טסלה 3 P – כוח ותנועה ע"פ ניקיטה


הוא – מסוגל לנתק 280 ק"ג מהרצפה ולהתגבר על כוח הכבידה בעזרת שריריו המפותחים. היא – מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ולהטיח את ראשכם לאחור, בעוצמה. כוח ותנועה, הם סימני ההיכר של טסלה 3 בגרסת פרפורמנס, וגם של ניקיטה, המאמן.

פרפורמנס – גרסת השרירים של טסלה 3 כלל לא נראית שרירית. העיצוב הזורם, החלק והמעודן, לא כולל תפיחות וניפוחי בתי גלגלים, ולמעשה, תתקשו להבדיל בינה לבין הגרסאות הפחות חזקות. ובכל זאת, אם לא נסעתם מימיכם במכונית -על אקזוטית, סביר להניח שלא חוויתם תאוצה חזקה כל כך. שני מנועי החשמל של הטסלה הזו בהספק של כ-534 כוחות סוס ומומנט מרבי של 67 קג"מ הזמינים מיידית, מאיצים את ארבעת גלגלי הרכב, המזנק כנשוך נחש עצבני במיוחד. זה משאיר אתכם פעורי פה, ומותיר את ראשכם מחובר לצוואר, רק תודות לכרית הראש שהייתה במקום הנכון ובזמן הנכון.

ניקיטה, שעדיין לומד את רזי הטסלה החדשה, את אפשרויות הכיול הרבות, את משחקי המחשב, התאורה, הסאונד, נהנה במיוחד, להאיץ בכל פעם מחדש. מעבירים ממצב "Chill" – מגביל את הכוח המתפרץ הרב ומאפשר נהיגה שפויה ומתונה, למצב "Performance" – עזבו אתכם משטויות, תחזיקו חזק – ממריאים.
.
נחישות התאוצה של הטסלה, ממש כמו אותה הנפת משקולות החלטית ותכליתית שמבצע ניקיטה בסטודיו שלו, מעוררת הערצה. ניקיטה משתמש בכל שריר רלוונטי על מנת להכין את גופו לעומס הרב. יש כאן טכניקה, דיוק, עצמה וקילוגרמים לא מעטים המונפים אל-על.

טסלה

לא מדובר רק על כוח שרירים, אלא גם על טכניקה נכונה. ביצוע סקוואט, למשל, תרגיל התנגדות נפוץ לחיזוק פלג הגוף התחתון, הינו תרגיל מורכב המפעיל שרירים רבים בו-זמנית. תנוחה עמידה, מנח רגליים נכון והקשחת הגב והבטן, יניבו תוצאות ויכולות גבוהות.

טסלה 3 פרפורמנס יודעת לנסוע מהר לא רק בזכות המנועים החזקים. מרכז כובד נמוך, כיול מתלים מוצלח, צמיגים משובחים וחלוקת משקל מאוזנת, מאפשרים לרכב הבריון הזה, גם לשעוט לתוך פניות, לספק אחיזה מעולה, ובזכות הגה מהיר, בעל 2 סיבובים מנעילה לנעילה, היא יודעת גם יודעת, לפנות. האפשרות לחלוקת הכוח בין הציר הקדמי לאחורי, עצמת תגבור ההיגוי, ותגובת דוושת התאוצה, הניתנות לכיול במכונית, הופכת את השליטה ברכב, בידי הנהג המיומן, למעין משחק מחשב.

טסלה 3 מאיצה ללא קול. השקט הזה, בשילוב עם היכולות הגבוהות כל כך, מרשים. יחד עם זאת חסר כאן סאונד עצבני של מנוע מגרגר, מייבב, צורח, תנו לנו סאונד!
האנטיתזה בין העיצוב הנקי השולט גם בפנים הרכב (ובמיוחד בזו עם הגוון הבהיר שבחר ניקיטה לפרפורמנס שלו) לבין העצמה של הרכב, זועק בדממה. לא חייבים לחטב את השרירים ולדאוג לסימטריה ולאסתטיקה שלהם בכדי להיות חזקים.

טסלה

ניקיטה טוען כי חיזוק הגוף ושיפור טווחי התנועה, יתרמו לאיכות החיים, גם בשגרה. אנשים בגיל המבוגר יותר, חייבים להחזיר לעצמם את היכולת הגופנית ולא להתדרדר ולסבול ביום יום.

הטסלה 3, גם בגרסת הפרפורמנס הקיצונית, לא מענישה את משתמשיה, וזאת – בניגוד ללא-מעט מכוניות קיצוניות בעלות יכולת גבוהה שכזו. כיול המתלים (על-אף חתך הצמיגים הסופר-נמוך – חתך 35) לא מעניש את הנוסעים בנוקשות שוברת עצמות. הטסלה מפתיעה בנוחות טובה, יחסית, ורק מושב אחורי, שהוא פחות מוצלח מאלה הקדמיים, פוגם קצת בחבילת המשפחתיות הכללית.

מסתבר, שגם אם לא הייתם ספורטאים מקצועיים בעבר, אתם יכולים לשנות ולשפר את איכות התנועה והיכולת הגופנית שלכם בעזרת מאמן מקצועי טוב. מסתבר גם, שמכונית טובה, מאוזנת ומוצלחת, לא חייבת מאחוריה יצרן ותיק בעל היסטוריה מפוארת.

טסלה מודל 3 אשר הוצגה ב-2016, היא משפחתית חשמלית גדולה (סגמנט Dׂ) ויוקרתית . העיצוב הפנימי נקי ומכיל בעיקר מסך מולטימדיה בגודל 15.4 אינץ' ומעט מאוד כפתורים. לטסלה מודל 3 אפשרות להנעה אחורית או כפולה (DUAL MOTORSׂ ׁׂ) וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.6 שניות. בגרסת ה-Performance, התאוצה מתקצרת ל-3.3 שניות בלבד. גם טווח הנסיעה מכובד עם כ-491 ק"מ ועד 614 ק"מ בהתאם לגרסאות.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

טויוטה קאמרי – משתבחת עם הגיל

Tweetקאמרי, הטויוטה האהובה כל כך בשווקי צפון אמריקה, היא משפחתית גדולה במושגים ישראלים. עכשיו, כשהיא …

3 comments

  1. מספר הסיבובים נותן אינדיקציה לגבי מהירות ההגה אבל זה לא חד ערכי, זה תלוי במהלך הסופי של ההגה. מכוניות עם הנעה קדמית מוגבלות בזוית הפנית ההגה שלהם בגלל הציריות. במכוניות עם הנעה אחורית לא קיימת המגבלה הזאת ואכן ב bmw ובמרצדס ואפילו חיפושית זווית הפנית ההגה הרבה יותר גדולה מאשר במכונית הנעה קדמית וכתוצאה מכך מספר הסיבובים מנעילה לנעילה גדול יותר אבל זה לא אומר שההגה איטי. בנוסף בחלק מדגמי הפאר יש הגה פלנטרי עם יחס סיבובים משתנה

  2. ח חש חשמ חשמל מחושמל

    לטסלה יש היסטוריה מפוארת… וקצרה…
    בעבר פיתחו מנועים חשמליים לטויוטה, חשמלו ראב4 ישן ועוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *