אנרגיה כל פעם מחדש אפילו, רק מלראות אותה או לשמוע את תגובות הקהל.

פיג'ו 403
המשפחתית של פג'ו שיוצרה בין השנים 1955 ל-1966 עוצבה בידי המעצב האיטלקי פיניפארינה ושווקה עם מנועי 1.3 ו-1.5 ליטרים. למעשה ה-403 החליפה את ה-203 והוחלפה בהמשך ע"י ה-404. ה-403 נמכרה בתצורות של סדאן, סטיישן, טנדר וקבריולה. זו האחרונה התפרסמה כרכבו האישי של "המפקח קולומבו" סדרת טלויזיה אמריקנית משנות השבעים המוקדמות.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *